Edema pulmonare: chì hè, sintomi è trattamentu

Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cumu hè a fisioterapia respiratoria
L'edema pulmonariu, ancu cunnisciutu cum'è edema pulmonare acutu, edema pulmonare o popularmente "acqua in u pulmone", hè una situazione d'urgenza, caratterizata da l'accumulazione di fluidu in i pulmoni, chì riduce u scambiu di gasi respiratori, causendu difficoltà à respirà. È sintimu di anneghju.
In generale, l'edema pulmonare hè più cumunu in e persone cun prublemi cardiovascolari chì ùn ricevenu micca un trattamentu adeguatu è, dunque, sperimentanu un aumentu di pressione in i vasi di i pulmoni, chì face chì u fluidu sanguinu entre in l'alveoli pulmonari. Tuttavia, pò accade ancu per via di infezioni in u pulmone, per esempiu.
Ancu sè severu, edema pulmonare hè curabile, ma hè impurtante chjamà immediatamente una ambulanza o portà a persona à l'ospedale u più prestu pussibule per inizià u trattamentu è eliminà u fluidu in eccessu da u pulmone.


Principali sintomi
I sintomi principali di edema pulmonare acutu, in più di l'alta difficoltà di respirazione, ponu include:
- Sibilante quandu si respira;
- Cori acceleratu;
- Sudori freddi;
- Dolore di pettu;
- Pallore;
- Cunsiglii turchini o viuletti;
- Labbra viulente.
Indipendentemente da sì hè in realtà una situazione di edema pulmonare, o micca, ogni volta chì a persona hà una difficoltà severa per respirà o più di 2 di sti sintomi, hè impurtante andà in ospedale, o chjamà aiutu medicu, per cunfirmà a diagnosi è cumincià u trattamentu più adattatu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
Oltre à osservà i sintomi è valutà a storia di a persona, u duttore pò ancu urdinà altri testi per aiutà à cunfirmà a diagnosi, cume i raggi X di pettu, analisi di sangue è ancu testi di core, cum'è elettrocardiograma o ecocardiogramma.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per edema pulmonare deve esse iniziatu u più prestu pussibule cù l'usu di una maschera di ossigenu è di rimedi diuretici direttamente in a vena, cum'è Furosemide, per aumentà a quantità di urina è eliminà l'eccessu di fluidu in i pulmoni.
Inoltre, hè ancu necessariu fà u trattamentu adattatu di a malatia chì hà causatu u prublema, chì pò include medicinali per l'alta pressione sanguigna, cume Captopril, o Lisinopril per trattà l'insufficienza cardiaca scompensata, per esempiu.
Di solitu, a persona hà bisognu di stà in l'uspidale per circa 7 ghjorni per alleviare i sintomi, cuntrullà u prublema chì hà causatu l'apparizione di edema pulmonare, è sottumette sessioni di fisioterapia respiratoria. Durante questu periodu, pò ancu esse necessariu aduprà una sonda di a vescica per cuntrullà u flussu di liquidi da u corpu, evitendu chì si accumulinu di novu.
Cumu hè a fisioterapia respiratoria
A fisioterapia respiratoria per edema pulmonare acutu deve esse effettuata da un fisioterapeuta è di solitu inizia quandu a persona hè ricoverata in ospedale è cù sintomi cuntrullati, servendu per migliurà gradualmente i livelli di ossigenu in u corpu.
Scopri di più nantu à cume si face a fisioterapia respiratoria.