Oxyuriasis: chì hè, sintomi, trasmissione è trattamentu

Cuntenutu
Oxyuriasis, cunnisciuta ancu cum'è oxyurosis è enterobiosis, hè una verminosi causata da u parassita Enterobius vermicularis, cunnisciutu popularmente cum'è oxyurus, chì pò esse trasmessu per cuntattu cù superfici contaminate, ingestione di alimenti contaminati da ova o inalazione di ova spargugliati in l'aria, chì sò abbastanza legeri.
E ovi in u corpu nascenu in l'intestinu, sò sottumessi à differenziazione, maturazione è ripruduzzione. E femine di notte viaghjanu à a regione perianale, duv'elli ponenu l'ova. Hè stu spustamentu di a femina chì porta à l'apparizione di u sintimu caratteristicu di l'oxyuriasis, chì hè u pruritu intensu in l'anu.
Amparate più nantu à l'oxyuriasis è altri tippi cumuni di vermi:
Cumu accade a trasmissione
A trasmissione di l'Oxyurus si face per l'ingestione di l'ova di stu parassita attraversu cibu contaminatu o mettendu una manu brutta in bocca, l'occurrenza a più frequente in i zitelli trà 5 è 14 anni. Inoltre, hè pussibile esse cuntaminatu per l'inalazione di ova chì ponu esse truvati spargugliati in l'aria, postu chì sò assai legeri, è cuntattu cù superfici contaminate, cum'è vestiti, tende, fogli è tappeti.
Hè ancu pussibule chì ci sia autoinfezzione, essendu più cumuni in i zitelli chì portanu pannolini. Hè perchè sì u zitellu hè infettatu, dopu avè cacatu, pò tuccà u pannolinu bruttu è piglialu à manu in bocca, diventendu torna infettatu.
Principali sintomi
U sintimu più cumunu di enterobiosi hè u pruritu in l'anu, soprattuttu di notte, chì hè u periodu in u quale u parassita si move in l'anu. Oltre à u pruritu anale, chì hè spessu intensu è interrompe u sonnu, altri sintomi ponu apparisce s'ellu ci hè un gran numeru di parassiti, i principali essendu:
- Sensazione di malà;
- Vumitu;
- Pena in corpu;
- Còlica intestinali;
- Ci pò esse sangue in e feci.
Per diagnosticà a presenza di u vermu da questa infezzione, hè necessariu raccoglie materiale da l'anu, chì u test cumunu di feci ùn hè micca utile per rilevà u vermu. A raccolta di materiale hè generalmente fatta cù l'incollatura di cinta adesiva in cellofanu, un metudu cunnisciutu cum'è nastru gommatu, chì hè dumandatu da u duttore.
Sapete cumu ricunnosce i sintomi di oxyurus.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per enterobiosi hè guidatu da u duttore, chì prescrive droghe vermifughe cum'è Albendazole o Mebendazole, aduprate in una sola dose per eliminà i vermi è l'ova chì infectanu u corpu. Hè ancu pussibule di applicà un unguentu antihelminticu à l'anu, cume u thiabendazole per 5 ghjorni, chì aiuta à potenzia l'effettu di a medicina.
Un'altra opzione hè Nitazoxanide, chì affetta un'altra grande quantità di parassiti intestinali, è hè adupratu per 3 ghjorni. Indipendentemente da u medicamentu adupratu, si raccomanda chì u test sia effettuatu di novu, per verificà i segni di infezione è, in casu affermativu, ripurtà u trattamentu. Capite cumu si face u trattamentu di enterobiosi.
Cumu prevene enterobiosi
Per evità l'infezioni da enterobiosi, hè necessariu piglià precauzioni semplici, cume avè buone abitudini igieniche, taglià e unghie di i zitelli, evitendu e unghie morde, in più di bollire i vestiti di e persone infette per impedisce chì i so ova contaminu altre persone, cumu si pò stà sin'à 3 settimane in l'ambiente è pò esse trasmessu à altre persone.
Hè ancu impurtante di lavà e mani ogni volta chì preparate l'alimentu, è dopu aduprà una toilette. In questu modu, in più di enterobiosi, ponu esse evitate parechje altre infezioni da vermi, amebe è batteri. Amparate nantu à altri modi per prevene enterobiosi.