Chì provoca u dolore esofagicu è chì fà
Cuntenutu
- 1. Malatia di reflux gastroesofagicu
- 2. Esofagite
- 3. Spasm esofagicu
- 4. Cancer esofagicu
- 5. Achalasia
- 6. Diverticuli
- 7. Lesioni in l'esòfuru
Ci sò e malatie chì ponu causà ferite è influenzanu a struttura di l'esofago, un organu chì hà a funzione impurtante di trasportà cibu è liquidi trà a bocca è u stomacu, è alcuni di i principali includenu reflux gastroesofagicu, esofagite, tumore, spasmi, infezioni, ferite, per esempiu.
I sintomi principali causati da queste malatie sò u dolore toracicu, l'ardori di stomacu, u reflux, a difficoltà à inghiottire o a sensazione di un bolus in a zona di a gola. Spessu, u dulore hè intensu è cunfusu cù malatie cardiache, pulmonari o musculari, dunque hè sempre necessariu avè una valutazione medica per fà testi cum'è endoscopia digestiva, manometria, ultrasuoni o radiografia cun cuntrastu di a regione, chì identificanu cambiamenti in u regione.struttura d'urgani è escludenu altre cause. Capite più nantu à l'altre cause di u dolore toracicu.
1. Malatia di reflux gastroesofagicu
A malatia di reflux gastroesofagicu, cunnisciuta ancu cum'è GERD, hè causata da u reflux di cuntenutu stomacu in l'esofago, chì ùn deve accadere, chì u tessutu di questu organu ùn hè micca preparatu per riceve una acidità eccessiva.
Principali sintomi: i sintomi principali di reflux gastroesofagicu sò ardenti in u pettu, ardori di stomacu, gustu amaru in bocca, tossu di notte, laringite ricorrente, è in i casi più severi, ci pò esse dolore in u pettu, dolore da ingoiare (odynofagia) difficultà à ingoiare (disfagia)).
Cumu trattà: hè cunsigliatu l'usu di droghe per diminuisce l'acidità di u suchju gastricu, cum'è Omeprazole, Pantoprazole, Esomeprazole o Ranitidine, per esempiu, è hè ancu necessariu fà cambiamenti di abitudini, cume evità cibi chì facilitanu u reflux, cum'è frittu cibi, grassi, menta, pepe, caffè, tè, pumati, cibi acidi, in più per evità di manghjà troppu, stenditi subitu dopu avè manghjatu è porti panni stretti.
Se u reflux gastroesofagicu ùn hè micca trattatu currettamente, alcune di e complicazioni possibili sò esofagite, esofago di Barrett, restringimentu di l'esofago è ancu di u cancheru. Scopri di più nantu à ciò chì hè è cumu identificà u reflux gastroesofagicu.
2. Esofagite
L'esofagite hè una infiammazione di l'esofago, una complicazione chì affetta alcune persone cun malattia di reflux gastroesofagicu.Questa infiammazione aumenta u risicu di causà l'esofago di Barrett, chì nasce quandu e cellule infiammate sò sottumesse à una trasformazione, chjamata metaplasia, per resistere à una esposizione frequente à l'acidità, è chì hà un risicu aumentatu di causà cancru esofagicu.
Altre cause di esofagite includenu infezioni da lieviti, vomitu frequenti, usu di droghe cum'è aspirina, antiinflamatori è antibiotici, cume Clindamicina, ernia di hiatus o ingestione di sostanze caustiche o acidiche, per esempiu.
Principali sintomi: dulore à u pettu o brusgiatura, dulore o difficultà à ingoiare, gustu amaru in bocca, tosse, laringite frequente.
Cumu trattà: se causatu da reflux, u trattamentu di l'esofagite si face ancu cù l'inibizione di l'acidità di u stomacu, cù medicinali cum'è Pantoprazole, Omeprazole è Ranitidine, per esempiu, in più di cambiamenti di abitudini alimentari. Se hè causatu da infezioni, i medicazione cum'è antibiotici, antifungali o antivirali sò indicati finu à chì a lesione guarisce. In casu d'irritazione causata da droghe, sostanze o radiazioni, pò esse necessariu dilatà l'esofago, se a so funzione hè stata compromessa.
Scuprite più infurmazioni nantu à i tipi di esofagite è cumu trattà.
Vede più dettagli nantu à cume esofagite accade guardendu u video seguente:
3. Spasm esofagicu
Ùn si sà cun certezza quale hè a causa di u reflux esofagale, tuttavia ci sò fattori chì ponu scatenà un'attività micca coordinata di questu organu, causendu contrazioni dolorose è anormali di l'esofago, cume alimenti caldi o freddi.
Per cunfirmà sta malatia, u duttore pò urdinà testi cum'è a manometria, chì rileva a pressione di l'esofago, in più di a radiografia cun cuntrastu è endoscopia.
Principali sintomi: sò, principalmente, difficoltà à ingoiare è dolore in pettu, chì pò accade durante u sonnu, peghju dopu à i pasti, è esse accumpagnati da brucia, reflux è difficoltà à ingoiare. In certi casi, u dulore pò esse cusì severu chì pò simulà un infartu agutu di miocardu.
Cumu trattà: u dulore pò esse allevatu cù antiacidi è, per cuntrullà i spasmi, u duttore pò indicà medicazione cum'è nitrati, hydralazina, bloccante di i canali di calciu, tossina botulinica è ansiolitici, per esempiu.
4. Cancer esofagicu
U tumore esofagicu hè raru, è in a maiò parte di i casi, hè legatu à l'esistenza di malattia di reflux è di l'esofago di Barrett, tuttavia, altri fattori di risicu sò fumatori, cunsumu d'alcol, lesioni caustiche, infezioni da HPV, obesità è reflux esofage.
Principali sintomi: u sintomu principale hè a difficultà à inghjuttà l'alimentu, chì s'aggrava pianu pianu, cuminciendu da cibi solidi è pò ghjunghje à liquidi. Altri segni è sintomi chì ponu apparisce sò a perdita di pesu, a ronca, u dulore quandu si ingolle è l'anemia, chì ponu fà chì a persona si senti stanca.
Cumu trattà: u trattamentu hè indicatu da u duttore secondu u tippu è a gravità di a lesione è di solitu include chirurgia per caccià u tumore, in più di chimioterapia o radioterapia.
Amparate più nantu à cumu identificà è trattà u cancheru esofagicu.
5. Achalasia
Achalasia hè una malattia causata da a ferita o a perdita di neuroni rispunsevuli di innervà i musculi di l'esofago. In questu modu, l'esofago perde a so capacità di rilassassi durante a deglutizione è di fà peristalsi, chì sò l'onde di muvimentu di u trattu digestivu furmate per piglià l'alimentu in a direzzione ghjusta, finu à u stomacu è l'intestini. Cusì, in achalasia ci hè una dilatazione esofagea graduale è deformità, chì pò peghju cù u tempu.
Principali sintomi: i sintomi principali sò difficultà à ingoiare, reflux, dolore toracicu è perdita di pesu.
Cumu trattà: ancu se ùn ci hè nisuna cura, u duttore pò ricumandà trattamenti per riduce a pressione in l'esofago è i sintomi, cum'è nitrati o hydralazina. A dilatazione esofagea o a chirurgia di miotomia sò alternative per facilità u svuotamentu di l'esofago in i casi più severi. In l'ultimu casu, a rimozione di l'esofago pò esse necessaria.
L'achalasia hè causata da cause autoimmune, tuttavia, a malattia di Chagas pò ancu causà danni à i nervi è causà una dilatazione simile in i pazienti cun questa infezione. Per cunfirmà l'achalasia, u duttore pò raccomandà esami cume a manometria esofagea, per rilevà cambiamenti di pressione, oltre à l'endoscopia è a radiografia cù u cuntrastu di l'esofago.
6. Diverticuli
Diverticula sò cambiamenti in a struttura di l'esofago chì di solitu sò chjuchi, ma ponu cresce è diventà capaci di trattene saliva è cibu.
Principali sintomi: quandu sò grossi, i diverticuli ponu causà difficoltà à inghjuttisce, cattivu fiatu è aspirazione di cibu in i pulmoni.
Cumu trattà: a chirurgia pò esse indicata per caccià i diverticuli i più ingombranti o causà sintomi.
Oltre à i diverticuli, altri cambiamenti in a struttura di l'esofago chì ponu emergere sò anelli è membrane lungo l'organu, oltre à polipi o tumori benigni, chì ponu rende difficiule à inghjuttà l'alimentu, è ponu avè cause congenite o infiammatorie.
7. Lesioni in l'esòfuru
Una causa impurtante di dulore in l'esofago, ancu se rara, hè a furmazione di ferite o perforazioni, chì accadenu sia per a presenza di vomitu intensu, sia durante procedure cum'è endoscopia o piazzamentu di tubi nasogastrici, traumi in accidenti o ancu per via di corrosione. causata da esofagite o cancer.
Principali sintomi: ci hè un dolore severu situatu in u pettu, chì s'aggrava quandu si respira o tossu, è u sangue pò fughje durante u vomitu. Ci pò ancu esse infiammazione di u mediastinu, una zona induve si trovanu altri organi impurtanti cum'è u core è i pulmoni, chì hè periculosu è pò mette in periculu a vita di una persona.
Cumu trattà: hè necessaria l'aspirazione di secrezioni cù un tubu, l'usu di l'antibiotici è evità di manghjà finu à chì e lesioni guariscenu. Quandu a ferita hè grande o ùn pò micca esse cuntenuta, a chirurgia per a correzione hè indicata.
In più di a furmazione di lesioni, ci pò esse l'impattu di l'alimentu o di qualchì corpu straneru chì pò esse allughjatu in l'esofago è causà un dolore intensu è incapacità di eliminà e secrezioni furmate. In certi casi, pò esse necessariu di rimuovere a causa per endoscopia.