À chì serve l'electroencefalogramu è cumu si prepara

Cuntenutu
L'elettroencefalogramma (EEG) hè un test di diagnosticu chì registra l'attività elettrica di u cervellu, essendu adupratu per identificà cambiamenti neurologichi, cum'è in casu di crisi o episodi di cuscenza alterata, per esempiu.
Di solitu, si face attaccendu piccule placche metalliche à u scalp, chjamate elettrodi, chì sò cunnessi à un urdinatore chì registra l'onde elettriche, chì hè un test largamente adupratu perchè ùn provoca dolore è pò esse effettuatu da persone di ogni età .
L'elettroencefalogramma pò esse fattu sia svegliu, vale à dì cù a persona sveglia, o durante u sonnu, secondu quandu e crisi si presentanu o u prublema in studiu, è pò ancu esse necessariu praticà manovre per attivà l'attività cerebrale cume esercizi di respirazione o mette una luce pulsante davanti à u paziente.


Stu tippu d'esame pò esse effettuatu gratuitamente da SUS, puru chì abbia un'indicazione medica, ma hè ancu effettuatu in cliniche d'esame private, cun un prezzu chì pò variare trà 100 è 700 reai, secondu u tippu di encefalogramma è u locu chì sustene l'esame.
Per chì ghjè
L'elettroencefalogramma hè di solitu dumandatu da un neurologu è serve di solitu per identificà o diagnosticà cambiamenti neurologichi, cume:
- Epilessia;
- Sospetti cambiamenti in l'attività cerebrale;
- Casi di cuscenza alterata, cum'è svenimentu o coma, per esempiu;
- Rilevazione di inflammazioni o intossicazioni cerebrali;
- Cumplementà a valutazione di i malati cù malatie cerebrali, cum'è dimenza, o malatie psichiatriche;
- Osservate è monitorate u trattamentu di l'epilepsia;
- Valutazione di a morte cerebrale. Capite quandu accade è cume rilevà a morte cerebrale.
Chiunque pò fà un elettroencefalogramu, senza controindicazioni assolute, tuttavia, si raccomanda di evitallu in persone cù lesioni cutanee nantu à u cuoio capellutu o pediculosi (pidocchi).

Tipi principali è cumu si face
L'elettroencefalogramma cumunu hè fattu cù l'implante è a fissazione di l'elettrodi, cù un gel cunduttivu, in e zone di u scalp, in modu chì l'attività di u cervellu sia catturata è registrata per mezu di un urdinatore. Durante l'esame, u duttore pò indicà chì e manovre sò effettuate per attivà l'attività cerebrale è aumentà a sensibilità di l'esame, cume l'iperventilazione, cù una respirazione rapida, o cù u piazzamentu di una luce pulsante davanti à u paziente.
Inoltre, l'esame pò esse fattu in modi diversi, cume:
- Elettroencefalogramma mentre svegliu: hè u tippu di esame u più cumunu, fattu cù u paziente svegliu, assai utile per identificà a maiò parte di i cambiamenti;
- Elettroencefalogramma in sonnu: si face durante u sonnu di a persona, chì passa a notte à l'uspidale, facilitendu a rilevazione di alterazioni cerebrali chì ponu apparisce durante u sonnu, in casi d'apnea di u sonnu, per esempiu;
- Elettroencefalogramma cù cartografia cerebrale: hè un miglioramentu di l'esame, induve l'attività cerebrale catturata da l'elettrodi hè trasmessa à un urdinatore, chì crea una carta capace di rende pussibule identificà e regioni di u cervellu chì sò attualmente attive.
Per identificà è diagnosticà e malatie, u duttore pò aduprà testi di imaging, cume a risonanza magnetica o a tomografia, chì sò più sensibili per rilevà cambiamenti cum'è noduli, tumori o sanguinamentu, per esempiu. Capite megliu ciò chì sò l'indicazioni è cume si realizanu a tomografia computerizzata è a risonanza magnetica.
Cumu preparalli per l'encefalogramu
Per preparà l'encefalogramma è migliurà a so efficacia in a rilevazione di cambiamenti, hè necessariu evità droghe chì alteranu u funziunamentu di u cervellu, cume sedativi, antiepileptici o antidepressivi, da 1 à 2 ghjorni prima di l'esame o secondu a raccomandazione di u duttore, nò cunsuma bevande caffeinate, cum'è caffè, tè o cicculata, 12 ore prima di l'esame, in più di evità di aduprà olii, creme o spray nantu à i capelli u ghjornu di l'esame.
Inoltre, se l'electroencefalogramma hè fattu durante u sonnu, u duttore pò dumandà à u paziente di dorme almenu 4 à 5 ore a notte prima per facilità un sonnu prufondu durante l'esame.