Eccu l'affare cù a donazione di plasma cunvalescente per i pazienti COVID-19
Cuntenutu
- Allora, chì hè a terapia di plasma cunvalescente, esattamente?
- Quale Pò Donà Plasma Convalescente per COVID-19?
- Cosa Cunsulta A Donazione di Plasma Convalescente?
- Rivista per
Dapoi a fine di marzu, a pandemia di coronavirus hà continuatu à insegnà à a nazione - è à u mondu - una mansa di terminulugia nova: distanzamentu suciale, equipagiu di prutezzione persunale (PPE), traccia di cuntatti, solu per citarne uni pochi. Sembra cum'è se ogni ghjornu chì passa di a pandemia (apparentemente perpetua) ci sia un novu sviluppu chì furnisce una vera pusizione di frasi da aghjunghje à u sempre crescente dizziunariu COVID-19. Una di e più recenti aghjunte à u vostru vocabulu sempre più riccu? Terapia cunvalescente in plasma.
Micca cunnisciutu? Vi spiegheraghju ...
U 23 d'Aostu di u 2020, l'Amministrazione di l'Alimentazione è di a Drug (FDA) di i Stati Uniti hà autorizatu l'usu d'urgenza di plasma cunvalescente - a parte di sangue ricca in anticorpi prelevata da pazienti COVID-19 recuperati - per u trattamentu di i casi di coronavirus severi. Dopu, pocu più di una settimana dopu, u 1 di settembre, u Panel di Linee di Trattamentu COVID-19, parte di l'Istituti Naziunali di Salute (NIH), si unì à a conversazione, dicendu chì ci hè "dati insufficiente per ricumandà sia per o contru l'usu". di plasma cunvalescente per u trattamentu di COVID-19 ".
Prima di stu dramma, u plasma cunvalescente hè statu datu à i pazienti malati COVID-19 per mezu di u Prugramma di Accessu Ampliatu (EAP) guidatu da a Clinica Mayo, chì richiede l'iscrizzione di un medicu per dumandà plasma per i pazienti, secondu a FDA. Avà, in avanti, l'EAP hè finitu è hè statu rimpiazzatu da l'Autorizazione d'Urgenza d'Urgenza (EUA) di a FDA, chì permette essenzialmente à i medichi è l'uspitali di dumandà u plasma senza risponde à certi criterii di iscrizzione. Ma, cum'è enfatizatu da a dichjarazione recente di u NIH, più ricerche sò necessarie prima chì qualcunu possa ufficialmente (è in modu sicuru) raccomandà a terapia di plasma convalescente cum'è trattamentu di fiducia di COVID-19.
A terapia di plasma cunvalescente hè più accessibile chè mai cum'è trattamentu potenziale per COVID-19 in i Stati Uniti, ma chì hè esattamente? È cumu pudete donà plasma cunvalescente per i pazienti COVID-19? Davanti, tuttu ciò chì avete bisognu di sapè.
Allora, chì hè a terapia di plasma cunvalescente, esattamente?
Prima, chì hè u plasma cunvalescente? Convalescent (l'aggettivu è u sustantivu) si riferisce à qualchissia chì si ricupera da una malatia, è u plasma hè a parte gialla, liquida di sangue chì cuntene anticorpi per una malatia, secondu a FDA. È, in casu chì avete mancatu a classe di biologia di u 7u, l'anticorpi sò e proteine chì sò furmate per luttà contr'à infezioni specifiche dopu avè l'infezzione.
Dunque, u plasma cunvalescente hè simplicemente u plasma di qualcunu chì si hè recuperatu da una malattia - in questu casu, COVID-19, dice Brenda Grossman, MD, direttore medicu di Medicina Trasfusionale à l'Hospital Barnes-Jewish, è prufessore à a Washington University School of Medicina in San Luigi. "Plasmi cunvalescenti sò stati utilizati in u passatu, cù varii gradi di efficacità, per parechje malatie infizziose, cumprese a gripe spagnola, SARS, MERS è Ebola", dice u duttore Grossman.
Avà, quì hè quì chì a "terapia" entra: una volta chì u plasma hè ottenutu da un individuu ricuperatu, hè trasfusu in un paziente attuale (è spessu severamente) malatu in modu chì l'anticorpi ponu speru "neutralizà u virus è potenzialmente rinfurzà l'eliminazione di u virus". da u corpu ", dice Emily Stoneman, MD, specialista in malatie infettive in l'Università di Michigan in Ann Arbor. In altri palori, hè aduprata "per rinfurzà l'immunità di u paziente è sperendu diminuite l'impattu di a malatia".
Ma, cum'è cù tantu in a vita (ugh, appuntamentu), u timing hè tuttu. "Piglia tipicamente circa duie settimane per l'individui infettati da COVID-19 per pruduce questi anticorpi da per elli", spiega u Duttore Stoneman. "Se u plasma cunvalescente hè datu à l'iniziu di a malattia, pò accurtà a durata di a malattia è prevene i pazienti diventanu gravemente malati ", Cusì, ancu se sò necessarie più ricerche per determinà l'efficacità di a terapia di plasma convalescente, u fundamentu attuale hè chì più u paziente riceve prima u trattamentu, più sò probabili di vede risultati pusitivi. (Related: Cumu trattà l'Ansietà di a Salute Durante COVID-19, è Al di là)
Quale Pò Donà Plasma Convalescente per COVID-19?
Qualificazione numaru unu: avete avutu coronavirus è avete u test per dimustrallu.
"A ghjente pò donà plasma s'ellu hà avutu una infezione da COVID-19 cù documentazione di laboratoriu (sia un tampone nasofaringeo [nasale] o un test di anticorpi positivi), si sò recuperati cumplettamente, è sò asintomatici per almenu duie settimane", secondu Hyunah Yoon, MD, specialistu di e malatie infettive à u College di Medicina Albert Einstein. (Leghjite puru: Cosa significa veramente un test anti-corpu pusitivu?)
Ùn avete micca un diagnosticu cunfirmatu ma sicuru chì avete sperimentatu sintomi di coronavirus? Bona nutizia: Pudete programà una prova di l'anticorpi in a vostra Croce Rossa Americana locale è, se i risultati sò pusitivi per l'anticorpi, procede in cunseguenza - questu hè, sicuru, sempre chì risponde à l'altri requisiti di donatori, cum'è esse senza sintomi. per almenu 14 ghjorni prima di a donazione. Mentre duie settimane senza sintomi hè raccomandata da a FDA, alcuni ospedali è urganizazioni puderebbenu richiede à i donatori di esse senza sintomi per 28-ghjorni, dice u Duttore Grossman
Al di là di questu, a Croce Rossa Americana richiede ancu chì i donatori di plasma cunvalescenti sò almenu 17 anni, pesanu 110 lbs, è risponde à i requisiti di donazione di sangue di l'urganizazione. (Verificate questa guida per dà sangue per vede s'ellu hè bonu per andà basatu annantu à questi requisiti.) Hè impurtante nutà chì durante i tempi non pandemici, pudete (è, TBH, duverebbe) ancu donà plasma per esse adupratu per altri trattamenti per, per esempiu, i malati di cancheru è e vittime di brusgie è d'accidenti, secondu u New York Blood Center.
Cosa Cunsulta A Donazione di Plasma Convalescente?
Una volta chì avete prugrammatu una visita cù u vostru centru di donazione lucale, hè ora di preparalli. Tuttu ciò chì implica veramente, però, hè di beie ampi fluidi (almenu 16 oz.) è di manghjà cibi ricchi di proteini è di ferru (carni rosse, pesci, fagioli, spinaci) l'ore prima di a vostra appuntamentu per prevene a desidratazione, l'emozione, è vertigini, secondu a Croce Rossa Americana.
Sona familiare? Hè perchè a donazione di plasma è di sangue sò abbastanza simili - eccettu per l'attu di donazione. Se avete mai datu sangue, sapete chì u liquidu scorre da u vostru bracciu è in un saccu è u restu hè storia. Donà plasma hè un pocu di più, err, complicatu. Durante una donazione solu di plasma, u sangue hè prelevatu da un bracciu è mandatu à traversu una macchina d'alta tecnulugia chì raccoglie u plasma è poi torna i globuli rossi è i piastrine - inseme cù una solu salina idratante (aka acqua salata) - torna in u vostru corpu. Questu hè essenziale chì u plasma hè 92 per centu d'acqua, secondu a Croce Rossa Americana, è u prucessu di donazione aumenta u vostru risicu di disidratazione (più nantu à questu quì sottu). U prucessu tutale di donazione deve piglià solu circa una ora è 15 minuti (solu circa 15 minuti più longu di una donazione di sangue), secondu a Croce Rossa Americana.
Ancu cum'è a donazione di sangue, l'effetti secundarii di dà plasma sò minimi - dopu tuttu, duvete esse in bona salute generale per qualificassi in primu locu. Dittu chistu, cum'è menzionatu sopra, a disidratazione hè assai una pussibilità. È per quessa, hè impurtante chì amp up a vostra ingesta di fluidu annantu à u ghjornu (s) dopu (s) è alluntanassi da u pesu è eserciziu per almenu u restu di u ghjornu. È ùn vi preoccupate micca chì u vostru corpu abbassi qualchì fluidu essenziale, perchè pò (è fà) rimpiazzà u vulume di sangue o u plasma in 48 ore.
In quantu à u vostru risicu COVID-19? Ùn deve esse micca una preoccupazione quì. A maiò parte di i centri di donazione di sangue sò fatti per appuntamentu solu per pruvà à mantene e migliori pratiche di distanzamentu suciale è anu implementatu precauzioni supplementari cum'è delineatu da i Centri per u Controlu è a Prevenzione di Malattie (CDC).
L'infurmazioni in sta storia sò precise à tempu di stampa. Quandu l'aghjurnamenti nantu à u coronavirus COVID-19 continuanu à evoluzione, hè pussibule chì alcune informazioni è raccomandazioni in sta storia anu cambiatu da a publicazione iniziale. Vi incuraghjemu à verificà regularmente cù risorse cum'è u CDC, l'OMS, è u vostru dipartimentu di salute publica lucale per i dati è raccomandazioni più aggiornati.