Dolore in u vaginu: chì pò esse è chì fà

Cuntenutu
- 1. Utilizazione di vestiti stretti
- 2. Gravidanza
- 3. Reazzioni allergii
- 4. Infezzioni urinarii
- 5. Infezioni di trasmissione sessuale
- 6. Presenza di cisti
- 7. Secchezza di u vaginu
- 8. Vaginismu
U dulore in a vagina hè cumunu è di solitu ùn significa nunda di assai seriu, pò esse solu u risultatu di purtà panni assai stretti o allergie à i preservativi o à u sapone, per esempiu. D'altra parte, quandu u dolore in a vagina hè frequente, ùn migliora micca cù u tempu o hè accumpagnatu da altri segni o sintomi, pò esse indicativu di infezioni di trasmissione sessuale o di presenza di cisti.
Cusì, se a donna presenta dolore o brusgiu quandu urina, rossi in a zona intima, vagina gonfia, presenza di ferite, grumi o verruche è sanguinanti fora di u periodu mestruale, hè impurtante cunsultà u ginecologu, affinchì a diagnosi sia fatta è u trattamentu più adattatu.
1. Utilizazione di vestiti stretti
L'usu di vestiti stretti hè di solitu a causa principale di u dulore in a vagina, perchè i vestiti stretti è u tessutu sinteticu impediscenu à l'aria d'entrà in a zona intima di a donna, aumentendu a temperatura è l'umidità di u locu, ciò chì favurisce a proliferazione di funghi è batteri. A cunsiquenza di u vestitu strettu hè nutata quandu a donna presenta i primi sintomi di una infezzione urinaria o vaginale, chì sò u dolore è brusgiate quandu urinate.
Cosa da fà: Duvete andà à u ginecologu o urologu per determinà a causa è, cusì, u trattamentu pò esse stabilitu. Hè cunsigliatu di purtà panni più leggeri, ben ventilati è micca fatti di tessutu sinteticu, in più di sceglie mutandine di cuttone. Dormire senza mutandine hè una bona alternativa, postu chì impedisce à a regione di passà tantu tempu suffucatu.
2. Gravidanza
U dulore in a vagina durante a gravidanza hè nurmale è ùn pone micca un risicu per a mamma o u zitellu, essendu cumunu accade dapoi u terzu trimestru di gestazione, chì hè quandu u zitellu, chì hè praticamente furmatu, cummencia à mette pressione à l'organi di a mamma, principalmente in l'utru, causendu dolore. Vede ciò chì accade in u terzu trimestru di gravidanza.
Cosa da fà: Cum'ellu hè un cambiamentu nurmale, ùn hè micca indicatu di realizà alcun tipu di trattamentu, tuttavia se u dolore hè persistente è accumpagnatu da altri sintomi, hè impurtante chì l'ostetricu sia cunsultatu per una valutazione generale.
3. Reazzioni allergii
Alcune donne anu aumentatu a sensibilità à certi prudutti, cum'è sapone, addolcitore di tessuti adupratu per lavà mutandine, tamponi, carta igienica o qualchì tippu di preservativu.E reazioni allergiche ponu esse rimarcate da gonfiori, rossi, pruriti, dolore o brusgiature in a vagina.
Cosa da fà: Hè impurtante identificà ciò chì causa l'allergia è evità l'usu di stu pruduttu. Inoltre, u ginecologu pò indicà l'usu di qualchì medicazione, cum'è unguenti antiinflamatori, chì devenu esse aduprati in a regione chì hè stata sensibilizata.
4. Infezzioni urinarii
E donne anu una grande probabilità di avè più di una infezzione di e vie urinarie in a so vita. Hè perchè l'uretra femina hè corta è a distanza trà u vaginu è l'anu hè chjuca, ciò chì favurisce a migrazione è a proliferazione di funghi è batteri. E infezioni urinarie accadenu di solitu quandu ùn ci hè micca una bona igiene di a zona intima o cù l'usu di vestiti stretti chì rendenu a vagina sferente.
Una donna cù una infezzione di e vie urinarie hà di solitu un grande desideriu d'andà à u bagnu, ma ùn pò micca eliminà assai urine è, in più, pò avè dolore, brusgiatura o prurito in a vagina. Scuprite chì sò i sintomi di l'infezzione di e vie urinarie.
Cosa da fà: Quandu si notanu i primi sintomi di l'infezzione di e vie urinarie, duverebbe andà à l'urologu o u ginecologu in modu da pudè identificà l'agente chì causa l'infezzione è cumincià u trattamentu. Inoltre, hè impurtante attentu à l'igiene di a regione intima. U trattamentu hè generalmente fattu cù antibiotici, cum'è amoxicillina o ciprofloxacina, per esempiu.
Vede in u video sottu alcuni modi per alleviare è evità i sintomi di l'infezzione di e vie urinarie:
5. Infezioni di trasmissione sessuale
Infezioni di trasmissione sessuale, o STI, sò malatie causate da microorganismi chì ponu accade per cuntattu intimu senza prutezzione è quandu avete più di un cumpagnu in u listessu periodu di tempu. E STI si manifestanu da rossu, piccule ferite, grumi o verruche in a zona intima, brusgiate quandu urinate, secrezione vaginale è dolore in a vagina. Vede cumu ricunnosce i sintomi principali di e STI in e donne.
Cosa da fà: In presenza di sintomi chì sò indicativi di STI, duvete andà à u ginecologu per cunfirmà u diagnosticu, valutendu i sintomi o osservendu i genitali, è chì u trattamentu adattatu hè iniziatu. Di solitu u trattamentu si face cù l'usu di antibiotici, antifungali o antivirali secondu u microorganismu chì face a malatia.
Ancu se alcune ETS sò curabili cù u trattamentu, hè impurtante aduprà un preservativu durante i rapporti sessuali è evità u cuntattu intimu cù più di un cumpagnu.
6. Presenza di cisti
Alcuni cisti ponu alterà l'anatomia di a vagina è portanu à u dolore, cume u cisti di l'ovariu, chì hè un saccu pienu di fluidu chì si forma in o intornu à l'ovariu. In più di a cista ovarica, alcune ciste in a vagina ponu ancu causà dolore, cum'è a cista di Bartholin è a cista di Skene, chì sò cisti furmate in glàndule chì si trovanu in a vagina.
Cosa da fà: Quandu u sanguinamentu vaginale hè nutatu fora di u periodu menstruale, u dolore durante u cuntattu intimu, a difficultà à incinta, a menstruazione ritardata o u dolore in a vagina, duvete andà à u ginecologu, perchè pò esse una cista.
U trattamentu indicatu da u duttore varieghja secondu e dimensioni di u quistu, è pò esse raccomandatu da l'usu di pillule contraceptive finu à l'indicazione di chirurgia per rimuovere u quistu o l'utru.
7. Secchezza di u vaginu
A siccità di a vagina accade di solitu diminuendu a produzzione di estrogeni, chì hè un ormone femminile, essendu più cumuni accadere durante a menopausa. Quandu ci hè poca pruduzzione di mucus, a donna pò sperimentà dolore in a vagina, di solitu durante i rapporti sessuali.
Cosa da fà: Per riduce u cunfortu causatu da a vagina secca, i lubrificanti ponu esse aduprati per facilità i rapporti sessuali, aduprà creme vaginali o ancu fà una sostituzione ormonale secondu cunsiglii medichi.
8. Vaginismu
U dulore è a difficultà estrema di penetrazione in a vagina ponu esse vaginismu, una malattia rara, ma di poca cunniscenza publica, chì pò esse causata da fattori fisici, per via di malatie genitali, o psiculogiche, chì ponu comportà abusi sessuali, nascita traumatica o chirurgia, per esempiu.
Cosa da fà: Per sapè s'ellu hà veramente vaginismu, una donna duverebbe andà à u ginecologu è cercà guida, perchè ci hè un trattamentu, chì pò esse fattu cù droghe è terapie chì ponu aiutà à migliurà u cuntattu intimu. Scuprite più infurmazioni nantu à u vaginismu.