Scetamina (Spravato): novu medicamentu intranasale per a depressione
Cuntenutu
L'estetamina hè una sustanza indicata per u trattamentu di a depressione resistente à altri trattamenti, in adulti, chì deve esse aduprata in cunjunzione cù un altru antidepressivu orale.
Questa droga ùn hè ancu cummercializata in Brasile, ma hè digià stata appruvata da a FDA per esse cummercializata in i Stati Uniti, sottu u nome cummerciale Spravato, per esse amministrata intranasalmente.
Per chì ghjè
L'estetamina hè una droga chì deve esse amministrata per via intranasale, cumbinata cù un antidepressivu orale, per u trattamentu di a depressione resistente à altri trattamenti.
Cumu aduprà
Questu medicamentu deve esse amministratu intranasalmente, sottu a supervisione di un prufessiunale sanitariu, chì deve monitorà a pressione sanguigna prima è dopu l'amministrazione.
Spravato deve esse amministratu duie volte à settimana per 4 settimane. A prima dosi deve esse 56 mg è a prossima pò esse 56 mg o 84 mg. Dopu, da a 5a à l'8a settimana, a dosa raccomandata hè 56 mg o 84 mg, una volta à a settimana, è da a 9a settimana, 56 mg o 84 mg ponu esse amministrati solu ogni 2 settimane, o à discrezione di u duttore .
U dispusitivu spray nasale rilascia solu 2 dosi cù un totale di 28 mg di escetamina, affinchì una dosi sia piazzata in ogni narice. Cusì, per riceve una dosa di 56 mg, 2 dispositivi devenu esse aduprati, è per una dose di 84 mg, 3 dispositivi devenu esse aduprati, è si deve aspettà circa 5 minuti trà l'usu di ogni dispositivo.
Quale ùn deve micca aduprà
Questu rimediu hè contraindicatu in e persone cun ipersensibilità à i cumpunenti di a formula, in e persone cun aneurisma, cù malformazioni arteriovenose o cù una storia di emorragia intracerebrale.
Possibili effetti collaterali
Alcuni di l'effetti secundari più cumuni chì ponu accade cù l'usu di l'escetamina sò dissociazione, vertigini, nausea, sedazione, vertigini, sensibilità diminuita in certe regioni di u corpu, ansietà, letargia, pressione sanguigna aumentata, vomitu è sensazione di ubriacu.