Eosinofilia: chì hè è cause principali

Cuntenutu
- Chì pò causà Eosinofilia
- 1. Infezzione da i parassiti
- 2. Allergii
- 3. Malatie di a pelle
- 4. Limfoma di Hodgkin
Eosinofilia currisponde à un aumentu di u numeru di eosinofili chì circulanu in u sangue, cun un conte di sangue sopra u valore di riferimentu, chì ghjè nurmalmente trà 0 è 500 eosinofili per µL di sangue. Questa situazione hè assai cumuna accadendu in risposta di l'organismu à infezioni parasitiche o per allergie, tuttavia pò ancu esse da malatie gravi chì coinvolgenu cellule sanguine, cume i linfomi, per esempiu.
Eosinofili sò cellule derivate da u mieloblastu, chì hè una cellula prodotta da a medula ossea, chì a so funzione principale hè di difende u corpu da l'agenti infettivi. Malgradu esse impurtanti per u funziunamentu currettu di u sistema immune, eosinofili si trovanu in una concentrazione più bassa in u sangue paragunatu à l'altri cellule rispunsevuli di a difesa di u corpu. Amparate più nantu à eosinofili.

Chì pò causà Eosinofilia
L'eosinofilia ùn face micca nurmalmente segni o sintomi, essendu percepita solu per via di e prestazioni di u conte di sangue, in cui si verifica un cambiamentu in a quantità relativa è assoluta di eosinofili. Eosinofilia pò esse classificata secondu a so gravità in:
- Eosinofilia dolce, chì hè quandu ci sò trà 500 è 1500 eosinofili per µL di sangue;
- Eosinofilia moderata, quandu trà 1500 è 5000 eosinofili µL di sangue sò cuntrullati;
- Eosinofilia severa, induve più di 5000 eosinofili µL di sangue sò identificati.
Più grande hè a quantità di eosinofili identificati in u test di sangue, più grande hè a gravità di a malatia, è hè impurtante analizà l'altri parametri di laburatoriu richiesti da u duttore per ghjunghje à una conclusione diagnostica è inizià u trattamentu adattatu.
Quandu solu a quantità di eosinofili in u conte di sangue hè alterata è nisun altru esame hè cambiatu, pò esse raccomandatu di ripetere l'esame per verificà se l'eosinofilia persiste, altrimenti ùn hè micca presa in contu.
E cause principali di eosinofilia sò:
1. Infezzione da i parassiti
L'infezzione da i parassiti hè una di e principali cause di eosinofilia, soprattuttu quandu i parassiti realizanu una parte di u so ciclu di vita in i pulmoni, cum'è in u casu di Ascaris lumbricoides, Necator americanus, Ancylostoma duodenale è Strongyloides stercoralis. Questi parassiti causanu intensa eosinofilia è infiltrati pulmonari, caratterizendu u sindrome di Loeffler, in cui ci pò esse una tosse secca è mancanza di fiatu progressiva per via di a grande quantità di eosinofili in i pulmoni.
Vede cumu identificà u sindrome di Loeffler.
Cosa da fà: S'ellu ci hè un suspettu d'infezzione da parassiti, si raccomanda chì, in più di u conteggio di sangue cumpletu, sia effettuatu l'esame parasitologicu di e feci è a misurazione di CRP in u sangue. Inoltre, u duttore pò urdinà raggi X di pettu per verificà l'infiltrazioni pulmonari. Quandu si conferma l'infezzione, u duttore raccomanda u trattamentu cù farmaci antiparassiti secondu u parassita rispunsevule di a malattia, è hè impurtante chì u trattamentu sia seguitu finu à a fine, ancu s'ellu ùn ci sò sintomi, per prevene a ripresa di a malattia è e cumplicazioni.
2. Allergii
Eosinofilia hè ancu assai cumuna in cunsequenza di reazzioni allergiche, chì ponu esse respiratorie, di cuntattu, cibu o medicazione, cù a liberazione di u so cuntenutu in l'ambiente extracellulare in un tentativu di cumbatte l'agente rispunsevule di l'allergia.
Cosa da fà: Hè cunsigliatu chì l'azzioni sianu fatte per luttà contr'à l'allergie, cume evità u cuntattu cù a sostanza chì causa l'allergia, in più di i rimedi antiistaminichi, chì aiutanu à alleviare i sintomi d'allergia. In certi casi, quandu l'allergia ùn si ne và ancu cù l'antihistaminici, pò esse raccomandatu di piglià corticosteroidi. Inoltre, hè impurtante cunsultà un allergistu per chì u trattamentu possa esse più miratu.
In certi casi, in più di u numeru di sangue, a dosa di immunoglobulina E, o IgE, chì hè una proteina presente in basse concentrazioni in u sangue, ma chì hà una quantità aumentata in allergie, pò esse ancu richiesta. Amparate più nantu à IgE.

3. Malatie di a pelle
Alcune malatie di a pelle ponu ancu risultà in un aumentu di u numeru di eosinofili, cum'è in u casu di pemphigus, dermatite granulomatosa è fasciitis eosinofilica. In a maiò parte di i casi, e malatie di a pelle ponu esse identificate da macchie rosse o bianche nantu à a pelle chì ponu o ùn ponu esse squamose, causanu dolore o prurito.
Cosa da fà: S'ellu si vede qualchì segnu di cambiamentu in a pelle, si raccomanda à a persona di cunsultà un dermatologu per chì stu cambiamentu possa esse investigatu è, dunque, u trattamentu currettu pò esse iniziatu.
4. Limfoma di Hodgkin
U linfoma di Hodgkin hè un tipu di cancheru chì affetta i linfociti, chì sò e principali cellule di difesa di u corpu, cù l'apparizione di l'acqua in u collu, perdita di pesu senza ragione apparente, perdita di pesu, pruriti in tuttu u corpu è febbre persistente alta.
In questu tippu di linfoma ci hè una grande diminuzione di u numeru di limfociti, essendu chjamati limfopenia, è, in un tentativu di ricustruisce u sistema immunitariu di a persona, si produce una più grande pruduzzione di eosinofili, caratterizendu eosinofilia.
Sapete ricunnosce i sintomi di u linfoma di Hodgkin.
Cosa da fà: In questi casi, hè assai impurtante chì a persona seguita u trattamentu secondu a guida di l'oncologu, a maiò parte di u tempu richiede chimioterapia è radioterapia. In certi casi, u trapianto di midollo osseu pò esse necessariu in un tentativu di ripristinà a produzzione normale di cellule sanguine.