Principali malatie trasmesse da l'animali domestichi
Cuntenutu
- Malatie purtate da i cani
- Malatie purtate da u ghjattu
- Malatie purtate da l'acelli
- Malatie trasmesse da u hamster
- Malatie trasmesse da l'animali agriculi
- Cosa da fà per prevene e malatie causate da l'animali
L'allergia respiratoria, a rabbia è a scabbia sò alcune malatie chì ponu esse trasmesse da l'animali domestichi à l'omu, cum'è cani, misgi o porci, per esempiu.
In generale, e malatie trasmesse da l'animali domestichi sò trasmesse per via di u cuntattu cù a pelliccia, l'urina o e feci di l'animale o manghjendu cibu è acqua contaminati da batteri, funghi o virus chì anu influenzatu l'animali.
Cusì, per evità a cuntaminazione da l'animali domestichi hè di primura purtalli à u veterinariu, piglià i vaccini è fà una parassita ogni volta ch'ellu li raccomanda.
Malatie purtate da i cani
U cane pò infettà u so pruprietariu causendu allergie à a pelle o prublemi respiratorii, in più di sviluppà micosi in e unghie è malatie cum'è a scabbia o Lyme, perchè u so pelu accumula parechji microorganismi, cum'è pulci o zecche, per esempiu. Inoltre, u cane pò trasmette a malatia di a rabbia per mezu di un morsu chì pò causà paralisi di i membri è esse fatale per l'omu.
Cumu evità: Per evità a contaminazione, u cuntattu cù l'urina, a saliva, u sangue è e fece di u cane deve esse evitatu, pruvendu à tenelu vaccinatu, parassitatu è a casa pulita è disinfettata. Vede cumu pudete prevene e malatie causate da u cane.
Malatie purtate da u ghjattu
U ghjattu pò trasmette a toxoplasmosi, chì hè una infezzione causata da manghjà cibu contaminatu, cum'è verdura o carne, o da trasmissione diretta durante a gravidanza. Sapete tuttu di a toxoplasmosi è evite complicazioni più gravi.
Cumu evità:Per ùn piglià a malatia chì si trasmette da i misgi, si deve evità u cuntattu cù tuttu ciò chì implica u misgiu, cum'è a rena o i ghjoculi, in più di manghjà carne, verdura cruda è latte micca pasturizatu.
Un'altra malatia causata da u cane è u misgiu hè l'infezzione da u batteriu capnositopefaga, prisente in a saliva di st'animali chì pò accade per mezu di una liccata. E persone più colpite sò quelli anziani o cù sistemi immunitari compromessi, i sintomi sò simili à quelli di a gripe ma ponu causà cumplicazioni gravi chì ponu purtà à a morte. Per evità sta malatia, u cuntattu direttu è assai strettu cù i cani è i misgi ùn hè micca cunsigliatu, evitendu a so leccatura, soprattuttu quandu si combatte una malatia grave, cum'è u cancer o u SIDA, per esempiu.
Malatie purtate da l'acelli
L'acelli, cum'è perruche, pappagalli, ara o ancu ghjalline, ponu trasmette qualchì batteria cum'è salmonella o escherichia coli attraversu e feci, pruvucendu diarrea è vomitu, è u trattamentu si face cù l'usu d'antibiotici.
Cumu evità:Hè necessariu mantene l'igiene di e gabbie, senza accumulà piume o feci è di mette guanti è una maschera quandu si pulisce.
Malatie trasmesse da u hamster
I roditori, in particulare i hamsters, sò animali chì ponu trasmette vermi è virus chì ponu causà malatie cum'è a coriomeningite, chì provoca sintomi simuli à l'influenza, cum'è a febbre è i brividi, per esempiu, chì si trasmettenu per via di l'esposizione à a polvere è à l'alimenti contaminati.
Inoltre, ponu ancu causà leptospirosi, chì hè una infezzione trasmessa da l'acqua è da l'alimenti contaminati da l'urina di u topu, causendu attacchi, pelle gialla è vomitu.
Cumu evità: Per ùn cuntrae a malatia, ùn duvete micca toccà secrezioni cum'è urina, saliva, sangue o feci, in più di lavà bè e mani è e gabbie è l'animali chì ùn anu micca accessu à a cucina o chì li basgianu.
Malatie trasmesse da l'animali agriculi
L'animali di a splutazione, cum'è e vacche o e pecure, ponu causà brucellosi, chì hè una infezzione chì provoca febbre alta, mal di testa è dolori musculari, causata da carne contaminata sottucucata o da latte è furmagliu micca pasturizatu, per esempiu.
Inoltre, l'animali cù u pelu cum'è u cunigliulu ponu ancu trasmette scabbia, chì provoca eruzioni cutanee o leptospirosi trasmessa da i porchi.
Cosa da fà per prevene e malatie causate da l'animali
Per evità e malatie trasmesse da l'animali domestici, hè impurtante esse cuscenti chì l'animali devenu avè alimentu adeguatu per i so bisogni, piglià vaccini è rimuovere i parassiti secondu e raccomandazioni di u veterinariu. U bagnu deve esse regulare è ùn hè micca cunsigliatu di dorme in u stessu lettu è permettenu à l'animali di liccà, soprattuttu in a zona di a faccia. Inoltre, devenu andà à appuntamenti veterinarii ancu se l'animali pare esse sanu per mantene a salute di l'animali è di a so famiglia.