7 malatie purtate da u basgiu

Cuntenutu
- 1. Mononucleosi infettiva
- 2. Influenza è rhume des
- 3. Herpes
- 4. Varicella
- 5. Urutone
- 6. Candidiasi
- 7. Sifilide
E malatie chì ponu esse trasmesse da u basgiu sò principalmente infezioni da virus, batteri è funghi chì si trasmettenu per saliva o goccioline di saliva, cume l'influenza, a mononucleosi, l'herpes è l'ormone, è i sintomi sò generalmente febbre bassa, dolore in u corpu, freddo è grumi nantu à u collu.
Ancu se queste malatie sò di solitu di corta durata è guariscenu da soli, in certe persone ponu accade complicazioni, cume a diffusione di l'infezioni in altre parti di u corpu, ancu arrivendu à u cervellu.
Per evità di piglià queste malatie, si consiglia di evità u cuntattu intimu è di basgià cun persone scunnisciute o micca affidabili, perchè a maiò parte di u tempu ùn hè micca pussibule sapè se a persona hè malata o micca. E malatie principali chì ponu esse trasmesse da u baciu sò:
1. Mononucleosi infettiva
A mononucleosi, cunnisciuta popularmente cum'è malatia di u baciu, hè una malattia infettiva causata da u virusEpstein-Barr, chì si pò trasmette facilmente da persona à persona per mezu di a saliva, essendu cumunu à cumparisce dopu à basgià persone scunnisciute à e feste, per esempiu.
Principali sintomi: I sintomi principali di a mononucleosi infettiva sò fatica, malessere, dolore corporeu è frebba, chì ponu esse bassi o ghjunghje à 40 ° C, mal di gola è linfonodi in u collu, chì duranu trà 15 ghjorni è 1 mese. Alcune persone ponu avè una variante più intensa di a malattia, è ci pò esse un dolore severu in e articulazioni, dolore in u ventre è macchie nantu à u corpu. In presenza di sti sintomi, a cura deve esse cercata cun un medico generale, chì farà l'esame clinicu è urdinerà esami di sangue, cum'è u conte di sangue. Amparate à identificà i sintomi di a mononucleosi.
Cumu trattà: U trattamentu consiste in l'amministrazione di farmaci per cuntrullà i sintomi, cume dipirone o paracetamol, riposà è beie assai liquidi. Ùn ci hè micca una droga specifica per fà chì l'infezzione và più veloce, è u virus pò stà attivu finu à 2 mesi.
2. Influenza è rhume des
A grippa hè causata da virus simili à l'influenza, mentre chì u fretu pò esse causatu da più di 200 tippi di virus cum'è rinovirus è coronavirus, è tramindui ponu esse trasmessi da basgià.
Principali sintomi: A grippa provoca frebba chì pò ghjunghje à 40 ° C, mal di corpu, mal di testa, nasu chì cola, mal di gola è tosse secca. Questi sintomi duranu circa 1 settimana è guariscenu da soli. U fretu hè una variante più dolce è face nasu chì cola, starnuti, congestione nasale, mal di testa è bassa frebba.
Cumu trattà: U trattamentu cunsiste in l'amministrazione di medicinali analgesici è antipiretici, cum'è dipirone o paracetamol, in più di u riposu, di l'idratazione è di l'alimentu chì aiuta à rinfurzà l'immunità, cù frutti ricchi di vitamina C, zuppa di pullastru, tes cù cannella è meli. Vede più nantu à ciò chì manghjà per curà a gripe più rapidamente.
3. Herpes
L'herpes labiale hè causatu da u virus herpes simplex, chì pò infettà e labbra o a regione intima per cuntattu cù a saliva di e persone chì anu stu virus. A trasmissione hè fatta cù u cuntattu direttu cù e lesioni di e persone infette, principalmente per basgià.
Principali sintomi: I sintomi principali di l'herpes sò e lesioni nantu à a pelle, principalmente intornu à e labbra, chì sò rosse, cù piccule vesciche giallastre, chì causanu zinghje è dolore, in più di frebba, malessere, mal di gola è linfonodi in u collu. Queste lesioni duranu circa 7 à 14 ghjorni, ma ogni volta chì l'immunità scende, ponu esse apparite nuove lesioni.
L'infezzione hè cunfirmata da u medicu generale, osservendu i segni è i sintomi presentati da a persona. I zitelli o e persone cun immunità indebolita, cum'è cù u SIDA, per esempiu, ponu sviluppà una variante severa di a malatia, cù frebba alta, multiple lesioni cutanee è ancu infiammazione di u cervellu.
Cumu trattà: Per trattà l'herpes, unguenti cù pruprietà antivirali ponu esse aduprati per circa 4 ghjorni, chì aiutanu à riduce a multiplicazione di u virus, evitendu u peghju o trasmettendulu à altre persone. Inoltre, pudete ancu fà u trattamentu in tavuletta, chì deve esse pigliatu per circa 7 ghjorni, è deve esse prescrittu da u medicu generale.
4. Varicella
Cunnisciuta ancu cù a varicella o l'herpes zoster, a varicella hè una malattia assai contagiosa, causata da u virus varicella-zoster, chì si verifica soprattuttu in i zitelli, quantunque l'adulti chì ùn anu mai avutu o chì ùn sò micca stati vaccinati, ponu esse cuntaminati. L'infezzione hè causata da saliva o da u cuntattu cù lesioni di a pelle.
Principali sintomi: A varicella pò esse caratterizata da l'apparizione di piccule lesioni nantu à a pelle, inizialmente cù vesciche, chì diventanu croste dopu à pochi ghjorni, chì ponu esse parechji, o quasi imperceptibili in alcune persone. Ci pò ancu esse dulore in u corpu, febbre bassa è stanchezza, chì duranu circa 10 ghjorni. E persone fragili, cum'è i neonati, l'anziani o quelli cun immunità indebolita ponu sviluppà una variante seria, chì provoca infezioni cerebrali è u risicu di morte.
Cumu trattà: U trattamentu si face cù cura di e ferite, mantenenduli puliti è secchi, in più di u riposu, di l'idratazione è di i medicinali per u dolore è a frebba, cum'è dipirone è paracetamol. U vaccinu da a varicella hè dispunibule gratuitamente da SUS per i zitelli di più di 1 annu è e persone chì ùn anu mai avutu sta malatia o chì ùn sò micca stati vaccinati per tutta a so vita.
5. Urutone
A parotite, cunnisciuta ancu cum'è parotite o parotite, hè ancu una infezzione virale causata da u virus Paramixovirus chì pò esse trasmessi da goccioline di saliva è porta à l'infiammazione di e ghiandole salivari è sublinguali.
Principali sintomi: Gonfiore è dulore in a zona di a mascella, dulore quandu si mastica è inghiotta, frebba da 38 à 40ºC, mal di testa, fatica, debolezza è perdita di appetitu sò i sintomi principali di a parotite. In l'omi, u virus di a parotite pò ancu infettà a regione di i testiculi, causendu epididimite di orchidea, cù dolore è infiammazione in questa regione. Un'altra complicazione pò esse a meningite, chì provoca un forte mal di testa è in questi casi hè consigliabile andà immediatamente in sala d'urgenza. Amparate nantu à altre complicazioni di urti.
Cumu trattà: U trattamentu cunsiste in u cuntrollu di i sintomi cù droghe per u dolore, a frebba è a nausea, cù dipyrone, paracetamol è metoclopramide, per esempiu. Inoltre, u riposu è l'idratazione sò di primura, in più di una dieta ligera, cù pochi acidi, per ùn irrità e glàndule salivari. Sta malattia pò ancu esse prevenuta cù u triple vaccinu virale o tetra virale, tuttavia, hè necessariu rinfurzà u vaccinu in età adulta per esse veramente prutettu.
6. Candidiasi
A Candidiasi hè cunnisciuta ancu cum'è tordu è hè causata da funghi di u genaruCandida. Alcune spezie di funghi sò prisenti nantu à a nostra pelle di manera naturale è altri ponu causà a malatia, soprattuttu se l'immunità hè bassa, è pò esse trasmessa per basgià.
Principali sintomi: Di solitu hè indicativu di candidiasi l'apparizione di una piccula lesione rossa o biancastra nantu à a lingua, chì pò esse dolorosa è dura circa 5 ghjorni. Tuttavia, in e persone più fragili o cù immunità indebolita, cum'è i zitelli, e persone malnutrite o quelli chì anu malatie croniche, per esempiu, ponu sviluppà a forma a più severa di l'infezzione, cù parechje placche bianche in bocca.
Cumu trattà: Un unguentu antifungale pò esse adupratu in situ basatu nantu à nistatina, 4 volte à ghjornu è in casi più severi pò esse necessariu aduprà pillule cum'è ketoconazole, prescritte da u medicu generale. Vede e ricette di rimedii casani per aiutà à luttà contr'à a candidiasi in varie parti di u corpu.
7. Sifilide
A sifilide hè una infezzione di trasmissione sessuale causata da i batteri Treponema pallidum, ma pò ancu esse trasmessu da a saliva, in e persone chì anu piccule piaghe in bocca.
Principali sintomi: In a fase iniziale, piccule lesioni apparsu in bocca o in a regione intima, chì, se lasciata senza trattamentu, pò diventà una malattia cronica, chì si sparghje in tuttu u corpu, chì pò causà ferite cerebrali, cardiache è bone. A cunferma di a malatia hè fatta da raschendu e lesioni è analisi di sangue per cunfirmà a presenza di i batteri.
Cumu trattà: U trattamentu hè fattu da u medicu generale o da a malattia infettiva, aduprendu l'antibioticu di penicillina iniettabile. Ùn ci hè micca vaccinazione o immunità contr'à sta malattia, chì deve esse evitata aduprendu preservativi è evitendu u cuntattu intimu cù stranieri.
In più di ste malatie, ci sò parechji prublemi di salute chì sò passati per a saliva, cume e batterie chì causanu carie è tuberculosi, è vari tippi di virus, cum'è a rosolia è u morbillo, per esempiu. Dunque, a cura deve esse cutidiana, cù abitudini cum'è lavà e mani, evità di portà e mani in bocca o in l'ochji, evità di sparte i cultelli è, soprattuttu, di ùn basgià à nimu.
Situazioni di festa, cum'è u carnavale, chì uniscenu esaurimentu fisicu, assai sole è bevande alcoliche, facilitanu ancu di più sti tippi d'infezioni, perchè ponu minà l'immunità. Per pruvà à mantene l'immunità à un altu livellu, hè impurtante avè una dieta equilibrata ricca di vitamine, beie molta acqua è fà attività fisica. Scuprite i cunsiglii alimentarii chì aiutanu à aumentà l'immunità.