A Malatia Mentale Ùn hè micca una Scusa per u Comportamentu Problematicu
Cuntenutu
- A mo situazione di vita in NYC hà perfettamente illustratu i modi in cui a ghjente pò aduprà malattie mentali per eludà a responsabilità.
- Noi chì affrontemu a malattia mentale duvemu esse cuscenti di i modi in cui i nostri tentativi di affrontà ponu perpetuà credenze problematiche.
- Queste narrazioni ci impactanu, ancu noi, quandu circhemu di circà sustegnu in u corsu di a nostra cura, spugliendoci di a nostra autonomia.
- Sapendu chì pudemu (intenzionalmente o inconsapevolmente) aduprà e nostre malattie mentali per evità a responsabilità, cumu hè in realtà esse responsabile?
- Cù sta dinamica in mente, esse proattivu intornu à a nostra salute mentale significa pruvà à preparalli per crisi di salute mentale ogni volta chì hè pussibule.
- Cum'è qualsiasi tipu d'interazzione cù e persone chì sò sfarenti di noi, hè necessariu un livellu di cumprumissu.
A malatia mentale ùn evapora micca e cunsequenze di e nostre azzioni.
"Lasciatemi fà l'ordine è mustrà vi ciò chì pare" pulitu "!"
L'estate scorsa, quandu mi sò trasferitu in New York per compie un stage, aghju subaffittatu un appartamentu cù una donna, Katie, chì avia scontru in Craigslist.
À u principiu, era perfettu. Hè partuta per viaghjà per u travagliu per qualchi mesi, lascendu tuttu l'appartamentu per mè.
Campà solu hè stata una sperienza beata. L'ossessioni tipiche in relazione à l'OCD chì aghju in u spartimentu di u spaziu cù l'altri (Saranu abbastanza puliti? Saranu abbastanza puliti? Saranu abbastanza puliti ??) ùn sò micca una grande preoccupazione quandu site solu.
Eppuru, à u so ritornu, hà cunfruntatu à mè è à l'amicu ch'e aghju avutu, lagnendu si chì u locu era un "disordine cumpletu". (Ùn era micca?)
In a so tirata, hà fattu parechje aggressioni: sbaglià u mo amicu è insinuà chì eru sporcu, frà altre cose.
Quandu l'aghju finalmente affrontata per u so comportamentu, si hè difesa, aduprendu u so propiu diagnosticu per OCD cum'è ghjustificazione.
Ùn hè micca chì ùn puderia micca capisce sta sperienza. Sapiu di prima manu chì fà fronte à e malatie mentali hè una di e sperienze più cunfuse, destabilizanti chì una persona pò passà.
Malatie micca gestite cum'è depressione, ansietà, disordine bipolari, è altre malatie ponu arrubà e nostre reazioni, pruvucendu ci di comportassi in modi chì ùn si allineanu micca cù i nostri valori o i veri caratteri.
Sfurtunatamente, a malatia mentale ùn evapora micca e cunsequenze di e nostre azzioni.
E persone ponu aduprà e facenu abilità di coping per gestisce a so salute mentale chì reificheghja e strutture problematiche, cume si deve.
A malatia mentale ùn scusa micca a vostra transfobia o razzismu. A malatia mentale ùn face micca bè a vostra misoginia è l'odiu per a gente strana. A malatia mentale ùn rende micca scusabile u vostru comportamentu problematicu.
A mo situazione di vita in NYC hà perfettamente illustratu i modi in cui a ghjente pò aduprà malattie mentali per eludà a responsabilità.
Cù Katie, l'introduzione di e so proprie lotte di salute mentale in a cunversazione hè stata un tentativu apposta per scarrà a responsabilità per u so cumpurtamentu.
Invece di risponde à a frustrazione, l'umiliazione è a paura ch'e aghju dettu in risposta à esse urlata da ella - {textend} una donna bianca casuale ch'e avia scontru solu una volta - {textend} hà ghjustificatu u so comportamentu violentu cù u so diagnosticu.
A so spiegazione per u so cumpurtamentu era capiscitoghju - {textend} ma micca accittabbili.
Cum'è qualcunu cun OCD, aghju una grande empatia per a quantità di ansietà chì deve avè sentitu. Quand'ella hà dichjaratu ch'e distrughjia a so casa, ùn pudia guessu induvinà chì avè una altra persona chì cuntamina u spaziu ch'ella (è u so OCD) avia creatu duvia esse scuzzulata.
Tuttavia, tutti i cumpurtamenti anu cunsequenze, in particulare quelli chì impactanu altre persone.
A transfobia ch'ella hà messu in sbagliu u mo invitu, l'antinigrazia ch'ella hà ricreata spinghjendu tropi di a mo assurdità di sporcizia, a supremazia bianca chì hà permessu di parlà cun mè, è u so tentativu di manipulà a mo risoluzione di cunflittu cù e so lacrime - { testu} sti tutti avianu veri cunsequenze ch'ella avia bisognu à luttà, malatie mentali o micca.
Noi chì affrontemu a malattia mentale duvemu esse cuscenti di i modi in cui i nostri tentativi di affrontà ponu perpetuà credenze problematiche.
À mezu à u mo disordine alimentariu, per esempiu, aghju avutu à luttà cun cumu u mo desideriu intensu di perde u pesu dava simultaneamente più putere à a fatfobia. Mi sò impegnatu in a cridenza chì ci hè qualcosa di "male" in i corpi più grandi, dannendu cusì à e persone di dimensioni, quantunque involuntariamente.
Se qualchissia hà ansietà è agguatta a so borsa à a vista di una persona nera, a so reazione ansiosa hè sempre di ricunniscenza di una cridenza anti-Blackness - {textend} a criminalità inerente di Blackness - {textend} ancu s'ellu hè motivatu, in parte, da a so disordine.
Questu richiede ancu di esse diligenti nantu à e credenze chì perpetuemu nantu à a malattia mentale stessa.
I malati mentali sò continuamente dipinti cum'è periculosi è fora di cuntrollu - {textend} simu constantemente associati à l'instabilità è u caosu.
Se mantenemu stu stereotipu - {textend} chì ùn simu micca à u cumandu di i nostri cumpurtamenti - {textend} a femu cun grave cunsequenze.
Cù recenti tiri di massa, per esempiu, a "lezzione" cumuna amparata hè chì ci vole à fà di più nantu à a salute mentale, cum'è se quessa fussi a causa di a viulenza. Questu eclissi u fattu assai reale chì e persone cun malatie mentali sò più propensi à esse vittime, micca autori.
Per suggerisce chì ùn avemu micca cunniscenza di sè mentre attivati sustene a falsa idea chì a malattia mentale hè sinonima di comportamentu irrazionale, erraticu, è ancu violentu.
Questu diventa un prublema ancu più grande quandu cuminciamu à patologizà e forme di violenza cum'è cundizione piuttostu chè una scelta cusciente.
Cridendu chì un cumpurtamentu problematicu sia bè per via di malatie mentali significa chì e persone veramente viulenti sò simpliciamente "malate" è dunque ùn ponu micca esse ritenuti responsabili di u so cumpurtamentu.
Dylann Roof, l'omu chì hà tombu i Neri perchè hè un supremacista biancu, ùn era micca a narrativa largamente diffusa. Invece, era spessu vistu cun simpatia, descrittu cum'è un ghjovanu chì avia disordini mentali è ùn pudia micca cuntrullà e so azzioni.
Queste narrazioni ci impactanu, ancu noi, quandu circhemu di circà sustegnu in u corsu di a nostra cura, spugliendoci di a nostra autonomia.
Per suggerisce chì e persone cun malatie mentali ùn sò micca in cuntrollu di e so azzioni è ùn ponu micca fiducia significa chì e persone in pusizioni di putere sò più ghjustificate in casi d'abusu.
Immaginate chì simu dipinti cum'è avendu una propensione à a viulenza gratuita di u fucilamentu di massa è ùn pudemu micca praticà abbastanza retinenza per cuntrullà noi stessi.
Quanti (più) di noi finisceranu in prese psichiatriche contr'à a nostra vulintà? Quanti (più) di noi seranu massacrati da l'agenti di pulizza chì vedenu a nostra esistenza cum'è periculosa, specificamente i Neri?
Quantu (di più) sariamu disumanizati quandu simpricimenti circhemu sustegnu è risorse per u nostru benessere? Quanti (più) clinici condescendenti assumeranu chì ùn pudemu forse sapè ciò chì hè megliu per noi?
Sapendu chì pudemu (intenzionalmente o inconsapevolmente) aduprà e nostre malattie mentali per evità a responsabilità, cumu hè in realtà esse responsabile?
Spessu i tempi, u primu passu per rimpiazzà hè di ricunnosce chì, quantunque sianu cumplesse e nostre malatie mentali, ùn simu micca esentati di esse tenuti responsabili è pudemu ancu ferisce a ghjente.
Ié, l'OCD di Katie hà significatu ch'ella pò esse stata più aggravata cà a persona media videndu un stranieru in u so spaziu.
Tuttavia, mi hà sempre feritu. Ci pudemu ancu fà male - {textend} ancu sì e nostre malatie mentali guidanu u nostru cumpurtamentu. È quellu dannu hè reale è ferma impurtante.
Cù sta ricunniscenza vene a vuluntà di currege e malfatte.
Se sapemu chì avemu fattu male à qualcunu altru, cumu fà noi scuntrà elli induve sò per rimpiazzà i nostri sbagli? Chì anu bisognu per sente chì capiscimu a cunsequenza di e nostre azzioni, per sapè chì pigliemu e so emozioni in seriu?
Tentà di dà priorità à i bisogni di l'altri hè di primura in u prucessu di perdonu, ancu in a tempesta persunale chì pò gestisce una malatia mentale.
Un altru modu per esse responsabile hè di indirizzà attivamente i prublemi di salute mentale, in particulare quelli chì ponu influenzà negativamente l'altri.
A malattia mentale ùn affetta mai solu una persona, ma di solitu tocca unità, sia quella sia a vostra famiglia, amichi, ambiente di travagliu, o altri gruppi.
Cù sta dinamica in mente, esse proattivu intornu à a nostra salute mentale significa pruvà à preparalli per crisi di salute mentale ogni volta chì hè pussibule.
Per mè, sò chì una ricaduta maiò in u mo disordine alimentariu ùn seria micca solu incredibilmente dolorosa per me, ma ancu disturbà i sfarenti circoli in i quali operu. Significerebbe esse senza risponde à a mo famiglia, isolassi è esse crudele cù i mo amici, mancanti quantità di travagliu, frà altri scenarii.
Esse proattivu in i mo bisogni di salute mentale (tene à mente ciò chì mi hè accessibile) significa tracciare a mo salute emotiva per impedisce chì i picculi scadenzi si trasforminu in incidenti gravi.
Tuttavia, stabilisce una cultura di a cura hè una strada à duie vie.
Mentre e nostre malatie mentali ùn sò micca ghjustificazioni per ferisce e persone, e persone cun cui interagimu anu bisognu di capisce chì a neurodiversità di e malatie mentali ùn si pò adattà à e norme sociali stabilite.
Per e persone chì entranu è esce da a nostra vita, anu una responsabilità per noi di capisce chì a nostra malattia mentale pò significà chì vivemu a nostra vita in modu diversu. Puderemu avè abilità di coping - {textend} stimming, pigliendu solu u tempu, usu eccessivu di disinfettante per e mani - {textend} chì pò sembrà offset o ancu scortese.
Cum'è qualsiasi tipu d'interazzione cù e persone chì sò sfarenti di noi, hè necessariu un livellu di cumprumissu.
Benintesa, micca un cumprumessu di valori, cunfini, o altri elementi essenziali - {textend} ma piuttostu un cumprumissu intornu à u "cunfortu".
Per esempiu, per un sustenidore di qualchissia cù depressione, un limite fermu chì puderete avè ùn assume micca u rolu di un terapeuta durante un episodiu depressivu.
Tuttavia, un cunfortu chì pudete avè da cumprumette hè sempre sceglie attività à alta energia da fà inseme.
Mentre li puderete preferisce, u vostru cunfortu pò esse bisognu di esse disturbatu per esse solidale è attenti à a salute mentale è a capacità di u vostru amicu.
Esistente cù malatie mentali spessu sfocatura agenzia. Ma se qualcosa, significa chì ci vole à diventà più abili in i travagli di riparazione - {textend} micca menu.
A causa di a rapidità in cui i penseri si trasformanu in emozioni è emozioni portanu à comportamenti, e nostre azzioni sò spessu guidate da reazioni intestinali è cardiache à u mondu chì ci circonda.
Tuttavia, cum'è qualsiasi altru, duvemu sempre tene noi stessi è l'altru responsabili per i nostri comportamenti è e so cunsequenze, ancu quandu sò involuntariamente dannosi.
Fà fronte à e malatie mentali hè un fattu estremamente difficiule. Ma se e nostre cumpetenze per affruntà portanu u dulore è a suffrenza à l'altri, quale stemu veramente aiutendu ma noi stessi?
In un mondu induve e malatie mentali continuanu à stigmatizà è vergugnà l'altri, una cultura di a cura trà cumu coesistemu mentre navighemu e nostre malatie hè più impurtante chè mai.
Gloria Oladipo hè una donna nera è scrittore freelance, riflettendu nantu à tutte e cose di razza, salute mentale, sessu, arte, è altri temi. Pudete leghje più di i so penseri divertenti è opinioni serii annantu Twitter.