Esofagite eosinofilica: chì hè, sintomi, cause è trattamentu

Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Ciò chì provoca esofagite eosinofilica
- Cumu hè fattu u trattamentu
- 1. Cura in a dieta
- 2. Utilizazione di medicinali
L'esofagite eosinofilica hè una situazione allergica cronica relativamente rara chì provoca l'accumulazione di eosinofili in u rivestimentu di l'esofago. Eosinofili sò cellule di difesa di u corpu chì, quandu sò presenti in quantità elevate, rilascianu sostanze chì causanu infiammazione chì finisce per generà sintomi cum'è dolore, vomitu, ardori di stomacu costanti è difficoltà à inghiottire.
Sta cundizione pò cumparisce à ogni età ma hè soprattuttu inchietante in i zitelli, chì pò causà una diminuzione marcata di l'ingestione di alimenti, chì finisce per dannà tuttu u prucessu di crescita è di sviluppu.
Ancu s'ellu ùn ci hè micca curazione, l'esofagite eosinofilica pò esse cuntrullata cù u trattamentu adattatu, chì deve esse guidatu da un gastroenterologu è / o un immunoallergologu è chì generalmente include cambiamenti in a dieta è l'usu di alcuni medicazione, cum'è antiacidi è corticosteroidi.

Principali sintomi
I sintomi di l'esofagite eosinofilica varienu assai da persona à persona, in particulare cù l'età. Tuttavia, alcuni segni è sintomi chì parenu esse più cumuni includenu:
- Dolore crònicu in l'esòfuru;
- Bruciore di stomacu, nausea è vomitu frequenti;
- Difficultà à ingujata;
- Facile per manghjà per stà in a gola;
- Pena in corpu;
- Diminuzione di l'appetitu.
Inoltre, in u casu di i zitelli, un altru segnu assai impurtante hè a difficultà à guadagnà pesu è à mantene un sviluppu cunsideratu nurmale.
Siccomu parechji di sti sintomi sò simili à quelli di reflux gastroesofagicu, è u reflux hè una condizione assai più cumuna, hè spessu u casu chì i casi di esofagite eosinofilica sò inizialmente diagnosticati cum'è reflux. Tuttavia, dopu à l'iniziu di u trattamentu, i sintomi ùn miglioranu micca cù u trattamentu di reflux, chì finisce per avè bisognu di una valutazione più rigorosa finu à ghjunghje à u diagnosticu di esofagite eosinofilica.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di esofagite eosinofilica hè sempre iniziata cù una valutazione medica di i sintomi è di a storia medica.Tuttavia, cum'è i sintomi sò assai simili à quelli di reflux, hè cumunu per questu esse u primu diagnosticu medicu è, dunque, u trattamentu per u reflux hè iniziatu. Tuttavia, i sintomi tendenu micca à migliurà cù l'iniziu di u trattamentu è di più testi sò generalmente richiesti per escludere u reflux è ghjunghje à un diagnosticu più currettu.
I test chì ponu esse urdinati sò endoscopia gastrointestinale superiore, analisi di sangue è test di allergie, cume l'esofagite eosinofilica affetta spessu e persone cù altri tipi di allergie. Vede di più nantu à i test di allergie è ciò chì rilevanu.
Ciò chì provoca esofagite eosinofilica
A causa esatta di l'esofagite eosinofilica ùn hè micca cunnisciuta, tuttavia, cume a situazione si verifica per via di una cumulazione di eosinofili in l'esofago, hè pussibile chì sia causata da una risposta eccessiva di u sistema immunitariu à alcune sostanze allergeniche, in particulare in l'alimentu. .
Cusì, è ancu se pò accade in chiunque, l'esofagite eosinofilica hè più cumuna in e persone chì anu dighjà altri tipi d'allergii cum'è:
- Rinite;
- Asma;
- Eczema;
- Allergia alimentaria.
L'esofagite eosinofilica tende ancu à accade in parechje persone in a stessa famiglia.
Amparate più nantu à cumu esofagite accade in u video seguente:
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'esofagite eosinofilica deve esse guidatu da un gastroenterologu è / o un immunoallergologu, ma a supervisione di un nutrizzionista pò ancu esse necessaria. Hè perchè, in guasi tutti i casi, u trattamentu si face cù una dieta adattata è l'usu di medicazione, per alleviare i sintomi è migliurà a qualità di vita.
1. Cura in a dieta
Adattà a dieta hè di solitu u primu passu in u trattamentu di e persone cun esofagite eosinofilica è implica l'eliminazione di l'alimenti cù u più grande putenziale di causà allergie cum'è:
- Latticini;
- Uovo;
- Alimenti senza glutine;
- Soia;
- Frutti secchi, in particulare arachidi;
- Cunchiglia.
A dieta di quelli chì soffrenu di esofagite eosinofilica pò esse assai restrittiva è, dunque, si consiglia di seguità cun un nutrizionista per evità a mancanza di vitamine è nutrienti impurtanti.
Spessu, inseme cù u nutrizziunistu è u duttore, hè pussibule testà diversi alimenti, valutendu quelli chì aggravanu i sintomi o causanu più infiammazione in l'esofago, finu à chì diventa chjaramente esattamente quali alimenti evità è quali ponu esse cunsumati.
2. Utilizazione di medicinali
Insemi cù i cambiamenti in a dieta, u duttore pò ancu prescrive l'usu di alcuni medicinali per aiutà à cuntrullà l'infiammazione è à migliorà i sintomi. Ancu s'ellu ùn sò micca droghe specificamente appruvate per u trattamentu di l'esofagite eosinofilica, ci sò rimedii chì parenu aiutà assai in u cuntrollu di i sintomi cum'è:
- Inibitori di a pompa di protoni: riduce a produzzione di acidu gastricu, chì riduce l'infiammazione di l'esofago;
- Corticosteroidi: in piccule dosi aiuta à mantene l'inflamazione di l'esofago sottu cuntrollu.
In più di sti, novi farmaci sò stati investigati per aiutà à trattà l'esofagite eosinofilica, in particulare droghe chì prumettenu di bluccà e proteine responsabili di l'infiammazione di l'esofago.