Cosa hè a malattia infiammatoria pelvica (PID), cause principali è sintomi

Cuntenutu
A malattia infiammatoria pelvica, cunnisciuta ancu cum'è PID, hè una infiammazione chì nasce in a vagina è chì progredisce in l'utru, in quantu à i tubi è l'ovari, sparghjendusi nantu à una grande zona pelvica, è u più spessu hè u risultatu di una infezzione chì ùn hè statu trattatu bè.
DIP pò esse classificatu secondu a so gravità cum'è:
- Tappa 1: Inflammazione di l'endometriu è di i tubi, ma senza infezzione di u peritoneu;
- Tappa 2: Inflammazione di i tubi cun infezzione di u peritoneu;
- Tappa 3: Inflammazione di i tubi cun occlusione tubale o coinvolgimentu tubu-ovariu, è ascessu intattu;
- Stadiu 4: Abscesu di u tubu ovariu rottu, o secrezione purulenta in a cavità.
Sta malattia tocca principalmente l'adulescenti è i ghjovani sessualmente attivi, cù parechji partenarii sessuali, chì ùn utilizanu micca preservativi è chì mantenenu l'abitudine di lavà a vagina internamente.
Malgradu esse nurmalmente ligatu à infezioni di trasmissione sessuale, PID pò ancu esse ligatu à altre situazioni cum'è u piazzamentu di un IUD o endometriosi, chì hè una situazione in cui u tessutu di l'endometriu cresce fora di l'utru. Amparate più nantu à l'endometriosi.

Sintomi di malatie infiammatoria pelvica
A malattia infiammatoria pelvica pò esse assai sottile, è e donne ùn sò micca sempre capaci di percepisce i so segni è sintomi, favurendu a proliferazione di microorganismi è risultendu in una maggiore infiammazione di a regione genitale. In alcune situazioni alcuni segni è sintomi ponu esse identificati, cume:
- Febbra uguale o superiore à 38ºC;
- Dolore in u ventre, durante a so palpazione;
- Sanguinamentu vaginale fora di a menstruazione o dopu à u rapportu sessuale;
- Scaricamentu vaginale giallu o verduziu cù un cattivu odore;
- Dolore durante u cuntattu intimu, in particulare durante a menstruazione.
E donne chì sò più propensi à sviluppà stu tipu d'infiammazione sò quelle trà 15 è 25 anni di età, ùn usanu micca preservativi in ogni momentu, chì anu parechji partner sessuali, è quelli chì anu l'abitudine di aduprà a doccia vaginale, chì cambia u flora vaginale chì facilita u sviluppu di e malatie.
Cause principali
A malatia infiammatoria pelvica hè generalmente legata à a proliferazione di microorganismi è à a mancanza di trattamentu adeguatu. A causa principale di PID sò i microorganismi di trasmissione sessuale, chì, in questi casi, ponu esse una conseguenza di gonorrea o chlamydia, per esempiu.
Inoltre, PID pò sviluppà in cunsequenza di infezioni à a consegna, introduzione di oggetti contaminati in a vagina durante a masturbazione, piazzamentu di u DIU menu di 3 settimane, endometriosi o dopu a biopsia endometriale o curettage uterinu.
U diagnosticu di malattie infiammatorie pelviche ùn hè micca sempre faciule, ma pò esse fattu eseguendu analisi di sangue, è testi di imaging cume ecografia pelvica o transvaginale.
Cumu hè u trattamentu
U trattamentu per a malatia infiammatoria pelvica pò esse fattu cù antibiotici per via orale o intramusculare per circa 14 ghjorni. Inoltre, hè impurtante riposà, assenza di cuntattu intimu durante u trattamentu, mancu cù un preservativu per lascià u tempu di guarisce i tessuti, è a rimozione di u DIU, se applicabile.
Un esempiu di antibioticu per a malatia infiammatoria pelvica hè Azithromycin, ma altri, cum'è Levofloxacin, Ceftriaxone, Clindamycin o Ceftriaxone ponu esse ancu indicati. Durante u trattamentu hè raccomandatu chì u cumpagnu sessuale sia trattatu ancu s'ellu ùn hà sintomi per evità a recontaminazione è a chirurgia pò esse necessaria per trattà l'infiammazione di e tube di Falloppiu o per drenà l'ascessi. Capite cumu si face u trattamentu di PID.