11 malatie causate da i batteri
Cuntenutu
- 1. Infezzione urinaria
- 2. Méningite
- 3. Chlamidia
- 4. Gonorrea
- 5. Sifilide
- 6. Lebbra
- 7. Tussula
- 8. Tuberculosi
- 9. Pneumonia
- 10. Salmonellosi
- 11. Leptospirosi
I batteri sò picculi microorganismi chì sò presenti naturalmente in u corpu è in l'ambiente è chì ponu o ùn ponu micca causà malatie. I batteri chì causanu malatie sò cunnisciuti cum'è batteri patogeni chì ponu entrà in u corpu per ingestione di cibi o acqua contaminati, cuntattu sessuale senza prutezzione o per e vie aeree, per esempiu.
E malatie causate da i batteri sò trattate principalmente cù l'usu di antibiotici, chì devenu esse aduprati cum'è urdinatu da u duttore per prevene l'emergenza di batteri multi-resistenti, chì sò rispunsevuli di infezioni più gravi è di trattamenti più cumplicati.
1. Infezzione urinaria
L'infezzione di e vie urinarie hè una di e infezioni più cumune causate da i batteri, è pò accade per via di un sbilanciu di u microbiota genitale, o per via di u fattu di tene u pipì, ùn esegue micca una igiene intima adeguata, beie poca acqua durante u ghjornu o avè petre in i reni, per esempiu.
Ci hè parechje batterie chì ponu causà infezioni di e vie urinarie, i principali essendu Escherichia coli, Proteus sp., Providencia sp. è Morganella spp..
Principali sintomi: I sintomi principali ligati à l'infezzione di e vie urinarie sò u dolore è l'ardori quandu urinate, urina turbia o sanguinosa, frebba bassa è persistente, voglia frequente di piscià è sintimentu incapace di sviutà a vescica.
Cumu trattà: U trattamentu per l'infezzione di e vie urinarie hè indicatu da u duttore quandu ci sò sintomi è u microorganismu hè identificatu, è l'usu di antimicrobici, cum'è Ciprofloxacino, per esempiu, hè generalmente indicatu. Tuttavia, quandu ùn ci sò sintomi, u duttore pò sceglie di ùn piglià trattamentu antibioticu per impedisce l'emergenza di batteri resistenti.
Cume si prevene a prevenzione: A prevenzione di e infezioni urinarie hè fatta cuntrullendu e cause. Cusì, hè impurtante di fà una igiene intima currettamente, evità di tene a pipì per un bellu pezzu è di beie almenu 2 litri d'acqua à ghjornu, per esempiu.
2. Méningite
A meningite currisponde à l'infiammazione di u tessutu chì circonda u cervellu è a medula spinale, e meningi, è pò esse causata da parechje spezie di batteri, i principali essendu Streptococcus pneumoniae, Mycobacterium tuberculosis, Haemophilus influenzae è Neisseria meningitidis, chì pò esse acquistatu attraversu secrezioni da e persone diagnosticate cù a malattia.
Principali sintomi: I sintomi di a meningite ponu apparisce circa 4 ghjorni dopu a participazione meningea, è pò esse febbre, mal di testa è quandu si move u collu, l'apparizione di macchie viole nantu à a pelle, cunfusione mentale, stanchezza eccessiva è rigidità musculare in u collu.
Cumu trattà: U trattamentu di a meningite si face di solitu in l'uspidale, affinchì u duttore possi valutà l'evoluzione di a persona è prevene cumplicazioni. Cusì, hè necessariu aduprà antibiotici, secondu i batteri rispunsevuli, è pò esse indicatu l'usu di Penicillina, Ampicillina, Chloramphenicol o Ceftriaxone, per esempiu, chì devenu esse adupratu cum'ellu ci hà dettu u duttore.
Cume si prevene a prevenzione: A prevenzione di a meningite deve esse fatta principalmente per via di a vaccinazione contr'à a meningite, chì deve esse presa da zitellu. Inoltre, hè impurtante per e persone cun meningite di portà una maschera è evità di tossisce, parlà o starnutisce intornu à persone sane per evità u cuntagiu. Scuprite chì vaccini prutegge contra a meningite.
3. Chlamidia
Chlamydia hè una infezzione di trasmissione sessuale causata da u batteriu Chlamydia trachomatis, chì pò esse trasmessu per mezu di relazioni orali, vaginali o anali senza preservativu, è pò ancu esse trasmessi da una donna à u so zitellu durante a consegna normale quandu u trattamentu ùn hè micca statu eseguitu currettamente.
Principali sintomi: I sintomi di chlamydia ponu cumparisce finu à 3 settimane dopu u cuntattu cù i batteri, dolore è brusgiature quandu urinanu, penis biancu giallu o scarica vaginale, simile à pus, dolore pelvicu o gonfiore di i testiculi, per esempiu, ponu esse rimarcati. Cunnosce altri sintomi di chlamydia.
Cumu trattà: U trattamentu per a chlamydia deve esse fattu sottu a guida di un ginecologu o urologu, è l'usu di antibiotici, cum'è Azithromycin o Doxycycline, hè raccomandatu per prumove l'eliminazione di i batteri è allevia i sintomi. Hè impurtante chì u trattamentu sia fattu da a persona infettata è u cumpagnu, ancu s'ellu ùn ci sò sintomi apparenti, postu chì hè pussibule di prevene l'infezzione.
Cume si prevene a prevenzione: Per prevene l'infezzione daChlamydia trachomatis,hè impurtante d'utilizà un preservativu in ogni momentu è avè u trattamentu cumu urdinatu da u duttore, ancu s'ellu ùn ci sò segni o sintomi apparenti.
4. Gonorrea
A gonorrea hè una infezzione di trasmissione sessuale causata da i batteri Neisseria gonorrhoeae chì si trasmette cù e relazioni vaginali, anali o orali senza prutezzione.
Principali sintomi: In a maggior parte di i casi a gonorrea hè asintomatica, tuttavia alcuni sintomi ponu apparire finu à 10 ghjorni dopu u cuntattu cù a batteria, u dolore è a brucia ponu esse rimarcati quandu urina, scarica bianca giallastra, infiammazione di l'uretra, incontinenza urinaria o infiammazione in l'annu, quandu l'infezzione hè accaduta per un rapportu anale.
Cumu trattà: U trattamentu per a gonorrea deve esse fattu secondu i cunsiglii medichi, cù l'usu di antibiotici, cum'è Azithromycin o Ceftriaxone, è l'astinenza sessuale durante u periodu di trattamentu hè normalmente raccomandata.
Hè impurtante chì u trattamentu sia effettuatu finu à a fine, ancu s'ellu ùn ci sò segni è sintomi apparenti, chì in questu modu hè pussibule di garantisce l'eliminazione di i batteri è impedisce u sviluppu di cumplicazioni, cum'è malattie infiammatorie pelviche è sterilità . Amparate più nantu à u trattamentu di a gonorrea.
Cume si prevene a prevenzione: Per prevene a trasmissione di gonorrea è u cuntagiu, hè impurtante aduprà preservativi in tutte e relazioni sessuali.
5. Sifilide
Cum'è a chlamydia è a gonorrea, a sifilide hè ancu una infezzione di trasmissione sessuale, causata da i batteri Treponema pallidum, chì u cuntagiu pò accade per un rapportu sessuale senza prutezzione o un cuntattu direttu cù e lesioni di sifilide, postu chì sò ricchi di batteri. Inoltre, a sifilide pò esse trasmessa da a manu à u zitellu durante a gravidanza o à u mumentu di a consegna, quandu a malattia ùn hè micca identificata è / o trattata currettamente.
Principali sintomi: I sintomi iniziali di a sifilide sò piaghe chì ùn ferenu micca o causanu fastidiu chì pò apparisce nantu à u pene, l'anu o a regione genitale femminile è sparisce spontaneamente. Tuttavia, a sparizione di queste lesioni ùn hè micca un'indicazione chì a malattia sia risolta, ma piuttostu chì a batteria si sparghje attraversu u sangue in u corpu, chì pò dà origine à sifilide secondaria è terziaria. Vede più nantu à i sintomi di sifilide.
Cumu trattà: U trattamentu di a sifilide deve esse raccomandatu da l'urologu o da u ginecologu secondu u stadiu di a malattia in cui si trova a persona è a gravità di i sintomi. In generale, u trattamentu si face per iniezioni di benzathina penicillina, chì hè capace di prumove l'eliminazione di i batteri.
Cume si prevene a prevenzione: A prevenzione di a sifilide hè fatta cù l'usu di preservativi in tutte e relazioni sessuali, dunque hè pussibule di evità u cuntattu cù e lesioni. Inoltre, in casu di donne in gravidanza cù sifilide, per prevene l'infezzione di u zitellu, hè impurtante chì u trattamentu sia fattu secondu a guida di u duttore, chì cusì hè pussibule diminuisce a quantità di batteri circulanti è diminuisce u risicu di trasmissione.
6. Lebbra
A lèpre, cunnisciuta ancu cum'è lebbra, hè una malattia causata da i batteri Mycobacterium leprae è chì pò esse trasmessu per mezu di u cuntattu cù e secrezioni nasali di e persone cù a lebbra, principalmente.
Principali sintomi: Stu batteriu hà una predilezione per u sistema nervosu è pò causà paralisi musculare, per esempiu. Tuttavia, i sintomi più caratteristici di a lebbra sò e lesioni furmate nantu à a pelle, chì si verificanu per via di a presenza di e batterie in u sangue è in a pelle. Cusì, i sintomi i più caratteristici di a lèpra sò a secchezza di a pelle, a perdita di sensazione è a presenza di lesioni è ferite à i pedi, u nasu è l'ochji, chì ponu resultà in cecità.
Cumu trattà: U trattamentu per a lebbra deve esse indicatu da l'infettologu appena u diagnosticu hè fattu per chì ci sia una vera probabilità di curà. Cusì, u trattamentu hè generalmente fattu cù vari medicazione per eliminà i batteri è prevene a progressione di a malattia è l'apparizione di complicazioni. I farmaci più indicati sò Dapsone, Rifampicin è Clofazimine, chì devenu esse aduprati secondu a guida di u duttore.
Inoltre, per via di e deformità chì ponu accade, pò esse necessariu di fà prucedure di currezzione è ancu di surviglianza psiculogica, postu chì e persone cun lebbra ponu soffre di discriminazione per via di u so aspettu. Capite cumu si face u trattamentu di a lebbra.
Cume si prevene a prevenzione: A forma più efficace di prevenzione contr'à a lebbra hè di rilevà a malattia in i primi stadii è di inizià a terapia appena u diagnosticu hè stabilitu. In questu modu, hè pussibule di prevene l'ocurrenza di sintomi è cumplicazioni è a diffusione di altre persone.
7. Tussula
A tosse ferina hè una infezzione respiratoria causata da batteri Bordetella pertussis, chì entra in u corpu per e vie aeree, allughjassi in i pulmoni è porta à u sviluppu di sintomi respiratorii, essendu più cumuni in i zitelli è chì ponu esse facilmente impediti da a vaccinazione.
Principali sintomi: I sintomi iniziali di a pertussis sò simili à quelli di l'influenza, cù febbre bassa, nasu seccu è tosse secca, per esempiu. Tuttavia, à misura chì l'infezzione avanza, hè pussibule avè episodi di tosse improvvisa in cui a persona trova difficiule à respirà è chì finiscinu in una inalazione profonda, cum'è s'ellu si trattassi di una grippa.
Cumu trattà: U trattamentu per a pertussis implica l'usu di antibiotici, cum'è Azithromycin, Clarithromycin o Erythromycin, per esempiu, chì devenu esse adupratu secondu a guida di u duttore.
Cume si prevene a prevenzione: Per prevene a pertussis, si consiglia di evità di stà in lochi chjosi per un bellu pezzu è di lavassi spessu e mani cù sapone è acqua, in più di piglià u vaccinu DTPA, chì hè previstu in u pianu di vaccinazione di u zitellu è chì garantisce a prutezzione contra a pertussis. ., difteria, tuberculosi è tetanu. Amparate più nantu à u vaccinu DTPA.
8. Tuberculosi
A Tuberculosi hè una infezzione respiratoria causata da u batteriu Mycobacterium tuberculosis, cunnisciutu popularmente cum'è bacillus di Koch, chì entra in u corpu attraversu e vie aeree superiori è allughjassi in i pulmoni chì porta à u sviluppu di segni è sintomi respiratorii, in più di sparghje. In u corpu è risultatu in u sviluppu di a tuberculosi extrapulmonaria. Amparate più nantu à a tuberculosi.
Principali sintomi: I sintomi principali di a tuberculosi pulmonare sò tussi per più di trè settimane, chì ponu esse accumpagnati da sangue, dolore quandu si respira o tossu, sudore di notte è febbre bassa è costante.
Cumu trattà:U trattamentu per a tuberculosi hè realizatu continuamente, vale à dì, u pulmonologu o infettologu indica a cumminazione di Rifampicin, Isoniazid, Pyrazinamide è Etambutol per circa 6 mesi o finu à chì a malattia sia guarita. Inoltre, si raccomanda chì a persona trattata per a tuberculosi resti isolata per i primi 15 ghjorni di trattamentu, postu chì hè ancu capace di trasmette i batteri à altre persone.
Cume si prevene a prevenzione:A prevenzione di a tuberculosi si face per mezu di misure semplici, cume evità di esse in lochi publichi è chjusi, copre a bocca quandu tossite è lavassi regolarmente e mani. Inoltre, a prevenzione pò esse fatta ancu cù u vaccinu BCG, chì deve esse fattu pocu dopu a nascita.
9. Pneumonia
A pneumonia batterica hè di solitu causata da u batteriu Streptococcus pneumoniae, chì pò causà malatie principalmente in i zitelli è in l'anziani è l'infezzione si face di solitu attraversu l'ingressu accidentale di u batteriu in u pulmone da a bocca o per via di l'infezzione in un'altra parte di u corpu.
Principali sintomi: I sintomi principali di a pneumonia batterica S. pneumoniae tosse cun flegma, forte frebba, difficultà à respirà è dulore toracicu, hè impurtante cunsultà un pulmonologu o un medicu generale per chì i sintomi sianu valutati è u trattamentu u più adattu possa esse iniziatu.
Cumu trattà: Trattamentu per pneumonia Streptococcus pneumoniae hè generalmente fattu cù u riposu è antibiotici, cum'è Amoxicillin o Azithromycin, finu à 14 ghjorni, secondu a medicazione indicata. Inoltre, in certi casi, u duttore pò ricumandà a fisioterapia respiratoria per fà u prucessu di respirazione più faciule.
Cumu accade a prevenzione: Per prevene a pneumonia bacteriana, hè cunsigliatu per evità di stà in camere chjuse per un bellu pezzu cù una poca ventilazione d'aria è di lavà e mani bè.
10. Salmonellosi
A salmonelosi, o avvelenamentu alimentariu, hè una malattia causata da Salmonella sp., Chì pò esse acquistatu attraversu u cunsumu di cibu è acqua, in più di u cuntattu cù l'animali contaminati da i batteri. A surghjente principale di Salmonella sp. sò animali addivati in splutazioni agriculi, cum'è vacche, porci è ghjaddini, principalmente.Cusì, l'alimenti chì ponu esse uttenuti da questi animali, cum'è carne, ova è latte, currispondenu à a fonte principale di infezzione da salmonellosi.
Principali sintomi: Sintomi di infezzjoni da Salmonella sp. parenu 8 à 48 ore dopu u cuntattu cù a batteria, è ponu esse osservati, vomitu, nausea, dolore addominale, frebba, mal di testa, malessere è brividi. In certi casi, a diarrea è u sangue in e feci ponu ancu esse rimarcati.
Cumu trattà: U trattamentu di a salmonellosi ùn hè di solitu fattu cù l'usu di antibiotici, essendu generalmente indicatu da u duttore per rimpiazzà i fluidi, per evità a disidratazione, chì hè assai cumunu in e persone anziane è i zitelli, è u cuntrollu di nausea, vomitu è dolore.
In i casi più severi, quandu i sintomi persistenu è ci hè un suspettu d'infezzione di u sangue da questa batteria, l'infettologu pò raccomandà l'usu di antibiotici, cume fluoroquinoloni o azitromicina, per esempiu.
Cume si prevene a prevenzione: Prevenzione di cuntagione da Salmonella sp., si face principalmente per mezu di misure igieniche persunali è alimentarie. Hè cusì, hè impurtante di lavà bè e mani dopu u cuntattu cù l'animali è prima è dopu a preparazione di l'alimentu, soprattuttu quandu sò crudi.
11. Leptospirosi
A Leptospirosi hè una malattia infettiva causata da batteri di u genaru Leptospira, chì a so infezzione si face per cuntattu direttu o indirettu cù urina, feci o secrezioni infettate da i batteri. Sta malatia hè più frequente per accade in periodi di pioggia, postu chì l'urina è l'excrementi di topi, cani o misgi, sò spargugliati nantu à u locu, facilitendu u cuntagiu da i batteri.
Principali sintomi: I sintomi di leptospirosi di solitu apparsu circa 5 à 14 ghjorni dopu chì u batteriu entri in u corpu per mezu di mucose o ferite cutanee, è pò causà sintomi cume mal di testa, dolori musculari, febbre alta, brividi, occhi rossi è nausea. In certi casi, a batteria pò ghjunghje à u sangue è sparghjesi in altri tessuti, cumpresu u cervellu, causendu sintomi più severi cum'è difficultà à respirà è tossu u sangue.
Inoltre, per via di a persistenza di i batteri di l'organisimu, ci pò esse insuffisenza è, dunque, fallimentu renale, chì pò mette in periculu a vita di a persona.
Cumu trattà: A forma principale di trattamentu hè attraversu l'antibiotici, chì devenu esse indicati appena i sintomi apparsu. Di solitu l'infettologu raccomanda l'usu di Amoxicillin per 7 à 10 ghjorni è, in casu di pazienti allergici à questu antibioticu, si consiglia l'Erythromycin. Inoltre, secondu a gravità di i sintomi, hè necessariu un monitoraghju di a funzione renale, è a dialisi pò esse necessaria.
Ancu s'ellu ùn hè micca una malattia chì pò esse trasmessa da persona à persona, hè raccomandatu chì a persona diagnosticata di Leptospirosi riposi è beie abbastanza acqua per fà a recuperazione più veloce.
Cume si prevene a prevenzione: Per evità a leptospirosi, si consiglia di evità i lochi potenzialmente contaminati, cum'è fangu, fiumi, acqua stagnante è posti inundati, per esempiu. Inoltre, in casu di inundazioni di a casa, per esempiu, si consiglia di lavà tutti i mobuli è i pavimenti cù candeghju o cloru.
Hè ancu impurtante di evità l'accumulazione di spazzatura in casa è di evità l'accumulazione d'acqua, perchè oltre à evità a leptospirosi, sò evitate altre malatie, cum'è a dengue è a malaria, per esempiu. Amparate nantu à altri modi per prevene a leptospirosi.