Cumu hè necessariu a Recuperazione è a Cura Dopu a Rimozione di a milza
Cuntenutu
- Cumu preparalli per a cirurgia
- Quandu a cirurgia hè indicata
- Cumu a spleen hè eliminata
- Rischi è cumplicazioni pussibuli di a cirurgia
- Cura di quelli chì anu livatu a milza
A splenectomia hè una chirurgia per caccià tuttu o una parte di a milza, chì hè un organu situatu in a cavità addominale è hè incaricatu di pruduce, immagazzinà è eliminà alcune sostanze da u sangue, in più di pruduce anticorpi è di mantene l'equilibriu di u corpu, evitendu infezioni.
L'indicazione principale per a splenectomia hè quandu ci hè qualchì dannu o rottura di u bracciu, tuttavia, sta chirurgia pò ancu esse raccomandata in casi di disordini sanguigni, alcuni tipi di cancru o per a presenza di cisti o tumori non maligni. A chirurgia hè di solitu fatta per laparoscopia, in chì picculi fori sò fatti in l'addome per rimuovere l'organu, ciò chì rende a cicatrice assai chjuca è a recuperazione hè più rapida.
Cumu preparalli per a cirurgia
Prima di a splenectomia, u duttore ricumanda di fà analisi di sangue è ecografia o tomografia per valutà a situazione generale di a persona è a presenza di altri cambiamenti, cum'è i calcoli biliari, per esempiu. Inoltre, l'amministrazione di vaccini è antibiotici pò esse raccomandata settimane prima di a procedura, per riduce u risicu di infezioni.
Quandu a cirurgia hè indicata
L'indicazione principale per a rimozione di a milza hè quandu si verifica una rottura in questu organu per via di un traumu addominale. Tuttavia, altre indicazioni per a splenectomia sò:
- Cancer in a milza;
- Rumpitura spontanea di a milza, in casu di leucemia, principalmente;
- Sferocitosi;
- Anemia falciforme;
- Purpura trombocitopenica idiopatica;
- Abscesu splenicu;
- Anemia emolitica congenita;
- Messa in scena di u linfoma di Hodgkin.
Sicondu u gradu di alterazione di a milza è u risicu chì sta alterazione possi riprisentà per a persona, u duttore pò indicà a rimozione parziale o totale di l'organu.
Cumu a spleen hè eliminata
In a maiò parte di i casi, a video-laparoscopia hè indicata, cù 3 picculi fori in l'addome, attraversu i quali passanu tubi è strumenti necessarii per a rimozione di a milza, senza avè da fà un grande tagliu. U paziente hà bisognu di anestesia generale è a chirurgia richiede una media di 3 ore, essendu ospedalizatu per circa 2 à 5 ghjorni.
Questa tecnica chirurgica hè menu invasiva è, dunque, causa menu dolore è a cicatrice hè più chjuca, rendendu a recuperazione è u ritornu à l'attività di u ghjornu più veloce. Tuttavia, in certi casi, pò esse necessariu avè una chirurgia aperta, cù un tagliu più grande.
Rischi è cumplicazioni pussibuli di a cirurgia
Dopu a chirurgia per rimuovere a milza, hè normale chì u paziente sperimenta u dolore è qualchì limitazione per eseguisce attività di u ghjornu da sola, necessitendu aiutu da un membru di a famiglia per eseguisce cure igieniche, per esempiu. A cirugia di laparoscopia, malgradu esse cunsiderata sicura, pò purtà à cumplicazioni cum'è ematoma, sanguinamentu o versu pleurale. Tuttavia, a cirurgia aperta pò purtà più risichi.
Cura di quelli chì anu livatu a milza
Dopu a rimozione di a milza, a capacità di u corpu di luttà contr'à e infezioni hè diminuita è altri organi, in particulare u fegatu, aumentanu a so capacità di pruduce anticorpi per luttà contr'à e infezioni è prutege u corpu. Cusì, a pelle hè più propensa à sviluppà infezioni daPneumococcus, meningococcus è Haemophilus influenzae, è cusì deve:
- Uttenite i vaccini multiusu contru Pneumococcu è vaccinu cunghjucatu per Haemophilus influenzaetipu B è méningocoque tipu C, trà 2 settimane prima è 2 settimane dopu a cirurgia;
- Uttenite u vaccinu per pneumococci ogni 5 anni (o à intervalli più corti in casu di anemia falciforme o malatie limfoproliferative);
- Piglià antibiotici bassa dosi per a vita o piglià benzathine penicillina ogni 3 settimane.
Inoltre, hè ancu impurtante di manghjà in bona salute, evitendu cibi ricchi di zuccheru è grassu, esercitendu regularmente, evitendu cambiamenti bruschi di temperatura per evità i raffreddori è l'influenza, è ùn piglià medicazione senza cunsiglii medichi.