Endometriosi in l'ovariu: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi di endometriosi in l'ovariu
- L'endometriosi in l'ovariu pò impedisce a gravidanza?
- Cumu hè fattu u trattamentu
L'endometriosi in l'ovariu, chjamata ancu endometrioma, hè una situazione induve i tessuti è e ghiandole endometriali, chì devenu esse solu in l'utru, coprenu ancu l'ovariu, chì pò purtà à difficultà per esse incinta è crampi assai severi durante a menstruazione.
U duttore pò scopre chì a donna hà endometriosi in l'ovariu per ultrasound transvaginale o pelvicu, in cui si osserva a presenza di un cisti ovariu più grande di 2 cm è pienu di liquidu scuru.
U trattamentu per l'endometriosi in l'ovariu indicatu da u ginecologu pò varià secondu l'età di a donna è l'estensione di l'endometriosi, è l'usu di droghe per alleviare i sintomi o chirurgia per rimuovere l'ovariu pò esse indicatu.
Sintomi di endometriosi in l'ovariu
L'endometriosi in l'ovariu hè cunsiderata un cambiamentu benignu, in ogni modu ponu appare segni è sintomi chì ponu esse scomodi per e donne è chì ponu esse indicative di cambiamenti, cume:
- Difficultà à stà incinta, ancu dopu à 6 mesi à 1 annu di prova;
- Còlichi assai severi durante a menstruazione;
- Sangue in e feci, soprattuttu durante a menstruazione;
- Dolore durante u cuntattu intimu.
U diagnosticu hè fattu da u ginecologu basatu annantu à l'esame di u toccu vaginale è l'esami di l'immagine, cume l'ultrasound transvaginale, in cui l'intestinu deve esse svuotatu prima, o per mezu di risonanza magnetica. Cusì, attraversu questi esami, u duttore puderà cunnosce a misura di l'endometriosi ovarica è indicà u trattamentu più adattu.
L'endometriosi in l'ovariu pò impedisce a gravidanza?
Cum'è l'ovariu hè compromessu, a quantità di ova prodotta diventa più ridutta, ciò chì face chì a fertilità di a donna sia compromessa. A probabilità di gravidanza in e donne cù endometriosi in l'ovariu diminuisce ogni mese secondu l'evoluzione di a malattia. Inoltre, u duttore pò raccomandà una chirurgia per rimuovere stu tessutu, soprattuttu quandu a malattia hè dighjà più avanzata, ma a chirurgia stessa pò interferisce negativamente cù l'ovariu, dannendu a fertilità di a donna.
Cusì, u duttore pò raccomandà à a donna di cumincià à pruvà à incinta u più prestu pussibule, o pò indicà a tecnica di congelazione di l'ovu, affinchì in u futuru a donna possa decide se vole avè una inseminazione artificiale è avè figlioli.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu dipenderà di l'età di a donna, di u desideriu riproduttivu, di i sintomi è di l'estensione di a malattia. In i casi induve u tissutu hè menu di 3 cm, l'usu di medicazione per riduce i sintomi pò esse efficace, ma in i casi più severi, in cui u cisti hè più di 4 cm, a chirurgia laparoscopica hè indicata per rascià u tessutu endometriale o ancu a rimozione di l'ovari.
L'endometrioma ùn sparisce micca solu, ancu cù l'usu di a pillula di cuntrollu di nascita, ma queste ponu diminuì u risicu di sviluppà una nova endometriosi in l'ovariu dopu a so rimozione per via chirurgica.
In certi casi, u ginecologu pò ancu indicà l'usu di qualchi medicamentu per alleviare i sintomi è prevene a progressione di l'endometrioma, tuttavia sta indicazione hè più spessu fatta per e donne chì sò dighjà in ménopause.