Eritema tossicu: cosa hè, sintomi, diagnosi è cosa fà
Cuntenutu
L'eritema tossicu hè un'alterazione dermatologica cumuna in i neonati in i quali piccule macchie rosse nantu à a pelle sò identificate subitu dopu à a nascita o dopu à 2 ghjorni di vita, soprattuttu in faccia, pettu, braccia è culo.
A causa di l'eritema tossicu ùn hè ancu ben stabilita, tuttavia e macchie rosse ùn causanu alcun dolore o fastidiu per u zitellu è spariscenu dopu à circa duie settimane senza a necessità di alcun trattamentu.
Sintomi è diagnosi di eritema tossicu
I sintomi di eritema tossicu apparisce pochi ore dopu a nascita o à 2 ghjorni di vita, cù l'apparizione di macchie rosse o di pellet nantu à a pelle di dimensioni variabili, principalmente nantu à u troncu, a faccia, i bracci è u culo. E macchie rosse ùn pruriscenu, ùn causanu dolore o fastidiu, è ùn sò micca una causa di preoccupazione.
L'eritema tossicu hè cunsideratu cum'è una reazione nurmale di a pelle di u criaturu è u diagnosticu hè fattu da u pediatre mentre in a maternità o in una cunsultazione di rutina per mezu di l'osservazione di macchie cutanee. Se e macchie ùn spariscenu micca dopu à qualchì settimana, u duttore pò indicà chì e prove sò fatte, postu chì e macchie rosse nantu à a pelle di u zitellu ponu esse indicative d'altre situazioni cum'è l'infezzione da virus, funghi o acne neonatale, chì hè ancu abbastanza cumunu in i zitelli.i zitelli nati. Amparate più nantu à l'acne neonatale.
Cosa da fà
E macchie rosse di l'eritema tossicu spariscenu naturalmente dopu à qualchì settimana, è ùn ci hè bisognu di nisun trattamentu. Tuttavia, u pediatra pò indicà alcune precauzioni per accelerà a sparizione di i spot, cume:
- U bagnu una volta à ghjornu, evitendu u bagnu eccessivu, chì a pelle pò esse irritata è secca;
- Evite messe cù macchie pelle rossa;
- Aduprate creme idratanti nantu à a pelle senza prufume o altre sostanze chì ponu irrità a pelle.
Inoltre, u zitellu pò esse nutritu o allattatu nurmalmente senza a necessità di cure particulari cù l'alimentazione, in più di quelli normali per l'età.