Trattamentu per l'epatite A
Cuntenutu
U trattamentu di l'epatite A hè fattu per alleviare i sintomi è aiutà u corpu à ricuperà più rapidamente, è l'usu di medicinali per alleviare u dolore, a frebba è a nausea pò esse indicatu da u duttore, in più di u riposu è di l'idratazione costanti.
L'epatite A hè una malattia infettiva causata da u virus di l'epatite A, HAV, chì a via principale di infezione hè attraversu u cunsumu d'acqua è di cibu contaminatu da stu virus, purtendu à l'apparizione di sintomi cum'è stanchezza, nausea, dolori di corpu è febbre bassa chì duranu circa 10 ghjorni. Amparate à identificà i segni è i sintomi di l'epatite A.
Cumu hè u trattamentu per l'epatite A
L'epatite A hè una malattia autolimitante, vale à dì, u corpu stessu hè capace di eliminà u virus in modu naturale, cù i sintomi chì spariscenu dopu à circa 10 ghjorni è chì si recuperanu cumpletamente in circa 2 mesi. Malgradu questu, hè impurtante chì a persona cunsulti u medicu generale o a malattia infettiva se presentanu segni o sintomi chì sò indicativi di l'epatite A per impedisce à u virus di causà infiammazioni più gravi in u fegatu.
Di solitu u duttore indica rimedii chì aiutanu à alleviare i sintomi, è pò esse raccomandatu l'usu di antidolorifici, anti-infiammatori è di rimedi per a malatia da u muvimentu, tuttavia hè impurtante chì u trattamentu sia seguitu secondu e indicazioni di u duttore per prevene u sovraccaricu di u medicamentu fegatu. Inoltre, alcune raccomandazioni sò generalmente fatte chì devenu esse seguitate da a persona per accelerà a recuperazione di a persona, i principali essendu:
- Ripusendu: ripusà u corpu hè impurtante per ch'ellu abbia energia da ricuperà;
- Bei almenu 2L d'acqua à ghjornu: beve assai acqua hè ideale per idratà e cellule è permette à l'organi di u corpu di travaglià megliu, oltre à migliurà a circulazione è aiutà à eliminà e tossine dannose;
- Manghja pocu è ogni 3 ore: impedisce nausea è vomitu, è facilita l'assorbimentu di l'alimentu da u corpu;
- Evite l'alimenti difficili da digerisce: alimenti cum'è carni grasse, cibi fritti è salsicce devenu esse evitati per facilità u travagliu di u fegatu. Hè cunsigliatu chì durante l'epatite A a persona hà una dieta ligera è una digestione faciule. Scuprite cumu manghjà durante l'epatite A;
- Ùn cunsumate micca bevande alcoliche: hè perchè e bevande alcoliche ponu aggravà l'infiammazione di u fegatu, aggravendu i sintomi di l'epatite è rendendu difficile a recuperazione;
- Ùn pigliate micca altri medicini: hè impurtante di piglià solu i medicamenti prescritti da u duttore, per ùn sovraccaricà u fegatu chì hè digià indebulitu, cum'è u paracetamolu, per esempiu.
Vede u video seguente per altri cunsiglii nantu à ciò chì manghjà mentre trattanu l'epatite:
Segni di migliurazione o di peghju
I segni di migliurazione di l'epatite A sò generalmente apparse circa 10 ghjorni dopu à l'iniziu di i sintomi, cù una diminuzione di frebba, stanchezza, nausea è culore giallu di a pelle è di l'ochji. Tuttavia, e persone cun sistemi immunitari indeboliti, cume in casu di cancheru o di persone anziane fragili, i sintomi ponu esse più intensi è richiede più tempu per migliurà. In questi casi, ancu, hè più cumuni di sviluppà a forma più severa di a malatia, chì hè l'hepatite fulminante.
Ancu s'ellu hè più raru, ci sò casi in cui e persone ponu aggravassi, manifestendu sintomi cume vomitu costante, febbre sopra i 39 ° C, sonnolenza o dolore addominale severu, per esempiu. In questu casu, una assistenza immediata d'urgenza deve esse cercata.
Cumu evità a trasmissione
Ancu se i sintomi di l'epatite A spariscenu in 10 ghjorni, a recuperazione si verifica solu dopu à circa 2 mesi è durante quellu tempu a persona pò trasmette u virus à altre persone. Dunque, per prevene a trasmissione di HAV à l'altri, hè impurtante chì a persona cun epatite A lavassi bè e mani, soprattuttu dopu à andà in bagnu. Inoltre, hè cunsigliatu di lavà u bagnu cù ipocloritu di sodiu o candeggina, chì in questu modu hè pussibile impedisce à l'altri chì usanu u listessu ambiente di esse contaminati.
Vede cumu prevene è prevene l'epatite A.