A Farina Và male?
Cuntenutu
- Chì ci hè a vita di scaffale di a farina?
- Tipi di farina
- Metodi di conservazione
- Cumu sapè se a farina hè andata male
- Rischi di aduprà a farina scaduta
- U fondu
A farina hè una manciata di dispensa fatta da a macinazione di granu o altri alimenti in polvere.
Ancu se tradiziunalmente vene da u granu, numerosi tippi di farina sò avà dispunibuli, cumprese a noce di coccu, l'amandula è altre varietà senza glutine.
Parechje persone tenenu a farina in a so dispensa per longi periudi di tempu - ancu ben passatu a data di scadenza.
Cusì, vi puderete dumandà quantu hè sicuru di mantene a farina.
Questu articulu spiega se a farina va male, rivede tecniche di conservazione adeguate, è spiega i rischi di manghjà farina scaduta.
Chì ci hè a vita di scaffale di a farina?
Parechji fattori influenzanu a vita di u magazinu di a farina, o a durata di u tempu chì dura prima di cumincià à spoilà.
A maiò parte di e farine fermanu fresche da 3 à 8 mesi à a temperatura di l'ambiente, di solitu longu a so data di scadenza. Tuttavia, a vita specifica specifica dipende da u tippu di farina, i so ingredienti, è cume si conserva (1).
Tipi di farina
A farina hè spessu categurizata da u so livellu di trasfurmazione, chì influenza a so vita di scaffale. L'ingredientu uriginale, cum'è u granu o a freccia, hà ancu un impattu.
Per esempiu, a farina bianca à usu generale stà generalmente fresca più longa di a farina di granu integrale per via di i modi in cui ognuna hè trasfurmata.
A farina bianca hè assai raffinata, vale à dì chì u granu hè spugliatu da a crusca è u germe, lascendu solu l'endosperma amidulosa. À u cuntrariu, a farina di granu integrale cuntene tutte e trè parte di u granu - a crusca, u germe è l'endosperma.
A crusca è u germenu sò ricchi in olii, rendendu i prudutti di granu integrale più vulnerabili à a ruvina. Questu accade quandu i grassi si deterioranu dopu esposizione à a luce, umidità o aria, tipicamente causendu un gustu è un odore indesiderati (,).
Perchè l'alternative senza glutine cum'è l'amandula o a farina di coccu sò spessu ricche in oliu, ponu ancu esse più propensi à rancidità chè a farina bianca.
Inoltre, a farina universale senza glutine, chì cumpressa tipicamente parechje farine à base di noce o di radice, pò esse più vulnerabile à a muffa per u so altu cuntenutu di umidità ().
Metodi di conservazione
In più, a vita di scaffale di a farina dipende da a manera di cunservalla.
Sicondu u Dipartimentu di l'Agricultura di i Stati Uniti (USDA), a farina hè cunsiderata stabile. Ciò significa chì pò esse conservatu in modu sicuru à temperatura ambiente (5).
Eppuru, deve esse tenutu in un contenitore hermeticu in un locu frescu è seccu per preservà a so freschezza. A refrigerazione o a congelazione pò aumentà ulteriormente a so durata di conservazione (6).
Per esempiu, a farina universale dura 6-8 mesi nantu à u scaffale ma finu à 1 annu si hè frigorifera è 2 anni si hè ghjalata (7).
Se mettite a vostra farina in frigorifero, assicuratevi di tene luntanu da l'umidità è da l'acqua per prevene a muffa. Questu hè megliu fattu sigillendu lu in un contenitore ermeticu, cume un saccu di plastica o un cestinu per alimenti (8).
Tenite à mente chì duverebbe lascià chì a farina frigorifera o ghjalata ghjunghje à a temperatura di l'ambiente prima di usalla. Questu impedisce u cumbugliu.
riassuntuA durata di conservazione di a farina dipende sia da u tippu di farina sia da e tecniche di conservazione chì aduprate. A farina bianca dura più longa chè u granu integrale è e varietà alternative per via di u so cuntenutu più bassu di grassu.
Cumu sapè se a farina hè andata male
A maiò parte di e farine imballate anu e date di scadenza - chjamate dinò date di scadenza - stampate nantu à u saccu per indicà quantu seranu freschi.
Tuttavia, queste etichette ùn sò micca obbligatorie è ùn denotanu micca a sicurezza. Cusì, a vostra farina pò sempre esse sicura da manghjà ancu dopu à a data di scadenza (9).
U megliu modu per determinà se a vostra farina hè sicura hè di sente l'odore. Mentre a farina fresca hà un odore neutru, a cattiva farina puzza - pò esse stantia, muffa, o guasi acida. Pò ancu vede scoloritu.
Inoltre, se a vostra farina hè entrata in cuntattu cù l'acqua o l'umidità, ponu apparì grossi ciuffi di muffa. In questu casu, duvete scartà immediatamente a borsa intera.
Per prevene i ghjetti alimentari, pruvate modi creativi per aduprà a vostra vechja farina quandu hè vicinu o passatu a so data di scadenza. Al di là di i prudutti cotti cum'è i pani è i pasticci, hè ancu bonu per creà elementi non alimentarii cum'è playdough o colla fatta in casa.
riassuntuU megliu modu per sapè se a farina hè andata male hè di sente l'odore. S'ellu puzza ranciu o mostra segni di muffa, duverete ghjittà lu.
Rischi di aduprà a farina scaduta
Quandu a farina diventa rancida, a so struttura moleculare cambia - chì pò pruduce cumposti dannosi ().
Tuttavia, nisun studiu recente ùn hà rivelatu effetti dannosi di manghjà farina rancida. Benchì i cotti cotti fatti cun ellu possinu un gustu sgradevole, sò improbabili di dannà a vostra salute se manghjati in poche quantità.
D’altronde, a farina muffa pò esse periculosa, è dinò un gustu pessimu.
Mentre micca tutti i muffi sò dannosi, alcuni ponu pruduce chimichi periculosi cunnisciuti cum'è micotossine. Questi cumposti ponu attivà sintomi cum'è vomitu è diarrea ().
E micotossine sò ancu ligate à altre malatie gravi, cumprese u cancheru è e malatie di u fegatu, secondu a quantità manghjata è a durata di l'esposizione (,).
Cusì, hè sempre megliu à lampà fora a vostra farina s’ella puzza male o mostra segni di muffa.
riassuntuManghjà piccule quantità di farina rancida ùn puderà micca dannà a vostra salute, ma a farina muffa pò esse incredibilmente periculosa per via di i so livelli di cumposti chjamati micotossine.
U fondu
A farina hà una longa vita di scaffale ma generalmente và male dopu à 3-8 mesi.
A farina bianca pò durà a più longa per via di u so cuntenutu più bassu di grassu, mentre chì e varietà di granu integrale è senza glutine si guastanu prima. Pudete allargà a vita di u magazinu di a farina sigillendula currettamente o rinfriscendu o congelendu.
Assicuratevi di scaccià a vostra farina s'ellu hà odori sgradevuli, decolorazione o crescita di muffa.