6 malatie chì ponu esse trasmesse da i cani
Cuntenutu
- 4. Larva migrans
- 5. Rabbia
- 6. Infezzione daCapnocytophaga canimorsus
- Quandu hè necessariu andà à u veterinariu
- Cunsiglii per evità e malatie purtate da i cani
I cani, quandu ùn sò micca curati currettamente, ponu esse serbatoi di batteri, virus è parassiti chì ponu esse trasmessi à e persone per mezu di leccate o morsi o per via di a liberazione di l'agente infettivu in e so feci. Per questa ragione, hè impurtante chì i cani sò purtati periodicamente à u veterinariu per avè un vaccinu, esse valutati è parassiti, evitendu cusì l'infezioni è a trasmissione di malatie à e persone.
L'infezioni più spessu acquistate da i cani è chì ponu esse facilmente trasmesse à e persone sò rabbia, tigna, larva migrans è leptospirosi, chì, ancu se a trasmissione di sta malattia da l'urina di i ratti hè più frequente, i cani ponu ancu esse infettati da leptospirosi batteri è trasmettenu à a ghjente.
4. Larva migrans
A larva migrans currisponde à a presenza di larve in u corpu chì penetrenu in a pelle è causanu diversi sintomi secondu a so situazione. Queste larve ponu esse truvate nantu à a spiaggia, parchi è giardini, per esempiu, chì sò ambienti induve e feci di cani ponu esse truvati.
Alcuni cani anu infezzione per e spezie di Ancylostoma sp. o Toxocara sp., senza sintomi. In u risultatu di sta infizzione, l'ova sò liberate in e feci è a larva lascia l'ambiente, chì pò penetrà in a pelle è causà ferite in forma di strada, frebba, dolore addominale, tosse è difficoltà à vede, per esempiu. Amparate à ricunnosce i sintomi di l'infezzione di vermi di cane.
Cosa da fà: In quessi casi si consiglia di evità di camminà scalzi per a strada, a rena è i parchi, per esempiu, in più di piglià periodicamente u cane à u veterinariu per esse dewormed. Inoltre, u duttore raccomanda di solitu l'usu di rimedi antiparassiti, cum'è Albendazole o Mebendazole, per esempiu, per luttà contr'à l'infezioni in e persone.
5. Rabbia
A rabbia umana hè una malattia trasmessa da virus chì ponu esse prisenti in a saliva di i cani, esse trasmessa à e persone per mezu di morsi. Malgradu a trasmissione più frequente da i cani, a malatia pò esse trasmessa ancu da i misgi, i pipistrelli è i procioni, per esempiu.
A rabbia umana hè carattarizata da indebulimentu di u sistema nervosu, generendu spasmi musculari è salivazione intensa, per esempiu. Vede ciò chì sò i sintomi di a rabbia umana.
Cosa da fà: Hè cunsigliatu chì a persona lavessi bè l'area muzzicata da u cane è andessi direttamente à l'uspidale o à a sala d'urgenza a più vicina affinchì a vaccina di a rabbia sia amministrata è u trattamentu adattatu pò esse iniziatu, impedendu a prugressione di a malatia.
6. Infezzione daCapnocytophaga canimorsus
U Capnocytophaga canimorsus hè una batteria chì si pò truvà in a bocca di certi cani è esse trasmessa à e persone per via di a saliva di u cane, sia per leccatura, sia per muzzicatura, per esempiu.
Stu tipu d'infezzione hè raru, in ogni modu pò causà febbre, vomitu, diarrea, l'apparizione di vesciche intornu à a ferita o u situ di leccatura è dolore musculare è articulare, per esempiu. Hè impurtante chì l'infezzione sia identificata è trattata rapidamente, postu chì si pò sviluppà rapidamente è risultà in morte in solu 24 ore. Sapete cumu identificà l'infezzione daCapnocytophaga canimorsus.
Cosa da fà: Hè impurtante chì dopu chì l'animali sia liccatu o muzzicatu, a zona sia pulita currettamente cù sapone è acqua è chì a persona vada à u duttore per esaminazioni da fà è u trattamentu pò esse iniziatu, se necessariu. Trattamentu di l'infezzione daCapnocytophaga canimorsus si face di solitu cù l'usu di antibiotici, cum'è Penicillina, Ampicillina è Cefalosporine, essendu impurtante da usà cum'è urdinatu da u duttore.
Quandu hè necessariu andà à u veterinariu
Calchì volta i cani ponu lampassi o muzzicassi per parechji minuti di fila, è questu pò esse un segnu di parassiti nantu à a pelle, allergie o cambiamenti ormonali, chì richiedenu un'investigazione per identificà a causa di stu cumpurtamentu. Per questu, hè impurtante di piglià u cane à u veterinariu per chì i testi ponu esse effettuati è u diagnosticu pò esse fattu.
Un altru segnu assai caratteristicu, chì pò indicà a presenza di vermi intestinali in u cane, hè quandu l'animale si posa in terra è si striscia, per grattassi.
Cunsiglii per evità e malatie purtate da i cani
Alcuni consigli utili per evità e malatie trasmesse da i cani sò:
- Pigliate bè cura di u cane, vaccinendu lu è purtatelu à u veterinariu ogni volta chì presenta una alterazione in u mantellu, a pelle o u cumpurtamentu;
- Fate u bagnu à u cane duie volte à u mese o ogni 2 mesi, secondu l'abitudine di vita di u cane;
- Applica un rimediu per pulci o zecche, cumu indicatu da u veterinariu;
- Eseguite una desparasitazione intestinale ogni 6 mesi, o secondu e istruzioni di u veterinariu;
- Avè boni pratiche igieniche cum'è lavà e mani cù sapone è acqua dopu avè toccu è ghjucatu cù u cane;
- Ùn lasciate micca chì u cane si liccessi e ferite o a bocca;
- Pulite currettamente a zona induve vive u cane.
- Fate attenzione quandu manighjate e fece di l'animali, aduprendu guanti o un saccu di plasticu quandu u cuglite, lanciate e feces in a spazzatura o in a toilette, è dopu lavatevi e mani dopu.
U veterinariu deve esse cunsultatu regolarmente, chì alcune malatie ùn ponu micca causà cambiamenti immediati in l'animali, ma ponu esse trasmessi à l'omu. Eccu cumu si lavanu e mani currettamente dopu avè manipulatu feci o toccu u cane per prevene a malattia: