Cunnosce i rischi di l'epilepsia in gravidanza
Cuntenutu
Durante a gravidanza, e crisi epilettiche ponu diminuire o aumentà, ma sò di solitu più frequenti, in particulare in u terzu trimestru di gravidanza è vicinu à u partu.
L'aumentu di e crisi hè principalmente per via di cambiamenti normali in questa fase di a vita, cume l'aumento di pesu, i cambiamenti ormonali è u metabolismu aumentatu. Inoltre, a frequenza cù a quale a malattia pò attaccà ancu perchè a donna incinta suspende l'usu di medicazione, per paura di influenzà a salute di u zitellu.
A presenza di epilepsia durante a gravidanza aumenta e possibilità di e seguenti complicazioni:
- Abortu spontaniu;
- Nascita prematura;
- Morte di u zitellu dopu a nascita;
- Ritardu di sviluppu;
- Malformazioni genetiche, cume prublemi cardiaci, labbra fendita è spina bifida;
- Pocu pesu à a nascita;
- Pre eclampsia;
- Sanguinamentu vaginale.
Tuttavia, ùn hè ancu cunnisciutu se u risicu aumentatu di complicazioni hè dovutu à a malattia stessa o à u trattamentu cù l'usu di medicinali anticonvulsivanti.
Quandu preoccupassi
In generale, crisi parziali semplici, crisi d'assenza, chì sò quelli in cui a persona perde a cuscenza solu per un breve periodu di tempu, è crisi miocloniche, caratterizati da brevi contrazioni musculari simili à scosse elettriche, ùn ponu micca rischi per a gravidanza. Vede Cumu identificà è trattà a crisa di assenza.
Tuttavia, e donne chì anu avutu crisi difficili da cuntrullà prima o chì anu attacchi tonicu-clonici generalizati, in cui ci hè perdita di cuscenza è rigidità musculare generalizata, sò più propensi à causà danni, cume a mancanza di ossigenu per u zitellu è palpitazioni di u core.
Cumu trattà
U trattamentu hè fattu secondu u tippu è a frequenza di crisi presentate, è in donne chì ùn anu avutu crisi per più di 2 anni, u duttore pò valutà a sospensione di u medicamentu sia durante a pianificazione di a gravidanza sia durante u primu trimestre di gravidanza. .
Frà i medicazione aduprati, Valproate hè quellu chì hè u più ligatu à e più alte probabilità di malformazioni fetali, è per diminuisce questu effettu, hè cumunu chì sia prescrittu cù Carbamazepine.
Tuttavia, hè impurtante seguità u trattamentu prescrittu, è l'usu di u medicamentu ùn deve esse interromputu senza cunsiglii medichi, ancu s'ellu ùn ci sò crisi o chì e crisi sò aumentate cù u medicamentu.
Cumu hè l'allattamentu
E donne cù epilessia ponu nurmalmente allattà u zitellu, ma alcuni medicamenti aduprati per curà a malattia ponu causà irritazione è sonnolenza in i zitelli.
U zitellu deve esse allattatu dopu à 1 ora di piglià u medicamentu, è hè cunsigliatu chì l'allattamentu sia fattu mentre a mamma hè seduta in terra, in una poltrona o stesa nantu à u lettu per evità l'accidenti, postu chì i crisi ponu nascere durante l'allattamentu.
Per evità cumplicazioni, sapete chì fà in a crisa di epilepsia.