Estrogenu: chì ghjè, per chì ghjè è cumu si produce
Cuntenutu
L'estrogenu, cunnisciutu ancu cum'è estrogenu, hè un ormone pruduttu da l'adulescenza à a menopausa, da l'ovaie, u tessutu adiposu, e cellule mamarie è bone è a ghiandula surrenale, chì hè incaricata di u sviluppu di i caratteri sessuali femminili, di u cuntrollu di u ciclu menstruale è di u sviluppu di l'utru, per esempiu.
Malgradu esse assuciatu à e funzioni riproduttive femminili, l'estrogenu hè ancu pruduttu in piccule quantità da i testiculi chì anu funzioni impurtanti in u sistema riproduttivu maschile, cume a modulazione di a libido, a funzione erettile è a produzzione di sperma, in più di cuntribuisce à a salute cardiovascolare è ossea.
In alcune situazioni cum'è fallimentu ovaricu, ovariu polististicu o ipogonadismu, per esempiu, l'estrogenu pò esse aumentatu o diminuitu causendu cambiamenti in u corpu di l'omu o di a donna, chì pò purtà à cambiamenti in u desideriu sessuale, difficoltà à rimanere incinta o sterilità, per esempiu, è dunque, i livelli di questu ormone in u sangue devenu esse valutati da u duttore.
Per chì ghjè
L'estrogenu hè in relazione cù u sviluppu di caratteri sessuali femminili cum'è u sviluppu di u pettu è a crescita di i capelli pubici, in più di avè altre funzioni in donne cum'è:
- Cuntrollu di u ciclu menstruale;
- Sviluppu di l'utru;
- Allargamentu di i fianchi;
- Stimulazione di u sviluppu di a vulva;
- Maturazione di l'ovu;
- Lubricazione di u vaginu;
- Regulamentu di a salute di l'osse;
- Idratazione di a pelle è crescita produzzione di collagene;
- Prutezzione di i vini sanguini, prumove a salute di u sistema cardiovascular;
- Flussu di sangue cerebrale miglioratu, a cunnessione tra neuroni è memoria;
- Cuntrollu di l'umore.
In l'omi, l'estrogenu cuntribuisce ancu à a modulazione di libido, a funzione erettile, a produzzione di sperma, a salute di l'osse, u metabolismu cardiovascolare è aumentatu di lipidi è carboidrati.
Induve hè pruduttu
In e donne, l'estrogenu hè pruduttu principalmente da l'ovari, è a so sintesi cumencia stimulendu dui ormoni produtti da a pituitaria in u cervellu, LH è FSH, chì invianu segnali à l'ovari per pruduce estradiol, chì hè u tippu di estrogeni più potenti in tutta l'età riproduttiva di una donna.
Dui altri tippi di estrogeni, menu putenti, ponu ancu esse produtti, estrone è estriol, ma ùn necessitanu micca a stimolazione di l'ormoni cerebrali, cume e cellule di tessuti adiposi, e cellule di u senu, l'ossu è i vasi sanguigni, a ghiandola surrenale è u a placenta durante a gravidanza pruduce un enzima chì trasforma u colesterolu in estrogeni.
In l'omi, l'estradiolu hè pruduttu, in piccule quantità, da i testiculi, da e cellule bone, da u tessutu adiposu è da a ghiandula surrenale.
In più di a produzzione da u corpu, alcuni alimenti ponu esse una fonte di estrogeni chì sò fitoestrogeni, chjamati ancu estrogeni naturali, cum'è soia, semi di lino, igname o mora, per esempiu, è aumentanu a quantità di estrogeni in u corpu. Vede i principali alimenti ricchi di fitoestrogeni.
Principali cambiamenti
A quantità di estrogeni in u corpu hè misurata da a quantità di estradiol chì circula in u corpu per mezu di un test di sangue. I valori di riferimentu per sta prova varianu secondu l'età è u sessu di a persona, è ponu varià secondu u laboratoriu. In generale, u valore di l'estradiol cunsideratu nurmale in l'omi hè da 20,0 à 52,0 pg / mL, mentre in u casu di e donne u valore pò varià secondu u ciclu menstruale:
- Fase follicular: 1,3 à 266,0 pg / mL
- Ciculu menstruale: 49,0 à 450,0 pg / mL
- Fase luteale: 26,0 à 165,0 pg / mL
- Ménopause: 10 à 50,0 pg / mL
- Menopause trattata cun rimpiazzamentu ormonale: 10,0 à 93,0 pg / mL
Questi valori ponu variare secondu l'analisi realizata da u laburatoriu induve u sangue hè statu raccoltu. Inoltre, i valori di l'estrogeni sopra o sottu i valori di riferimentu ponu esse indicativi di prublemi di salute, dunque hè impurtante vede un duttore.
High estrogenu
Quandu l'estrogenu hè elevatu in e donne, pò causà un ingrossu di pesu, un ciclu menstruale irregulare, difficoltà à incinta o dolore frequente è gonfiore in i seni.
Alcune situazioni chì ponu causà una crescita di l'estrogeni in e donne sò:
- Pubertà precoce;
- Sindrome di l'ovariu polichisticu;
- Tumore ovariu;
- Tumore in a glàndula suprarenale;
- Gravidanza.
In l'omi, l'estrogenu aumentatu pò causà disfunzione erettile, diminuzione di libido o sterilità, aumentà a coagulazione di u sangue, restringe e arterie è aumentà u risicu di malatie cardiache è ipertensione, in più di favurisce u sviluppu di i seni, chjamati ginecomastia maschile. Amparate più nantu à a ginecomastia è cumu identificallu.
U bassu estrogenu
L'estrogenu pò avè valori più bassi durante a ménopause, chì hè una cundizione naturale di a vita di una donna induve l'ovari smettenu di pruduce questu ormone, cù a maiò parte di l'estrogeni produtti solu da e cellule di grassu di u corpu è da u corpu. in piccule quantità.
Altre situazioni chì ponu diminuì a quantità di estrogeni produtti in donne sò:
- Fallimentu ovariu;
- Ménopause iniziale;
- Sindrome di Turner;
- Usu di contraccettivi orali;
- Ipopituitarisimu;
- Ipogonadismu;
- Gravidanza ectopica.
In quessi casi, i sintomi più cumuni sò vampate di calore, stanchezza eccessiva, insonnia, mal di testa, irritabilità, diminuzione di u desideriu sessuale, secchezza vaginale, difficoltà di attenzione o diminuzione di memoria, chì sò ancu cumuni in ménopause.
Inoltre, un estrogenu bassu pò aumentà u risicu di malatie cardiovascolari è causà osteoporosi, in particulare in a menopausa, è in certi casi hè necessaria una terapia di sostituzione ormonale, indicata da u duttore individuale. Scopri cumu si face a terapia di rimpiazzamentu ormonale in menopausa.
In l'omi, u bassu estrogenu pò accade per via di l'ipogonadismu o di l'ipopituitarisimu è causanu sintomi cum'è ritenzione di fluidi in u corpu, accumulazione di grassu addominale, perdita di densità ossea, irritabilità, depressione, ansia o stanchezza eccessiva.
Fighjate u video cù a nutrizionista Tatiana Zanin cun cunsiglii per manghjà durante a menopausa: