Test COVID-19: 7 dumande cumune risposte da esperti
Cuntenutu
- 1. Chì testi ci sò per COVID-19?
- 2. Quale duverebbe fà a prova?
- Prove in ligna: site parte di un gruppu di risicu?
- 3. Quandu piglià u test COVID-19?
- 4. Chì vole dì u risultatu?
- 5. Ci hè a pussibilità chì u risultatu sia "falsu"?
- 6. Ci hè qualchì prova rapida per COVID-19?
- 7. Quantu ci vole à ottene u risultatu?
I test COVID-19 sò l'unicu modu affidabile per scopre se una persona hè in realtà o hè stata infettata da u novu coronavirus, chì i sintomi ponu esse assai simili à quelli di a gripe cumuna, rendendu u diagnosticu difficiule.
In più di sti testi, u diagnosticu di COVID-19 pò ancu includere l'esecuzione di altri testi, principalmente conta di sangue è tomografia toracica, per valutà u gradu di infezzione è identificà s'ellu ci hè un tipu di complicazione chì necessita di un trattamentu più specificu.
Tampone per u test COVID-191. Chì testi ci sò per COVID-19?
Ci hè trè tippi principali di testi per rilevà COVID-19:
- Esaminazione di secrezioni: hè u metudu di riferimentu per diagnosticà COVID-19, postu chì identifica a presenza di u virus in secrezioni respiratorie, indicendu una infezione attiva à u mumentu. Hè fattu cù a raccolta di secrezioni attraversu tampone, chì hè simile à un grande cotone;
- Analisi di sangue: analizza a presenza d'anticorpi à u coronavirus in u sangue è, dunque, serve per valutà se a persona hà digià avutu cuntattu cù u virus, ancu se à u mumentu di l'esame ùn hà micca l'infezzione attiva;
- Esame rettale, chì si face aduprendu un tampone chì deve esse passatu à traversu l'anu, quantunque, essendu un tippu pocu praticu è impraticabile, ùn hè micca indicatu in tutte e situazioni, essendu raccomandatu in u monitoru di i pazienti ospedalizati.
U test di secrezione hè spessu chjamatu COVID-19 da PCR, mentre chì u test di sangue pò esse chjamatu test di serologia per COVID-19 o un test rapidu per COVID-19.
L'esame rettale per COVID-19 hè statu indicatu per u seguitu di alcune persone chì anu un tampone nasale pusitivu, perchè alcuni studii suggerenu chì u tampone rettale pusitivu hè assuciatu cù casi più severi di COVID-19. Inoltre, hè statu ancu trovu chì u tampone rettale pò esse pusitivu per un tempu più longu paragunatu à u tampone nasale o di a gola, permettendu un ritmu più altu di rilevazione di e persone infette.
2. Quale duverebbe fà a prova?
L'esame di secrezioni per COVID-19 deve esse fattu in e persone chì anu sintomi chì suggerenu l'infezzione, cum'è tosse severa, febbre è mancanza di respiru, è chì cadenu in unu di i gruppi seguenti:
- Pacienti ammessi à l'uspidale è altre istituzioni sanitarie;
- Persone di più di 65 anni;
- E persone cun malatie croniche, cum'è diabete, insufficienza renale, ipertensione o malatie respiratorie;
- E persone sottumessi à trattamentu cù droghe chì abbassanu l'immunità, cume immunosoppressori o corticosteroidi;
- Prufessiunali sanitarii chì travaglianu cù i casi COVID-19.
Inoltre, u duttore pò ancu urdinà a prova di secrezione ogni volta chì qualchissia hà sintomi di l'infezzione dopu avè statu in un locu cun un numeru numeru di casi o avè statu in cuntattu direttu cù casi suspettati o cunfirmati.
U test di sangue pò esse fattu da chiunque per identificà se avete dighjà avutu COVID-19, ancu sì ùn avete micca sintomi. Pigliate u nostru test di sintomi in linea per scopre u risicu di avè COVID-19.
Prove in ligna: site parte di un gruppu di risicu?
Per sapè s'ellu face parte di un gruppu di risicu per COVID-19, fate stu test rapidu:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- Maschile
- Femininu
- Innò
- Diabete
- Ipertensione
- Cancer
- Malatie cardiache
- Altru
- Innò
- Lupu
- Sclerosi multipla
- Anemia falciforme
- HIV / AIDS
- Altru
- Iè
- Innò
- Iè
- Innò
- Iè
- Innò
- Innò
- Corticosteroidi, cum'è Prednisolone
- Immunosupressanti, cum'è Ciclosporina
- Altru
3. Quandu piglià u test COVID-19?
E prove di COVID-19 devenu esse fatte in i primi 5 ghjorni da l'iniziu di i sintomi è nantu à e persone chì anu avutu qualchì cuntattu à risicu altu, cum'è u cuntattu strettu cù un'altra persona infettata in l'ultimi 14 ghjorni.
4. Chì vole dì u risultatu?
U significatu di i risultati varieghja secondu u tippu di test:
- Esaminazione di secrezioni: un risultatu pusitivu significa chì avete COVID-19;
- Analisi di sangue: un risultatu pusitivu pò indicà chì a persona hà a malattia o hà avutu COVID-19, ma l'infezzione pò esse più attiva.
Normalmente, e persone chì ottenenu un test di sangue pusitivu duveranu avè un test di secrezione per vede se l'infezione hè attiva, soprattuttu quandu ci sò sintomi suggestivi.
Uttene un risultatu negativu in l'esame di secrezioni ùn significa micca chì ùn avete micca l'infezzione. Hè perchè ci sò casi induve pò piglià finu à 10 ghjorni per chì u virus sia identificatu in a scansione. Cusì, l'ideale hè chì, in casu di suspettu, tutte e misure necessarie sò prese per impedisce a trasmissione di u virus, in più di mantene a distanza sociale finu à 14 ghjorni.
Vede tutte e precauzioni impurtanti per evità a trasmissione di u COVID-19.
5. Ci hè a pussibilità chì u risultatu sia "falsu"?
I test sviluppati per COVID-19 sò abbastanza sensibili è specifici, è dunque ci hè una probabilità bassa di errore in u diagnosticu. Tuttavia, u risicu di uttene un risultatu falsu hè più grande quandu i campioni sò raccolti in fasi assai iniziali di l'infezzione, perchè hè più probabile chì u virus ùn si sia riplicatu abbastanza, nè stimulatu a risposta di u sistema immunitariu, per esse rilevatu.
Inoltre, quandu u campione ùn hè micca raccoltu, trasportatu o almacenatu currettamente, hè ancu pussibule d'ottene un risultatu "falsu negativu". In quessi casi hè necessariu chì a prova sia ripetuta, soprattuttu se a persona mostra segni è sintomi di l'infezzione, se hà avutu cuntattu cù casi suspettati o cunfirmati di a malattia, o se appartene à un gruppu à risicu per COVID- 19.
6. Ci hè qualchì prova rapida per COVID-19?
I test rapidi per COVID-19 sò un modu per uttene informazioni più veloci nantu à a pussibilità di avè una infezione recente o vechja cù u virus, perchè u risultatu hè liberatu trà 15 à 30 minuti.
Stu tippu di test hà per scopu di identificà a presenza di anticorpi in circulazione in u corpu chì sò stati produtti contr'à u virus responsabile di a malattia. Cusì, u test rapidu hè generalmente adupratu in a prima tappa di u diagnosticu è hè spessu cumplementatu da u test PCR per COVID-19, chì hè l'esame di secrezioni, soprattuttu quandu u risultatu di u test rapidu hè pusitivu o quandu ci sò segni è sintomi chì sò suggestivi di a malatia.
7. Quantu ci vole à ottene u risultatu?
U tempu chì impiega u risultatu per esse liberatu dipende da u tippu di test chì si esegue, è pò varià trà 15 minuti à 7 ghjorni.
I test rapidi, chì sò analisi di sangue, piglianu di solitu trà 15 è 30 minuti per esse liberati, quantunque i risultati pusitivi devenu esse cunfirmati da u test di PCR, chì pò piglià trà 12 ore è 7 ghjorni per esse liberati. L'ideale hè di cunfirmà sempre u tempu d'attesa inseme cù u laburatoriu, è dinò a necessità di ripete l'esame.