9 malatie cardiovascolari cumune: sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
- 1. Ipertensione
- 2. Infartu agutu di miocardiu
- 3. Fallimentu di u core
- 4. Malatie cungenita
- 5. Endocardite
- 6. Aritmie cardiache
- 7. Angina
- 8. Miocardite
- 9. Valvulopatie
- Cume prevene e malatie cardiovascolari
E malatie cardiovascolari sò un inseme di prublemi chì affettanu u core è i vasi sanguigni, è chì si presentanu cù l'età, di solitu in leia cù abitudini di vita malsane, cume a dieta ricca di grassi è a mancanza di attività fisica, per esempiu. Tuttavia, e malatie cardiovascolari ponu ancu esse diagnosticate à a nascita, cum'è u casu di e malatie cardiache congenite.
Inoltre, e malatie cardiovascolari ponu accadere à causa di infezioni da virus, funghi o batteri, chì causanu infiammazione di u core, cum'è in u casu di l'endocardite è a miocardite.
Hè impurtante chì e malatie cardiovascolari sianu trattate currettamente perchè, in più di causà sintomi scomodi, cum'è mancanza di respiru, dolore di pettu o gonfiore in u corpu, sò ancu a causa principale di morte in u mondu. Scuprite 11 sintomi chì ponu indicà prublemi di cori.
1. Ipertensione
L'ipertensione hè carattarizata da un aumentu di pressione sanguigna, di solitu sopra 130 x 80 mmHg, chì pò influenzà u funziunamentu currettu di u core. Sta situazione pò accade per via di l'anzianu, di a mancanza di eserciziu, di l'aumentu di pesu o di u cunsumu eccessivu di sale, per esempiu, tuttavia l'ipertensione pò accade ancu in cunsequenza di altre situazioni, cum'è u diabete o e malatie renali, per esempiu.
L'aumentu di a pressione sanguigna ùn face micca nurmalmente sintomi, ma in certi casi si pò rimarcà attraversu alcuni di elli, cume vertigini, mal di testa, cambiamenti di visione è dolore toracicu, per esempiu. Amparate à identificà l'ipertensione.
Trattamentu: hè cunsigliatu di seguità l'ipertensione cun un medicu generale o cardiologu, postu chì pò esse necessariu aduprà medicinali, in più di una dieta bassa in sale.
Hè ancu impurtante di praticà attività fisiche, evità di fumà, beie almenu 2 litri d'acqua à ghjornu è verificà a pressione di modu regulare. Se a pressione ferma alta ancu cù u trattamentu raccomandatu, hè raccomandatu di vultà ind'è u cardiologu in modo da pudè fà una nova valutazione è u trattamentu modificatu.
2. Infartu agutu di miocardiu
Infartu Miocardicu Agutu (AMI), o attaccu di core, accade per via di l'interruzzione di u flussu di sangue versu u core, a maiò parte di u tempu per via di l'accumulazione di grassu in l'arterie di u core. U sintimu più caratteristicu di un attacu di core hè u dulore assai intensu in u pettu chì pò irradià versu u bracciu, ma pò ancu esse vertigini, sudori freddi è malessere.
Trattamentu: in i casi di suspettatu di infartu, si raccomanda di cercà aiutu medicu u più prestu pussibule in modu chì u trattamentu cù droghe chì impediscenu a furmazione di coaguli è favurinu u flussu di sangue sia iniziatu. In certi casi, a chirurgia d'urgenza pò ancu esse necessaria. Capite cumu si face u trattamentu per l'infartamentu.
Dopu à u trattamentu d'urgenza, hè impurtante seguità e linee guida mediche, piglià regolarmente i medicamenti prescritti è aduttà abitudini sane, cum'è attività fisica regulare è una dieta povera in alimenti grassi è ricca di frutti è ligumi.
3. Fallimentu di u core
L'insufficienza cardiaca hè più frequente in e persone chì anu pressione sanguigna alta, chì pò purtà à un indebolimentu di u musculu cardiacu è, di conseguenza, difficoltà à pompà u sangue à u corpu. I sintomi principali assuciati à l'insufficienza cardiaca sò stanchezza progressiva, gonfiore in gambe è pedi, tosse secca di notte è mancanza di respiru.
Trattamentu: deve esse indicatu da u cardiologu, ma di solitu si face cù l'usu di medicinali per riduce a pressione, cum'è Enalapril è Lisinopril, per esempiu, assuciatu à diuretici, cum'è Furosemide. Inoltre, un eserciziu regulare hè cunsigliatu, quandu hè debitamente indicatu da u vostru cardiologu, è riduce u cunsumu di sale, cuntrullendu a pressione è, di cunsiguenza, evitendu di scumpensà u core.
4. Malatie cungenita
E malatie congenite di u core sò quelle in cui u core subisce cambiamenti durante u prucessu di sviluppu ancu durante a gravidanza, chì pò dà risultati à cambiamenti in a funzione di u core chì sò dighjà nati cù u zitellu. Queste malatie cardiache ponu esse identificate ancu in l'utru maternu, aduprendu ecografia è ecocardiografia è ponu esse lievi o gravi. Cunnosce i principali tippi di malatie cardiache congenite.
Trattamentu: varieghja secondu a gravità, è si consiglia, in casu di malatie cardiache congenite gravi, di esse sottumessi à chirurgia o trapianto di core in u primu annu di vita. In casu di malatie cardiache lieve, u trattamentu si face cù u scopu di alleviare i sintomi, è l'usu di droghe diuretiche è beta-bloccanti pò esse indicatu da u cardiologu, per esempiu, per regulà a frequenza cardiaca.
5. Endocardite
L'endocardite hè l'infiammazione di u tessutu chì allinea u core internamente è di solitu hè causata da una infezione, di solitu da funghi o batteri. Ancu se l'infezzione hè a causa principale di l'endocardite, sta malattia pò accade ancu per via di altre malatie, cum'è u cancheru, a febbre reumatica o e malatie autoimmune, per esempiu.
I sintomi di endocardite apparisce cù u tempu, cù febbre persistente, sudazione eccessiva, pelle pallida, dolore musculare, tosse persistente è mancanza di respiru. In i casi più severi, a presenza di sangue in l'urina è a perdita di pesu pò ancu esse rimarcata.
Trattamentu: a forma principale di trattamentu per l'endocardite hè l'usu di antibiotici o antifungali per luttà contr'à u microorganismu rispunsevule di a malatia, è u trattamentu deve esse fattu secondu e indicazioni di u cardiologu. Inoltre, pò esse necessariu cambià a valvula affettata.
6. Aritmie cardiache
L'aritmia cardiaca currisponde à un cambiamentu di i battiti di u core, chì pò fà batte più veloce o più lente, resultendu in sintomi cum'è stanchezza, pallore, dolore toracicu, sudore fretu è mancanza di respiru, per esempiu.
Trattamentu: varieghja secondu i sintomi presentati, ma hà per scopu di regulà i battiti di u core. Cusì, l'usu di medicazione, cum'è Propafenone o Sotalol, per esempiu, defibrillazione, impiantazione di pacemaker o chirurgia d'ablazione pò esse indicatu. Capite cumu si face u trattamentu per l'aritmia cardiaca.
Hè ancu impurtante di evità u cunsumu d'alcol, droghe è bevande cù caffeina, per esempiu, postu chì ponu cambià u ritmu cardiacu, in più di praticà attività fisiche regulare è d'avè una dieta equilibrata.
In u nostru podcast, U Duttore Ricardo Alckmin, presidente di a Società Brasile di Cardiologia, chiarisce i principali dubbi nantu à l'aritmia cardiaca:
7. Angina
Angina currisponde à a sensazione di pesantezza, dolore o strettezza in u pettu è accade di solitu quandu ci hè una diminuzione di u flussu di sangue in u core, chì hè più cumunu in e persone di più di 50 anni, chì anu pressione alta, diabete decompensatu o chì anu abitudini un stile di vita malsanu, risultatu in l'interruzzione di u flussu di sangue per via di l'accumulazione di grassu in i navi. Cunnosce i tippi principali di angina.
Trattamentu: deve esse guidatu da u cardiologu secondu u tippu d'angina, è u riposu o l'usu di medicazione per cuntrullà i sintomi, migliurà u flussu di sangue, regulà a pressione sanguigna è impedisce a furmazione di coaguli pò esse raccomandatu.
8. Miocardite
A Miocardite hè una infiammazione di u musculu cardiacu chì pò accadere per via di infezioni in u corpu, chì pò accadere durante una infezione da virus o quandu ci hè una infezione avanzata da funghi o batteri. Questa infiammazione pò purtà à parechji sintomi in casi più gravi, cume u dolore toracicu, battiti irregulari di u core, stanchezza eccessiva, mancanza di respiru è gonfiore in e gambe, per esempiu.
Trattamentu: di solitu a miocardite hè risolta quandu l'infezzione hè guarita aduprendu antibiotici, antifungali o antivirali, tuttavia se i sintomi di miocardite persistenu ancu dopu trattatu l'infezzione, hè impurtante cunsultà u cardiologu per inizià un trattamentu più specificu, chì pò esse medicazione per riduce a pressione sanguigna, diminuire u gonfiore è cuntrullà i battiti di u core.
9. Valvulopatie
E valvulopatie, chjamate ancu malatie di e valvule cardiache, apparisce più spessu in omi di più di 65 anni è donne in più di 75 anni è accade per via di l'accumulazione di calciu in e valvule di u core, ostaculendu u flussu di sangue per via di u so indurimentu.
In certi casi, i sintomi di a valvulopatia ponu piglià tempu per apparì, tuttavia alcuni sintomi chì ponu indicà prublemi in e valvole cardiache sò u dolore toracicu, u soffiu di u core, stanchezza eccessiva, mancanza di respiro è gonfiore in e gambe è i pedi, per esempiu.
Trattamentu: si face secondu a valvula chì hè stata influinzata è u gradu di indebulimentu, è pò esse indicatu l'usu di diuretici, antiaritmichi o ancu u rimpiazzamentu di a valvula per via di chirurgia.
Cume prevene e malatie cardiovascolari
Alcuni consiglii chì aiutanu à prevene u sviluppu di malatie cardiovascolari sò:
- Smetta di fumà;
- Cuntrolla a pressione sanguigna, u livellu di zuccheru è a quantità di grassu in u sangue;
- Avè una dieta sana, evitendu i grassi è manghjendu più ligumi, frutti è cereali;
- Praticà eserciziu fisicu regulare, almenu 30-60 minuti, 3-5 volte à settimana;
- Evite u cunsumu di bevande alcoliche;
Inoltre, per e persone chì anu sovrappesu, si consiglia di perde pesu, postu chì hè pruvatu chì l'accumulazione di grassu hè assai dannosa per a salute cardiovascolare.Verificate e linee guida in u nutrizziunistu nantu à cumu fà una dieta sana per perde u pesu.