Schizofrenia di a zitiddina: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi caratteristici in a zitiddina
- Tipi di schizofrenia
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Chì ghjè u trattamentu
A Schizofrenia hè una malattia mentale caratterizata da una distorsione di u pensamentu è di a percezione, chì di solitu si traduce in idee ingannevuli, allucinazioni, discorsi è comportamentu alteratu. Postu chì l'illucinazioni è l'illusioni in i zitelli sò di solitu menu elaborati ch'è in l'adulti, cume vede e persone, si deve pruvà à capì s'elli sò veramente allucinazioni o solu ghjochi.
Generalmente, sta malattia apparisce trà 10 è 45 anni, essendu assai rara in a zitellina. Ancu se ci sò alcuni rapporti di a malattia sottu à l'età di 5 anni, questi casi sò assai rari, è i sintomi diventanu più evidenti durante l'adolescenza.
A Schizofrenia di solitu cumencia à un stadiu pre-psicoticu, in u quali si presentanu sintomi negativi di a malattia, cume l'isolamentu suciale, cumpurtamenti perturbatori, deterioramentu di l'igiene persunale, scoppi di rabbia o perdita di interessu per a scola o u travagliu, per esempiu. Quandu a malattia apparisce prima di l'età di 12 anni, hè assai assuciata à prublemi di cumpurtamentu è u pronosticu hè peghju. Questu hè perchè sò più propensi à perde funzioni normali è sviluppanu disordini emotivi, cambiamenti intellettuali è linguistici.
Sintomi caratteristici in a zitiddina
Quandu a schizofrenia si verifica prima di l'età di 12 anni, u zitellu principia à mustrà prublemi di cumpurtamentu. In generale, mostra resistenza per adattassi à a sucietà, si isola, assume comportamenti strani è, in certi casi, si manifesta ancu un ritardu in u sviluppu neuropsicomotore. In più di u deficit cognitivo, ci hè ancu un deficit in attenzione è in apprendimentu è astrazione.
Quandu u zitellu cresce è entra in l'adultu, altri sintomi caratteristici di a malatia ponu appare, chì sò suddivisi in pusitivi è negativi. I sintomi pusitivi sò quelli chì sò più visibili prisenti in e fasi di decumpensazione acuta di a malatia è i sintomi negativi sò quelli chì risultanu da l'evoluzione di a schizofrenia stessa, da l'effetti di a medicazione antipsicotica è secundaria à i sintomi pusitivi stessi.
Tipi di schizofrenia
In u mudellu classicu, a schizofrenia pò esse divisa in 5 tippi:
- Schizofrenia paranoica, induve predominanu i sintomi pusitivi;
- Disorganizatu, in quale i cambiamenti di pensamentu sò prevalenti;
- Catatonicu, carattarizatu da a predominanza di sintomi motori è cambiamenti di attività;
- Indifferenziata, induve e prestazioni intellettuali è di travagliu sò diminuite è l'isulamentu suciale predomina;
- Residuale, induve predominanu i sintomi negativi, in i quali, cum'è in u precedente, ci hè un isolamentu suciale marcatu, è ancu una sordità affettiva è una povertà intellettuale.
Tuttavia, a schizofrenia definita in DSM V ùn contempla più cinque tippi di schizofrenia, chì i sottotipi sò cunsiderati cum'è associati. Cusì, i sottotipi sopra citati ùn sò micca stancu, è a persona pò, à un certu puntu in u corsu di a malatia, presentà un quadru clinicu chì si identifica cù un altru tipu di schizofrenia o sintomi manifesti di un altru sottotipu.
Amparate, in più dettu, cumu identificà i vari tippi di schizofrenia.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di schizofrenia ùn hè micca un diagnosticu simplice da fà, è in i zitelli pò diventà ancu più difficiule di differenziallu da altre cundizione, in particulare u disordine affettivu bipolari, è hè necessariu rivalutà i sintomi cù u tempu.
Chì ghjè u trattamentu
A Schizofrenia ùn hà cure è u trattamentu hè generalmente realizatu cù u scopu di riduce i sintomi, è ancu e recidive. L'antipsicotici sò generalmente prescritti, tuttavia, ci sò pochi studii di sti farmaci in a zitiddina.
Haloperidol hè una medicina chì hè stata aduprata da parechji anni, è ferma una bona scelta per u trattamentu di a psicosi in i zitelli. Inoltre, risperidone è olanzapina sò stati ancu aduprati in u trattamentu di e psicosi di i zitelli, cù boni risultati.