Cosa hè u Cumplessu Electra?
Cuntenutu
- Definizione
- Origini di a teoria
- A teoria spiegata
- Esempiu di cumu funziona u cumplessu Electra
- U cumplessu Electra hè reale?
- U takeaway
Definizione
U cumplessu Electra hè un termine adupratu per discrive a versione femminile di u cumplessu Edipu.
Si tratta di una zitella, trà 3 è 6 anni, diventendu inconscientemente attaccata sessualmente à u babbu è sempre più ostile versu a mamma. Carl Jung hà sviluppatu a teoria in u 1913.
Origini di a teoria
Sigmund Freud, chì hà sviluppatu a teoria cumplessa di Edipo, hà sviluppatu prima l'idea chì una zitella ghjovana compete cù a so mamma per l'attenzione sessuale di u so babbu.
Tuttavia, hè Carl Jung - u cuntempuraneu di Freud - chì hà chjamatu per a prima volta sta situazione "cumplessu Electra" in u 1913.
Cum'è u cumplessu Edipiu hè statu chjamatu dopu à un mitu grecu, cusì hè u cumplessu Electra.
Sicondu a mitulugia greca, Electra era a figliola d'Agamennone è di Clitemnestra. Quandu Clytemnestra è u so amante, Egistu, anu tombu Agamennone, Electra hà cunvintu u fratellu Orestes per aiutà la à tumbà à tempu a mamma è l'amante di a mamma.
A teoria spiegata
Sicondu Freud, tutte e persone attraversanu numerose tappe di sviluppu psicosessuale da zitelli. U stadiu u più impurtante hè u "stadiu fallicu" trà l'età di 3 è 6 anni.
Secondu Freud, hè quandu i masci è e femine si fissanu à u pene. Freud sustinia chì e zitelle si fissanu à a mancanza di un pene è, in a so assenza, à u so clitoris.
In u sviluppu psicosessuale di una zitella, Freud hà prupostu, hè prima attaccata à a so mamma finu à capisce chì ùn hà micca un pene. Questu causa chì ella risentisce à a so mamma per "castrallu" - una situazione chì Freud chjamava "invidia di u pene". Per via di questu, ella sviluppa un attaccamentu à u so babbu.
Più tardi, a zitella s'identifica più forte cù a mamma è emula u so cumpurtamentu per paura di perde l'amore di a mamma.Freud hà chjamatu questu una "attitudine femminile di Edipo".
Freud hà cridutu chì questa era una tappa cruciale in u sviluppu di una ghjovana, perchè a porta à accettà i roli di genere è capisce a so propria sessualità.
Freud hà prupostu chì l'attitudine femminile di Edipo era più emotivamente intensa di u cumplessu di Edipo, dunque hè stata riprimuta più duramente da a ghjovana ragazza. Questu, hà cridutu, hà purtatu à e donne à esse menu autoconfidenti è più sottumesse.
Carl Jung hà sviluppatu sta teoria, etichettendu u "cumplessu Electra". Tuttavia, questa etichetta hè stata rifiutata da Freud, chì hà dettu ch'ellu era un tentativu di analogizà u cumplessu di Edipo trà i sessi.
Siccomu Freud hà cridutu chì esistianu differenze cruciali trà u cumplessu di Edipo è l'attitudine femminile di Edipo, ùn hà micca cridutu ch'elli devenu esse cunfluiti.
Esempiu di cumu funziona u cumplessu Electra
Inizialmente, a zitella hè attaccata à a so mamma.
Dopu, capisce chì ùn hà micca un pene. Ella sperimenta "invidia di u pene" è culpisce a so mamma per a so "castrazione".
Perchè vole pussede sessualmente un genitore è ùn pò micca pussede a so mamma senza un pene, prova invece à pussede u so babbu. À questu stadiu, sviluppa sentimenti sessuali inconsciuti versu u so babbu.
Diventa ostile versu a so mamma è fissa nantu à u babbu. Puderia spinghje a mamma o focalizà tutta a so attenzione nantu à u babbu.
Finalmente, capisce chì ùn vole micca perde l'amore di a so mamma, allora ella torna à esse attaccata à a so mamma, emulendu l'azzioni di a so mamma. Emulendu a mamma, impara à seguità i roli tradiziunali di genere.
In a pubertà, hà da cumincià à diventà attratta da l'omi chì ùn sò micca parenti cun ella, secondu Freud.
Alcuni adulti, Jung hà rimarcatu, puderanu regressà à u stadiu fallicu o mai cresce fora di u stadiu fallicu, lascenduli sessualmente attaccati à i so genitori.
U cumplessu Electra hè reale?
U cumplessu Electra ùn hè micca largamente accettatu in psiculugia oghje ghjornu. Cum'è cù parechje teorie di Freud, u cumplessu d'attitudine femminile Edipu è a nuzione di "invidia di u pene" hè ancu largamente criticata.
Pocu pochi dati supportanu in realtà l'idea chì u cumplessu Electra sia reale. Ùn hè micca un diagnosticu ufficiali in a nova edizione di u Manual Diagnosticu è Statisticu di Disturbi Mentali (DSM-5).
Cum'è un documentu di u 2015 afferma, l'idee di Freud nantu à u sviluppu psicosessuale sò state criticate cum'è obsolete perchè si basanu nantu à roli di genere seculi.
U cuncettu di "invidia di u pene" hè statu, in particulare, criticatu cum'è sessistu. I complessi Edipu è Electra implicanu ancu chì un zitellu abbia bisognu di dui genitori - una mamma è un babbu - per sviluppassi currettamente, ciò chì hè statu criticatu cum'è eteronormativu.
Dittu chistu, hè pussibule per e giuvanotte di sperimentà l'attrazione sessuale versu i so babbi. Ùn hè micca universale cum'è Freud è Jung cridianu ch'ellu sia, secondu parechji in u campu.
U takeaway
U cumplessu Electra ùn hè più una teoria ampiamente accettata. A maiò parte di i psiculoghi ùn credenu micca chì sia vera. Hè più una teoria chì hè diventata u sughjettu di i scherzi.
Sè site preoccupatu di u sviluppu mentale o sessuale di u to figliolu, ghjunghje à un prufessiunale sanitariu, cum'è un duttore o psicologu di u zitellu. Pò aiutà à guidà vi in un modu chì pò risolve e vostre preoccupazioni.