Cumu fà u drenaje linfaticu in u corpu
Cuntenutu
- Tipi di manuvre aduprate
- Passu per passu per fà u drenaje linfaticu
- 1u passu: stimula u sistema linfaticu
- 2u passu: drenaje linfaticu di u visu
- 3u passu: drenaje linfaticu in i bracci è e mani
- 4a tappa: drenaje linfaticu di u pettu è di u senu
- 5u passu: drenaje linfaticu in u ventre
- 6u passu: drenaje linfaticu in e gambe è in i pedi
- 7u passu: drenaje linfaticu di u spinu è di e natiche
- Quante sessione da fà
- Cumu Funziona u Drenaje Linfaticu
U drenaje linfaticu manuale hè un tipu di massaghju di u corpu chì serve per aiutà u corpu à eliminà l'eccessi di liquidi è tossine, facilitendu u trattamentu di a cellulite, gonfiore o linfedema, è hè ancu ampiamente adupratu in u periodu postoperatoriu di a chirurgia, in particulare per e donne.
U drenaggiu linfaticu ùn perde micca pesu perchè ùn elimina micca u grassu ma aiuta à calà u vulume, postu chì elimina i fluidi chì causanu gonfiore di u corpu. Stu massaghju deve esse sempre effettuatu versu i linfonodi applicendu solu una poca pressione cù e mani nantu à a pelle, chì a pressione eccessiva pò inibisce a circulazione linfatica, compromettendu i risultati.
U massaggio di drenaje linfaticu pò esse fattu in casa, ma l'ideale hè chì si faci in una clinica cun prufessiunali abituati à l'applicazione di a tecnica, soprattuttu s'ellu hè indicatu dopu qualchì tipu di chirurgia.
Tipi di manuvre aduprate
Ci sò parechje manovre chì ponu esse effettuate durante una sessione di drenaggio, ma i più aduprati sò:
- Cerchi cù e dita (senza pulgaru): i muvimenti circulari sò rializati appughjendu leggermente nantu à a pelle è i cerchi sò fatti parechje volte di fila sopra l'area di a pelle da trattà;
- Pressione cù u latu di a manu: posizziunate u latu di a manu (dettu chjucu) nantu à a regione da trattà è girate u polzu finu à chì l'altri ditte toccanu a pelle. Eseguite stu muvimentu ripetutamente in tutta a regione da trattà;
- Slip o braccialettu: hè adupratu soprattuttu nantu à e bracce è e gambe o in i lochi induve hè pussibile avvolge a manu intornu. Duvete chjude a manu nantu à a regione per esse trattatu è pressu u locu cù un ligeru muvimentu di trascinamentu, partendu da a regione più vicina à i gangli è alluntanendu si;
- Pressione di u pollice cun muvimentu circulare: sustene solu u pulgaru in a regione da trattà è eseguisce movimenti circolari concentrici, pressendu leggermente a pelle consecutivamente in u so locu, senza strofinà a regione.
A pressione applicata deve esse sempre liscia, simile à una sensazione, è e direzzioni di drenaggiu devenu esse strettamente rispettate per avè l'effettu previstu.
Passu per passu per fà u drenaje linfaticu
1u passu: stimula u sistema linfaticu
U drenaggiu linfaticu deve sempre esse iniziatu cù manovre chì incuraghjenu u svuotamentu di i nodi linfatichi, situati in a regione inguinale è in a regione sopra a clavicula.
U stimulu in queste regioni deve esse fattu, prima di inizià e manovre è deve esse ripetutu 1 à 3 volte durante a sessione, per massimizà i vostri risultati. Per questu, pudete fà movimenti circulari annantu à a regione di i nodi linfatichi o fà movimenti di pumping, da 10 à 15 volte.
2u passu: drenaje linfaticu di u visu
U drenaje da a faccia principia cù drenaje da u collu.U drenaggiu di u collu principia cù cerchi cù e dite chì esercitanu pressione nantu à a regione supraclaviculare, allora i cerchi lisci devenu esse fatti nantu à u musculu sternocleidomastoideu, da u latu di u collu è ancu nantu à a regione nucale. Dopu, u drenaje nantu à a faccia stessa inizia è per quessa, u drenaghju intornu à a bocca deve esse iniziatu. Per fà questu, duvete:
- Sustegnu l'indice è u ditu mediu, appughjendu a zona di u mentone cù movimenti circulari;
- Eseguite movimenti in a regione sottu a bocca è intornu, ancu sopra à u labellu superiore, purtendu a linfa versu u centru di u mentone;
- I cerchi cù e dite (anellu, mezu è indice) spingenu a linfa da e guance versu l'angulu di a mascella. U muvimentu cumencia à u fondu di a guancia, finu à l'angulu, è dopu s'avvicina di u nasu, purtendu a linfa versu l'angulu;
- A palpebra inferiore deve esse sguttata versu i ganglii vicinu à l'arechja;
- A palpebra superiore, l'angulu di l'ochji è a fronte devenu ancu esse drenati versu l'arechja.
Pudete ancu guardà i passi in stu video:
3u passu: drenaje linfaticu in i bracci è e mani
U drenaggiu di u bracciu, di a manu è di e dite principia cù a stimolazione in a regione axillare, cù parechje serie di cerchi 4-5. E seguenti devenu:
- Fate u muvimentu di scorrimentu o di braccialettu da u gomitu à a regione di l'ascella. Repetite 5-7 volte;
- Fate movimenti di sliding o braccialetti da u polzu à u gomu. Repetite 3-5 volte;
- Accantu à u polzu, i muvimenti devenu esse eseguiti cù e dite in muvimenti circulari;
- U drenaggiu di e mani cumencia cù movimenti circulari da a regione vicinu à u pulgaru à a basa di e dite;
- E dite sò drenate cù cerchi cumbinati cù e dite è u pulgaru longu a so lunghezza;
U drenaggiu di questa zona finisce cù a stimolazione di i nodi axillari.
4a tappa: drenaje linfaticu di u pettu è di u senu
U drenaggiu di sta regione principia cù a stimulazione di i ganglii di a regione supraclaviculare è axilare cù movimenti circolari o pompi. E seguenti devenu:
- Pone e dite cù movimenti circulari, a regione inferiore di u pettu deve esse drenata versu l'ascella. Repetite 5-7 volte;
- A regione di u centru di u pettu deve esse drenata versu a regione subclaviculare. Repetite 5-7 volte.
U drenaggiu di sta regione finisce cù a stimolazione di a regione subclaviculare.
5u passu: drenaje linfaticu in u ventre
U drenaje di l'abdomen principia cù a stimolazione di a regione inguinale. E seguenti devenu:
- Fate muvimenti di pressione cù u latu di a manu intornu à l'ombelicu versu a cresta iliaca, è dopu a cresta iliaca à a regione inguinale. Ripetite 5-10 volte da ogni parte;
- U drenaggiu di u latu di u ventre deve esse da cima à fondu, pressendu delicatamente a pelle finu à chì ghjunghje à l'anca. Repetite trà 5-10 volte.
U drenaggiu di u muru addominale finisce cù a stimolazione di pumping di i ganglii inguinali.
6u passu: drenaje linfaticu in e gambe è in i pedi
U drenaggiu di e gambe è di i pedi cumencia cù a stimulazione di a regione inguinale cù pressioni consecutivi è movimenti circulari cù a punta di i ditti in parechje serie di 4-5 cerchi. E seguenti devenu:
- Pone e mani in un braccialettu nantu à a coscia è scorri da u mezu di a coscia à i ganglii, 5-10 volte è dopu da a regione più vicina à u ghjinochju, à a regione inguinale, 5-10 volte;
- A regione interna di a coscia deve esse drenata versu i genitali;
- U drenaje di u ghjinochju cumencia cù u drenaggiu di i ganglii popliteali situati à u fondu di u ghjinochju;
- U drenaje di a parte posteriore di a gamba deve esse sempre versu i linfonodi vicinu à i genitali;
- Fate movimenti di braccialetti da a caviglia finu à u ritornu di i ghjinochji, pressendu e mani contr'à a pelle. Repetite trà 5-10 volte;
- Pone e mani daretu à a curva di u ghjinochju è cullate versu l'inguine, attraversendu u culo. Repetite trà 5-10 volte.
- Per drenà i pedi, i muvimenti circulari cù a punta di i diti devenu esse realizati da a regione malleolare à a parte posteriore di u ghjinochju.
7u passu: drenaje linfaticu di u spinu è di e natiche
E manovre eseguite nantu à u spinu è i glutei ponu esse pressione cù u latu di a manu è i muvimenti in un cerculu cù e dita. Scarico:
- A mità di u spinu versu l'ascella;
- A regione lombare versu a regione inguinale;
- A regione glutea superiore è media versu a regione inguinale;
- A parte inferiore di e natiche versu i genitali.
U drenaggiu di sta regione finisce cù a stimulazione di i ganglii inguinali.
Dopu à compie a fossa, l'individuu deve chjinà si, ripusendu per 5-10 minuti. Se site trattatu per u linfedema, per esempiu, pudete aduprà una calzetta elastica o una manica per impedisce chì a zona si gonfie di novu. Se avete da fà una attività fisica intensa dopu, duvete ancu aduprà a calza di compressione o a manica durante l'attività fisica.
Quante sessione da fà
U drenaje pò esse effettuatu 1 à 5 volte à settimana, secondu u bisognu, è u numeru di sessioni deve esse prescrittu da u terapeuta chì eseguirà a procedura, dopu una prima valutazione.
Cumu Funziona u Drenaje Linfaticu
U drenaggiu linfaticu elimina i fluidi chì causanu gonfiore, chì hè una di e cause di a cellulite, chì hè ridiretta in u sangue, filtrata attraversu i reni è successivamente eliminata da u corpu per l'urina. Tuttavia, i risultati sò più faciuli visibili quandu si combina una alimentazione sana è un eserciziu fisicu regulare. Amparate nantu à altri benefici di u drenaje linfaticu.