Effetti secondarii di a mattina dopu a pillola
Cuntenutu
- Cosa da fà
- 1. Nausea è vomitu
- 2. Cefalee è dulore addominale
- 3. Sensibilità in i petti
- 4. Diarrea
- Quale ùn pò piglià
- Hè pussibule di stà incinta ancu dopu à piglià a pillula di a mane dopu?
A mattina dopu a pillola serve per prevene una gravidanza indesiderata è pò causà alcuni effetti secondari cum'è menstruazione irregulare, stanchezza, mal di testa, dolore addominale, vertigini, nausea è vomitu.
L'effetti spiacevuli principali chì a pillula contraceptiva d'emergenza pò avè sò:
- Nausea è vomitu;
- Mal di testa;
- Stanchezza eccessiva;
- Sanguinamentu fora di u periodu menstruale;
- Sensibilizazione in i petti;
- Dolore addominale;
- Diarrea;
- Menstruazione irregulare, chì pò fà avanzà o ritardà u sanguinamentu.
L'effetti secundarii ponu accade sia in a pillula di levonorgestrel à dose unica, cù una compressa di 1,5 mg, sia in a divisione in duie dosi, cù duie compresse di 0,75 mg.
Vede cumu si pò piglià è cumu funziona a pillola di a matina dopu è cumu pare u vostru periodu dopu avè pigliatu stu contraccettivu d'urgenza.
Cosa da fà
Alcuni effetti collaterali ponu esse trattati, o ancu evitati, cume:
1. Nausea è vomitu
A persona deve manghjà subitu dopu avè pigliatu a pillula, per riduce a nausea. Se si producenu nausea, pudete piglià un rimediu casanu, cum'è tè di zenzeru o tè di crave cù cannella o aduprà medicazione antiemetica. Vede chì rimedii di farmacia pudete piglià.
2. Cefalee è dulore addominale
Se a persona sente mal di testa o dolore addominale, pò piglià un analgésicu, cum'è paracetamol o dipyrone, per esempiu. Se ùn vulete micca piglià più medicazione, seguitate questi 5 passi per alleviare u vostru mal di testa.
3. Sensibilità in i petti
Per alleviare u dolore in i seni, pudete mette cumpresse calde, è ancu fà un bagnu cù acqua calda è massà l'area.
4. Diarrea
In casu di diarrea, beie assai liquidi, evite alimenti grassi, ova, latte è bevande alcoliche è bevi tè neru, tè di camomilla o foglie di guava. Amparate più nantu à u trattamentu di a diarrea.
Quale ùn pò piglià
A pillula di a mane dopu ùn deve esse aduprata da l'omi, durante l'allattamentu, a gravidanza o se a donna hè allergica à qualsiasi cumpunente di a medicina.
Inoltre, si consiglia di cunsultà u ginecologu prima di aduprà a pillula in casi di pressione sanguigna alta, prublemi cardiovascolari, obesità morbosa o in casu di sanguinamentu genitale anormale o d'origine scunnisciuta.
Hè pussibule di stà incinta ancu dopu à piglià a pillula di a mane dopu?
Ié. Ancu se hè una probabilità assai bassa, hè pussibule di stà incinta ancu se pigliate a pillula di u lindumane, soprattuttu se:
- A pillula chì cuntene levonorgestrel ùn hè micca presa in e prime 72 ore dopu u cuntattu intimu senza prutezzione, o a pillula chì cuntene ulipristal acetate ùn hè presa cà un massimu di 120 ore;
- A donna piglia antibiotici o altri medicamenti chì diminuiscenu l'effettu di a pillula. Scuprite chì antibiotici taglianu l'effettu di a pillula;
- U vomitu o a diarrea si producenu in 4 ore da piglià a pillula;
- L'ovulazione hè dighjà accaduta;
- A pillula di a mane dopu hè stata pigliata parechje volte in u listessu mese.
In casu di vomitu o diarrea entro 4 ore da piglià a pillula, a donna deve cunsultà un duttore o un farmacista perchè pò esse necessariu piglià una nova dosa di a pillula per ch'ella entri in vigore.
Hè impurtante nutà chì a contraccezione urale d'urgenza ùn prutegge micca contr'à e malatie di trasmissione sessuale.