Cosa hè a sclera turchina, cause possibili è cosa fà
Cuntenutu
- Cause pussibili
- 1. Anemia da carenza di ferru
- 2. Osteogenesi imperfetta
- 3. Sindrome di Marfan
- 4. Sindrome di Ehlers-Danlos
- 5. Usu di medicinali
A sclera turchina hè a cundizione chì si verifica quandu a parte bianca di l'ochji diventa bluastra, qualcosa chì pò esse osservatu in certi zitelli finu à 6 mesi di età, è pò esse vistu ancu in anziani di più di 80 anni, per esempiu.
Tuttavia, sta cundizione pò esse assuciata à l'apparizione di altre malatie cume l'anemia da carenza di ferru, l'osteogenesi imperfetta, alcune sindromi è ancu l'usu di certi medicamenti.
U diagnosticu di e malatie chì portanu à l'apparizione di sclera turchina deve esse fattu da un medicu generale, pediatre o ortopedicu è hè fattu per mezu di e storie cliniche è familiari di a persona, i test di sangue è imaging. U trattamentu indicatu dipende da u tippu è a gravità di a malattia, chì pò include cambiamenti in dieta, usu di medicazione o terapia fisica.
Cause pussibili
A sclera turchina pò apparisce per via di riduzzione di u ferru in u sangue o di difetti in a produzzione di collagene, purtendu à l'emergenza di malatie cum'è:
1. Anemia da carenza di ferru
L'anemia da carenza di ferru hè definita da i valori di l'emoglobina in u sangue, vistu in u test cum'è Hb, inferiore à u normale cum'è menu di 12 g / dL in donne o 13,5 g / dL in l'omi. I sintomi di stu tippu d'anemia includenu debolezza, mal di testa, cambiamenti in a menstruazione, stanchezza eccessiva è ponu ancu cunduce à l'apparizione di sclera blu.
Quandu i sintomi si presentanu, hè raccomandatu di circà l'assistenza da un medicu generale o ematologu, chì richiederà testi cume un conteggio sanguigno completo e un dosaggio di ferritina, per verificà se a persona hà anemia è u gradu di a malattia. Amparate più nantu à cumu identificà l'anemia da carenza di ferru.
Cosa da fà: dopu chì u duttore hà fattu u diagnosticu, serà indicatu u trattamentu, chì di solitu cunsiste à aduprà sulfatu ferru è aumentà l'ingestione di alimenti ricchi di ferru chì ponu esse carne rossa, fegatu, carne di pollame, pesci è ligumi verdi scuri, trà altri. L'alimenti ricchi in vitamina C, cum'è l'aranciu, l'acerola è u limone, ponu ancu esse raccomandati, postu chì anu miglioratu l'assorbimentu di ferru.
2. Osteogenesi imperfetta
Osteogenesis imperfecta hè un sindrome chì provoca fragilità ossea per via di certi disordini genetichi assuciati à u collagenu di tipu 1. I segni di stu sindromu cumincianu à apparisce in a zitellina, unu di i segni principali hè a presenza di sclera turchina. Amparate più altri segni di osteogenesi imperfetta.
Alcune deformità di l'ossu in u craniu è a spina, è ancu a distensione di i ligamenti ossi sò abbastanza visibili in questa situazione, u modu più adattu chì u pediatra o ortopedista face per scopre l'osteogenesi imperfetta hè analizzendu questi segni. U duttore pò urdinà una radiografia panoramica per capisce a misura di a malattia è indicà u trattamentu adattatu.
Cosa da fà: quandu si verifica a presenza di sclera blu è deformità ossea l'ideale hè di circà un pediatre o ortopedistu per cunfirmà l'osteogenesi imperfetta è per esse indicatu u trattamentu adattatu, chì pò esse l'usu di bifosfonati in vena, chì sò medicinali per rinfurzà l'osse. In generale, hè ancu necessariu aduprà dispositivi medici per stabilizà a spina dorsale è fà sessioni di fisioterapia.
3. Sindrome di Marfan
U sindrome di Marfan hè una malattia ereditaria causata da un gen dominante, chì compromette u funziunamentu di u core, l'ochji, i musculi è l'osse. Questa sindrome provoca manifestazioni oculari, cum'è a sclera blu è provoca aracnodattilia, chì hè quandu e dita sò esageratamente lunghe, cambia in l'ossu di u torace è lascia a spina più curvata da un latu.
Per e famiglie chì presentanu casi di sta sindrome hè raccomandatu di fà cunsiglii genetichi, in i quali i geni seranu analizzati è una squadra di prufessiunali darà una guida in quantu à u trattamentu. Scopri di più nantu à ciò chì hè u cunsigliu geneticu è cumu si face.
Cosa da fà: u diagnosticu di sta sindromu pò esse fattu durante a gravidanza, tuttavia, s'ellu ci hè suspettu dopu a nascita, u pediatra pò raccomandà testi genetichi è testi di sangue o di imaging per verificà chì parti di u corpu u sindromu hà arrivatu. Siccomu u sindromu di Marfan ùn hà micca cura, u trattamentu hè basatu annantu à u cuntrollu di i cambiamenti in l'organi.
4. Sindrome di Ehlers-Danlos
U sindrome di Ehlers-Danlos hè l'inseme di e malatie ereditate caratterizate da un difettu in a produzzione di collagene, chì porta à l'elasticità di a pelle è di l'articuli, è ancu prublemi cù u sustegnu di i muri di l'arterie è di i vini sanguini. Amparate più nantu à u sindrome di Ehlers-Danlos.
I sintomi varienu da persona à persona, ma vari cambiamenti ponu accade cum'è dislocazioni in u corpu, contusioni musculari è e persone cun sta sindrome ponu avè una pelle più fina di a normale nantu à u nasu è e labbre, causendu ferite per accade più spessu. U diagnosticu deve esse fattu da un pediatre o da un medicu generale per mezu di a storia clinica è di famiglia di una persona.
Cosa da fà: dopu a cunferma di u diagnosticu, u seguitu cù i duttori di varie specialità, cum'è cardiologu, oftalmologu, dermatologu, reumatologu, pò esse raccomandatu, affinchì si adopranu misure di sustegnu per riduce e cunsequenze di a sindrome in i diversi organi, cum'è ùn hà cure è tende à peghju cù u tempu.
5. Usu di medicinali
L'usu di certi tippi di medicazione pò ancu purtà à l'apparizione di sclera blu, cum'è a minociclina in dosi elevate è in e persone chì l'anu aduprata da più di 2 anni. Altre droghe per curà certi tippi di cancheru, cum'è u mitoxantrone, ponu ancu fà chì a sclera diventi turchina, in più di pruvucà a depigmentazione di e unghje, lascenduli cun un culore grisgiu.
Cosa da fà: Queste situazioni sò assai rare, tuttavia, se una persona prende una di queste medicazioni è nota chì a parte bianca di l'ochju hè di culore bluastra, hè impurtante informà u duttore chì hà datu u medicamentu, affinchì a sospensione, cambia a dose o scambià per un altru medicamentu.