10 dumande cumune nantu à Mirena

Cuntenutu
- 1. Cumu mette Mirena?
- 2. Cumu sapè s’ella hè ben piazzata?
- 3. Per quantu tempu pò esse adupratu?
- 4. Mirena cambia a menstruazione?
- 5. Mirena preghjudiziu u rapportu sessuale?
- 6. Hè pussibule aduprà tampone?
- 7. Mirena pò sorte sola?
- 8. Hè pussibule di stà incinta dopu avè cacciatu u dispusitivu?
- 9. Mirena ingrassa?
- 10. Devu aduprà altri metudi contraccettivi?
Mirena hè un tipu di DIU chì libera l'hormone progesterone è hè indicatu per prevene a gravidanza, in più di esse sempre indicatu per u trattamentu di perdita eccessiva è esagerata di sangue durante u periodu mestruale o in casi d'endometriosi.
Stu dispositivu in forma di "T" deve esse inseritu in l'utru, induve libererà gradualmente l'ormone levonorgestrel in u corpu. Leghjite l'istruzzioni per stu metudu di contraccezione in Levonorgestrel - Mirena.

Cum'è Mirena hè un dispositivu per piazzà in l'utru, hè normale avè qualchì dubbitu nantu à u so usu, allora rispondemu à alcuni di i dubbi più cumuni:
1. Cumu mette Mirena?
Mirena hè un dispusitivu chì deve esse piazzatu è cacciatu da u ginecologu in l'uffiziu, essendu inseritu dopu un esame ginecologicu. In certi casi, questa prucedura pò causà dolore è un liggeru disconfortu à u mumentu di a serratura di u cervice.
Inoltre, Mirena deve esse inserita 7 ghjorni dopu u primu ghjornu di a menstruazione. Hè pussibule chì u dispusitivu provoca qualchì dolore o fastidiu durante e prime settimane d'usu, è u duttore sia cunsultatu in casu di dolore severu o persistente.
2. Cumu sapè s’ella hè ben piazzata?
Solu u ginecologu pò sapè se Mirena hè inserita currettamente. Durante l'esame speculare effettuatu in l'uffiziu, u filu IUD prisente in a vagina hè percepitu. A donna stessa ùn hè micca sempre capace di sente u filu di u DIU in a vagina, ma què ùn significa micca chì u DIU ùn sia micca pusizionatu currettamente.
In certi casi, facendu un toccu più profondu in a vagina, a donna pò sente u filu di u DIU è questu significa chì hè ben posizionata.
3. Per quantu tempu pò esse adupratu?
Mirena pò esse aduprata per 5 anni consecutivi, è à a fine di quellu periodu, u dispositivu deve esse cacciatu da u duttore, cù a possibilità di aghjunghje sempre un novu dispositivu.
Dopu avè piazzatu u dispusitivu, hè cunsigliatu di vultà à u ginecologu per verificà s'ellu hè inseritu currettamente, dopu à 4 à 12 settimane.
4. Mirena cambia a menstruazione?
Mirena pò cambià a menstruazione perchè hè un metudu contraceptivu chì affetta u ciclu di a donna. Durante l'usu, piccule quantità di sangue (spotting), secondu u corpu di ogni donna. In certi casi, u sangu pò esse assente è a menstruazione cessa di esiste.
Quandu Mirena hè cacciatu da l'utru, chì l'effettu di l'hormone ùn esiste più, a menstruazione deve tornà à a normalità.

5. Mirena preghjudiziu u rapportu sessuale?
Mentre si utilizza u dispositivu, ùn si prevede micca di interferisce cù i rapporti sessuali. S'ellu accade, perchè ci hè dulore o perchè hè pussibule di sente a presenza di u dispusitivu, si consiglia di piantà u cuntattu sessuale è di vede un ginecologu per verificà chì u dispositivu sia pusizionatu currettamente.
Tuttavia, in pochi casi, u DIU Mirena pò ancu causà secchezza in a vagina, chì pò rende difficiule a penetrazione durante u rapportu sessuale, è hè consigliabile aduprà lubrificanti à base d'acqua per pruvà à risolve u prublema.
Inoltre, dopu l'inserimentu di Mirena, i rapporti sessuali sò contraindicati in e prime 24 ore, affinchì u corpu si possi adattà à u novu metudu contraceptivu.
6. Hè pussibule aduprà tampone?
Quandu si usa Mirena, u più adattu hè di aduprà tamponi, ma i tamponi o e cuppe menstruali ponu ancu esse aduprate, basta ch'elli sianu rimossi cun cura per ùn tirà micca i fili da u dispusitivu.
7. Mirena pò sorte sola?
Raramente. Pò accade chì Mirena sia espulsa da u corpu durante u periodu menstruale. In questi casi, pò esse difficiule di capì chì questu hè accadutu, è duvete dunque esse cuscenti di u flussu menstruale, chì se aumentatu, pò esse un segnu chì ùn site più sottu l'effettu di l'hormone.
8. Hè pussibule di stà incinta dopu avè cacciatu u dispusitivu?
Mirena hè un dispositivu chì ùn interferisce micca cù a fertilità è dunque dopu u ritruvamentu ci hè a pussibilità di stà incinta.
Dunque, dopu à a rimozione di Mirena, hè raccomandatu di aduprà altri metodi contraccettivi per prevene a gravidanza.
9. Mirena ingrassa?
Cum'è cù altre pillule di cuntrollu di nascita, Mirena pò purtà à una ritenzione di fluidi aumentata, chì hè un metudu contraceptivu chì funziona à basa di progesterone.
10. Devu aduprà altri metudi contraccettivi?
Mirena funziona cum'è un metudu contraceptivu ormonale è impedisce solu a gravidanza, senza prutege u corpu da e malatie di trasmissione sessuale. Dunque, quandu si usa Mirena, si consiglia di aduprà metudi contraccettivi di barriera, cume i preservativi, chì prutegenu da malatie cum'è u SIDA o a gonorrea.
Inoltre, hè impurtante ricurdà chì hè pussibule di stà incinta cun un DIU ormonale cum'è Mirena, ma questu hè un avvenimentu raru chì accade quandu u dispositivu hè fora di posizione è pò causà una gravidanza ectopica. Amparate più nantu à Hè pussibule di stà incinta cun un DIU?.