Encopresi: chì hè, perchè accade è cumu trattallu
Cuntenutu
L'encopresi hè una cundizione carattarizata da a fuga di feci in a biancheria intima di u zitellu chì, in a maiò parte di i casi, accade involuntariamente è senza chì u zitellu ne capisci.
Questa fugida di feci si face di solitu dopu chì u zitellu hà passatu un periodu di stinzia è, dunque, a forma principale di trattamentu hè di impedisce à u zitellu di soffre dinò di stinzia. Per questu, pò esse necessariu chì u zitellu sia accumpagnatu da un psicologu di u zitellu o da un pediatra, postu chì hè assai cumunu chì a stinimentu accada per ragioni psiculogiche, cume avè paura o vergogna di aduprà i bagni.
Malgradu esse più cumuni in i masci dopu l'età di 4, l'encopresi pò accade à ogni età. In adulti, u prublema hè generalmente cunnisciutu cum'è incontinenza fecale è affetta di più l'anziani, principalmente per via di cambiamenti in u funziunamentu di i musculi chì formanu u rettu è l'anu. Capite megliu perchè accade è cumu trattà l'incontinenza fecale in adulti.
Chì provoca l'encopresi
Ancu se pò sorgere da cambiamenti in u sistema digestivu di u zitellu, a maiò parte di u tempu, l'encopresi apparisce cum'è una sequenza di stinzia cronica, chì face chì u tonu musculare è a sensibilità di a regione anale sia compromessa. Quandu sta situazione accade, u zitellu pò perde feci senza capì o pudè cuntrullallu.
E principali cause di stinzia chì ponu dà origine à l'encopresi sò:
- Paura o vergogna di aduprà a toilette;
- Ansietà durante l'apprendimentu à aduprà i bagni;
- Pruvate un periodu di stress;
- Difficultà per ghjunghje o accede à u bagnu;
- Dieta bassa in fibra cun eccessu di grassi è carboidrati;
- Pocu ingestione di fluidi;
- Fissura anale, chì provoca u dolore durante u muvimentu intestinale.
- Malatie chì rallentiscenu u funziunamentu di l'intestinu, cum'è in l'ipotiroïdismu.
- Problemi mentali, cum'è u disordine di deficit di attenzione iperattività o schizofrenia.
L'encopresi hè cunsiderata solu in i zitelli di 4 anni è più, perchè prima di questa età, hè normale avè più difficultà à cuntrullà a voglia di defecà. Inoltre, hè cumunu chì l'encopresi sia accumpagnata da enuresi, chì hè l'incontinenza urinaria durante a notte. Sapete ancu quandu hè normale chì u zitellu pisi in u lettu.
Cumu hè fattu u trattamentu
L'encopresi hà una cura, è per esse trattatu hè necessariu risolve a so causa, hè di primura avè pazienza è aiutà u zitellu à sviluppà l'abitudine di aduprà a toilette regolarmente, in più di fà miglioramenti in l'alimentu, cù frutti, verdure è liquidi per prevene u stinimentu. Amparate chì fà per cumbatte a stinzia in u vostru zitellu.
In una situazione di stinzia, u pediatricu o gastroenterologu pò raccomandà l'usu di lassativi, in sciroppu, pillule o suppositori, cum'è Lactulosa o Polietilenglicolu, per esempiu, per prevene l'apparizione di encopresi.
A psicoterapia pò ancu esse raccomandata, soprattuttu quandu si identifica chì u zitellu hà ostaculi psiculugichi chì ùn li permettenu micca di esse cunfortu cù l'usu di i bagni è l'evacuazione di e feci.
Se l'encopresi hè causata da una malattia chì affetta u trattu digestivu di u zitellu, un trattamentu specificu di a malattia pò esse necessariu è, in situazioni più rare, una chirurgia per rinfurzà a regione di u sfintere anale.
Cunsequenze di l'encopresi
L'encopresi pò causà alcune cunsequenze negative in i zitelli, soprattuttu à un livellu psicologicu, cume bassa autostima, irritazione o isolamentu sociale. Per quessa, hè assai impurtante chì, durante u trattamentu, i genitori offrenu sustegnu à u zitellu, evitendu critiche eccessive.