9 malatie cumuni di u zitellu (è cumu trattà ognuna)
Cuntenutu
- 1. Varicella
- 2. Urutone
- 3. Influenza o fretu
- 4. Virus intestinale
- 5. Dermatite nantu à a pelle
- 6. Infezzione di l'arechja
- 7. Pneumonia
- 8. Tordulu
- 9. Pimples
A causa di u fattu chì u sistema immunitariu hè sempre in sviluppu, u zitellu hà una probabilità più grande di sviluppà malatie, in particulare quelle causate da virus, postu chì a trasmissione hè più faciule, cum'è in u casu di a varicella, u morbellu è l'influenza, per esempiu.
In ogni casu, una bona parte di e malatie cumuni di a zitiddina pò esse prevenuta per via di a vaccinazione, in quale certi vaccini devenu esse applicati dopu qualchì ghjornu di nascita è altri devenu esse rinfurzati per tutta a vita per assicurà a prutezzione. Verificate u calendariu di vaccinazione di u zitellu.
Alcune di e principali malatie cumuni in u zitellu è e so misure di prevenzione è trattamentu sò:
1. Varicella
A varicella o a varicella hè una malattia purtata da u virus chì hè altamente contagiosa, soprattuttu trà i zitelli. In u zitellu, a varicella hè faciule da identificà, postu chì ci sò l'apparizione di pellet rossi nantu à a pelle chì si trasformanu in bolle cù liquidu, in più di frebba, prurito è perdita di appetitu. Sti sintomi sò assai scumodi per u zitellu, ciò chì li face pienghje, scomodi è inquieti.
Cumu trattà: Per trattà a varicella, u pediatre pò raccomandà l'applicazione di unguenti nantu à a pelle cum'è a lozione di calamina, chì alleviate i pruriti è aiutanu à ferisce a guarigione più rapidamente, postu chì ùn ci hè trattamentu per eliminà u virus da u corpu. Inoltre, cum'è a varicella hè assai contagiosa, hè cunsigliatu chì u zitellu ùn abbia micca cuntattu cù altri zitelli per 5 à 7 ghjorni, chì hè u periodu di cuntagiu di a malatia. Vede più dettagli nantu à u trattamentu di a varicella.
A varicella hè una malattia chì pò esse prevenuta aduprendu u vaccinu contr'à a varicella, a prima dosa di a quale hè à 12 mesi, o per mezu di u vaccinu tetravalente, chì prutege ancu da u morbillo, da a parotite è da a rosolia.
2. Urutone
A parotite, cunnisciuta ancu cum'è parotite, hè un'altra malatia virale assai cumuna in i zitelli. Sta malattia infettiva hè trasmessa per tossu, starnutimentu o parlendu à e persone infette è provoca un aumentu di u vulume di glàndule salivari in u collu, dolore, frebba è malessere in generale.
Cumu trattà:Per trattà a parotite, u pediatra generalmente raccomanda l'uso di medicinali per alleviare i sintomi presentati da u zitellu è diminuisce l'infiammazione di a ghiandula salivaria. Inoltre, cunsiglii dolci è pastosi è l'applicazione di cumpressi caldi nantu à u gonfiore sò raccomandati, aiutendu à alleviare u disagiu. Capite cumu si face u trattamentu per e parotite.
3. Influenza o fretu
I raffreddori è l'influenza sò cumuni, soprattuttu durante u primu annu di vita di u zitellu, per via di u fattu chì u sistema immunitariu sia sempre in fase di sviluppu. Alcuni di i segni è di i sintomi identificati u più spessu in u zitellu cù a grippa o u fretu sò un nasu stufatu, tosse, ochji acquosi, starnuti o ancu frebba.
Cumu trattà:Per trattà i raffreddori è l'influenza, u pediatre pò raccomandà l'usu di un antipireticu se ci hè a frebba, ma in a maiò parte di i casi si consiglia di aspettà u sistema immunitariu di u zitellu per pudè luttà contr'à a malatia.
Inoltre, ci sò alcune precauzioni chì sò raccomandate durante a recuperazione, chì includenu u cuntrollu di a frebba, l'inhalazione per facilità a respirazione è l'eliminazione di a catena è u mantenimentu di l'idratazione per mezu di l'allattamentu.
4. Virus intestinale
I virus intestinali nascenu ancu per via di u sistema indebulitu di u zitellu, è causanu coliche, vomitu è diarrea, ciò chì rende u zitellu irritabile è lacrimosu.
Cumu trattà:Se sperimentate questi sintomi in u vostru zitellu, soprattuttu s'ellu vomita spessu è hà una diarrea grave, duvete purtallu immediatamente à l'ospedale o à a sala d'urgenza per evità a disidratazione. Cusì, hè indicatu chì u zitellu hè allattatu spessu o, se pò digià manghjà cibi solidi, avè una dieta più ligera, bassa in grassu è faciule da digerì, cum'è u risu o u purè, per esempiu, in più di mantene l'idratazione cù l'acqua .
5. Dermatite nantu à a pelle
A dermatite nantu à a pelle di u zitellu, in particulare in a zona di u pannolinu, hè cumuna, è causa sintomi cum'è irritazione, rossu, vesciche o crepe in a pelle.
Cumu trattà:Per trattà a dermatite, si consiglia di cambià u pannolinu di u zitellu regolarmente è di applicà crema o unguentu contr'à l'eruzione cutanea cù ogni cambiamentu di pannolinu. Inoltre, l'usu di u talc hè ancu contraindicatu, postu chì secca a pelle è favurisce l'apparizione di rash di pannoliu.
Se a dermatite ùn migliora micca dopu à pochi ghjorni o se apparenu blister di pus o crepe, hè cunsigliatu di cunsultà un pediatru u più prestu pussibule per pudè principià u trattamentu adattatu.
6. Infezzione di l'arechja
L'Otitis pò spessu sviluppassi dopu à u raffreddore o l'influenza, è hè l'infezzione di l'arechja di u zitellu. Generalmente, quandu hà otite, u zitellu hà dolore à l'arechja, nasu seccu o febbre è per questa ragione pienghje intensamente, diventendu inquietu, irritatu è cù una mancanza di appetitu. Sapete e cause è cumu trattà otite in u zitellu.
Cumu trattà:Per trattà l'otite, hè cunsigliatu di piglià u zitellu à un pediatre per ch'ellu possi identificà u prublema. U trattamentu generalmente implica l'amministrazione di gocce à l'arechja di u zitellu chì cuntenenu antibiotici o corticosteroidi. Inoltre, in certi casi u duttore pò ancu prescrive medicinali antidolorifici cum'è paracetamol per esempiu, o antibiotici da piglià.
7. Pneumonia
A pneumonia si pone spessu dopu à un raffreddore o influenza, è consiste in una infezzione in u pulmone causata da batteri o virus. Generalmente, quandu hà una pneumonia, u zitellu hà una tosse persistente è flegma, sibilante quandu si respira, difficoltà à respirà è febbre sopra i 38 ° C, ciò chì u rende lacrimosu, inquietu è irritabile.
Cumu trattà: In presenza di sintomi suggestivi di pneumonia, hè impurtante di piglià subitu u zitellu à l'uspidale o à a sala d'urgenza più vicinu per chì u trattamentu possi cumincià u più prestu pussibule. A pneumonia hè una infezzione seria chì deve esse trattata cù antibiotici se hè causata da batteri.
8. Tordulu
U tordulu, cunnisciutu ancu cum'è candidiasi orale, hè una infezzione in bocca cumuna in i zitelli, chì deriva da l'immunità ridutta di i zitelli chì favurisce a crescita di i funghi. I picculi punti bianchi chì ponu formà placche simili à u restu di u latte, ponu apparisce nantu à a lingua, e gengive, a parte interna di e guance, u tettu di a bocca o di e labbre, causendu disconfort, irritabilità è pianghje in u zitellu.
Cumu trattà:Per trattà u tordulu, u pediatra cunsiglia generalmente l'applicazione lucale di antifungali in liquidu, crema o gel, cum'è u casu cù Nistatina o Miconazole. Vede cumu identificà è curà a rana zitella.
9. Pimples
I brufoli di u criaturu sò chjamati acne neonatali è cumpariscenu per via di cambiamenti ormonali chì accadenu è di solitu spariscenu intornu à 3 mesi di età.
Cumu trattà:L'acne neonatale di solitu sparisce spontaneamente, è ùn hè micca necessariu di fà trattamenti specifici. In ogni casu, sè avete rimarcatu chì i pimples ùn si secenu micca o chì parenu infiammati duvete cunsultà u vostru pediatra, affinch'ellu possi indicà un trattamentu.