Dolore di pettu à sinistra: 6 cause possibili è cosa fà

Cuntenutu
- 1. Gas eccessivu
- 2. Ansietà o attaccu di panicu
- 3. Reflughju gastroesofagicu
- 4. Angina pectoris
- 5. Inflammazione di u core
- 6. Infartu di core
U dulore di pettu à sinistra pò esse un segnu di prublemi cardiaci è, dunque, hè assai cumunu chì, quandu si pone, a persona pensa ch'ellu possa avè un infartu. Tuttavia, stu tipu di dolore pò ancu indicà prublemi menu serii, cum'è eccessu di gas intestinali, reflux o un attaccu d'ansietà, per esempiu.
Quandu u dulore hè assai intensu è assuciatu cù altri sintomi cum'è sintimu di respiru è zinghje in u bracciu manca o ùn migliurà dopu à uni pochi di minuti, hè cunsigliatu d'andà à l'uspidale per avè un elettrocardiograma è scartà qualchì tippu di prublema di core, in particulare in anziani o persone chì anu una malatia cronica, cum'è pressione di u sangue, diabete o colesterolu altu.

E seguenti spieganu e cause più cumuni per l'apparizione di u dolore à u latu sinistro di u pettu, è chì fà in ogni situazione:
1. Gas eccessivu
L'accumulazione di gasi intestinali hè una di e cause più frequenti per l'apparizione di dolore in a zona toracica. Stu tipu di dulore hè più cumunu in e persone chì soffrenu di stinzia è di solitu si manifesta cum'è un ligeru fastidiu chì dura per pochi minuti o ore, ma chì pò esse allevatu quandu a persona libera gas o defeca.
Stu tipu di dulore tende à parè isolatu è ùn hè micca accumpagnatu da altri sintomi, è solu in certe persone, si pò osservà un lieve gonfiore di u ventre è a presenza di soni intestinali.
Cosa da fà: per alleviare u dulore un massaghju addominale pò esse fattu per stimulà a liberazione di gasi. Inoltre, chjinà si nantu à u spinu è appughjà e gambe contr'à u vostru ventre pò ancu aiutà à liberà gasi intrappulati è riduce l'inconfortu. Vede altre strategie per eliminà u gasu intestinale.
2. Ansietà o attaccu di panicu
Situazioni di grande ansietà o attacchi di panicu ponu causà l'apparizione di dolore toracicu chì hè assai simile à un attaccu di core, ma chì, à u cuntrariu di un attaccu di core, hè un dolce dulore pugnalante invece di strettezza o pressione in u core. Inoltre, hè cumunu per una persona cù un attaccu d'ansietà o attaccu di panicu di sentelu tingling in tuttu u corpu è micca solu u bracciu.
Inoltre, l'ansietà è l'attacchi di panicu si presentanu di solitu dopu à un mumentu di grande stress, cume avè discututu cun qualcunu, per esempiu, mentre l'attacu di core pò apparì senza ragione. Verificate altri sintomi d'ansietà è cumu si distingue da l'attacu di core.
Cosa da fà: quandu si suspetta un attaccu d'ansietà o attaccu di panicu hè impurtante di circà un locu tranquillu è pruvà à rilassassi, ascultendu musica o avendu un tè di passiflora, valeriana o camomilla, per esempiu. Se site trattatu cun qualchì tippu di ansioliticu, pudete piglià una dosa di SOS prescritta da u duttore.
Tuttavia, se u dolore continua à esse assai severu dopu 15 minuti è sì suspettu di un infartu, l'ideale hè di andà in ospedale perchè, ancu s'ellu hè solu ansietà, ci sò trattamenti chì ponu esse fatti in ospedale per alleviate stu fastidiu.
3. Reflughju gastroesofagicu
Un'altra situazione assai cumuna per l'apparizione di u dolore à a manca di u pettu hè u reflux gastroesofageu, chì hè una cundizione chì face chì l'acidu di u stomacu cresce in l'esofago è, quandu si face, pò causà contrazioni involuntarie di l'esofago, chì generanu un dulore chì si pò sente in u pettu.
Insemi cù u dulore, altri sintomi caratteristici ponu ancu apparisce, cum'è una sensazione di bolus in a gola, bruciore di stomacu, brucia in u stomacu è dolore di pettu à u latu sinistro, per esempiu.
Cosa da fà: un bonu modu per alleviare u dolore causatu da u reflux hè di beie tè di zenzeru perchè aiuta à riduce l'infiammazione. Tuttavia, e persone cun reflux devenu ancu fà alcuni cambiamenti dietetichi è pò ancu avè bisognu di aduprà alcuni medicinali cum'è antiacidi è prutettori gastrici. Idealmentu, u trattamentu deve esse indicatu da un gastroenterologu, dopu avè cunfirmatu u diagnosticu cù testi cum'è endoscopia. Vede i modi principali aduprati per trattà u reflux.
4. Angina pectoris
Angina pectoris, o angina pectoris, hè una cundizione chì accade quandu ci hè una diminuzione di u flussu di sangue chì ghjunghje à u musculu di u core, purtendu à l'apparizione di dolore toracicu à u latu sinistro chì pò durà trà 5 à 10 minuti è irradia versu u bracciu o collu.
Stu tipu di cundizione hè più cumunu in e persone chì anu pressione di u sangue, chì fumanu o chì anu colesterolu altu. Amparate più nantu à l'angina pectoris, i so sintomi è u trattamentu.
Cosa da fà: hè impurtante cunsultà un cardiologu per fà esami cardiaci, cum'è l'elettrocardiogramma, è cunfirmà u diagnosticu. Generalmente, l'angina deve esse trattata cù cambiamenti di stile di vita è l'usu di alcuni medicinali. Quandu ùn hè micca trattata currettamente, l'angina pò causà complicazioni gravi cum'è attaccu di core, arritmia è ancu colpu.
5. Inflammazione di u core
Oltre à l'angina, l'infiammazione di u musculu cardiacu o pericardiu, cunnisciuta rispettivamente cum'è miocardite è pericardite, sò ancu una causa impurtante di dolore in a regione di u core.Di solitu, ste cundizione si presentanu cum'è una complicazione di qualchì infezzione in u corpu, sia da virus, funghi o batteri, chì ùn hè micca trattatu currettamente.
Quandu ci hè una infiammazione di qualchì struttura di u core, in più di u dolore, altri sintomi cume battiti irregulari di u core, vertigini è mancanza di respiru sò cumuni.
Cosa da fà: ogni volta chì ci hè un suspettu di un prublema di core, hè assai impurtante d'andà à l'uspidale prestu o di cunsultà un cardiologu.
6. Infartu di core
L'infartu hè una situazione d'urgenza chì pò mette in periculu a vita. Per questa ragione, ogni volta chì ci hè un suspettu di un infartu, hè assai impurtante d'andà prestu à l'uspidale per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu adattatu.
L'infartamentu hè più cumunu in e persone cun pressione alta incontrollata, diabete micca trattatu, colesterolu altu o chì anu stili di vita malsani, cume fumà, ùn esercitassi micca è esse in sovrappesu.
I sintomi classichi di un attaccu di core includenu un dolore assai severu in u latu sinistro di u pettu, in forma di strettezza, zinzichimentu in u bracciu, sensazione di mancanza di respiru, tosse è ancu svenimentu. Verificate i 10 segni chì ponu indicà un attaccu di core.
Cosa da fà: in casu di suspettatu d'infartamentu, l'assistenza medica deve esse chjamata subitu, chjamendu SAMU 192, o andendu prestu à l'uspidale, pruvendu à mantene a persona calma per evità l'aggravamentu di i sintomi. Se a persona ùn hà mai avutu un attaccu di core è s'ella ùn hè allergica, 300 mg d'aspirina, equivalenti à 3 compresse di ASA, ponu esse pruposte per diluisce u sangue. Se a persona hà una storia di attaccu di core, u cardiologu pò avè prescrittu una pillula di nitratu, cum'è Monocordil o Isordil, da aduprà in emergenze.