Fasciite necrotizante: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
A fasciite necrotizante hè una infezzione batterica rara è grave caratterizata da infiammazione è morte di u tessutu chì hè sottu à a pelle è coinvolge i musculi, i nervi è i vini sanguini, chjamati fascia. Questa infezzione si produce principalmente da batteri di u tippu Streptococcu gruppu A, essendu più frequenti per via di u Streptococcus pyogenes.
A batteria hè capace di sparghjassi rapidamente, causendu sintomi chì anu una evoluzione assai rapida, cum'è a frebba, l'apparizione di regione rossa è gonfia nantu à a pelle è chì evolve versu ulceri è scurazione di a regione. Dunque, in presenza di qualsiasi segnu chì indica fasciite necrotizante, hè impurtante d'andà à l'uspidale per inizià u trattamentu è cusì evità complicazioni.
Sintomi di fasciite necrotizante
I batteri ponu entrà in u corpu attraversu aperture in a pelle, sia per iniezioni, l'usu di droghe applicate à a vena, brusgiature è tagli. Da u mumentu chì i batteri ponu entra in u corpu, si sparghjenu rapidamente, purtendu à l'apparizione di sintomi chì avanzanu veloci, i principali sò:
- Apparizione di una regione rossa o gonfia nantu à a pelle chì cresce cù u tempu;
- Dolore severu in a regione rossa è gonfia, chì si pò rimarcà ancu in altre parte di u corpu;
- Frebba;
- Emergenza di ulceri è blister;
- Oscuramentu di a regione;
- Diarrea;
- Nausea;
- Presenza di pus in a ferita.
L'evoluzione di i segni è di i sintomi indica chì u batteriu si multiplica è pruvucà a morte di u tissutu, chjamata necrosi. Dunque, se si percepisce qualchì segnu chì pò indicà fasciite necrotizante, hè impurtante d'andà à l'uspidale per fà u diagnosticu è inizià u trattamentu.
malgradu u Streptococcu u gruppu A si pò truvà naturalmente in u corpu, a fasciite necrotizante ùn accade micca in tutte e persone. Questa infezzione hè più cumuna in diabetichi, persone cun malatie croniche o maligne, più di 60 anni, obesità, chì utilizanu droghe immunosoppressive o chì anu malatie vascolari.
Amparate più nantu à u gruppu A Streptococcus.
Possibili complicazioni
Complicazioni di fasciite necrotizante accadenu quandu l'infezzione ùn hè micca identificata è trattata cù antibiotici. Cusì, ci pò esse sepsis è fallimentu d'organi, chì i batteri ponu ghjunghje in altri organi è sviluppassi quì. Inoltre, per via di a morte di u tissutu, ci pò ancu esse u bisognu di caccià u membru influenzatu, per prevene a diffusione di i batteri è l'apparizione di altre infezioni.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di fasciite necrotizante hè fattu osservendu i segni è i sintomi presentati da a persona, in più di i risultati di e prove di laburatoriu. Nurmalmente sò richiesti test di sangue è imaging per osservà a regione colpita, in più di a biopsia tissutale, chì hè impurtante per identificà a presenza di i batteri in a zona. Capite ciò chì hè a biopsia è cumu si face.
Malgradu u cunsigliu chì u trattamentu cù antibiotici deve esse iniziatu solu dopu à u risultatu di esami cumplementari, in casu di fasciite necrotizante, u trattamentu deve esse fattu u più prestu pussibule per via di l'evoluzione severa è rapida di a malatia.
Cumu trattà
U trattamentu di a fasciite necrotizante deve esse fattu à l'uspidale, è si raccomanda chì a persona resti isolata per alcune settimane in modo chì ùn ci sia risicu di trasmette u batteriu à altre persone.
U trattamentu hè fattu cù l'usu di antibiotici per via intravenosa (in a vena) per luttà contr'à l'infezzione. Tuttavia, quandu l'infezzione hè dighjà più avanzata è ci sò segni di necrosi, a chirurgia per caccià u tissutu è cusì luttà contr'à l'infezzione pò esse indicata.