Margo Hayes Hè u Ghjovanu Scalatore Badass chì avete bisognu di sapè
Cuntenutu
Margo Hayes hè stata a prima donna à arrampicà si cù successu La Rambla percorsu in Spagna l'annu scorsu. U percorsu hè classificatu 5.15a in difficultà - unu di i quattru classifiche i più avanzati di u sport, è menu di 20 scalatori anu mai battutu u muru (guasi tutti omi cresciuti). Hayes avia 19 anni quandu hà fattu.
Se avete capitu un sguardu di Hayes chì aspetta à l'aeroportu per un volu versu e muntagne di, per esempiu, Francia, Spagna, o Colorado, puderete sbaglià cù una ghjovana ballerina. À 5 piedi 5 pollici di altezza, hè magra è hà un surrisu luminosu è vivace. Ma andate à stringhje e so mani vesciche è battute è vi vede u veru grint di a so persunità: Hayes hè un cumbattante. Hè solu unu di l'atleti cattivi chì vi inspireranu à piglià l'arrampicata.
"Aghju cuminciatu cum'è gimnasta quandu era veramente ghjovanu è hà trattatu assai ferite perchè era sveltu è senza paura", dice Hayes. "Quandu eru forse 11 anni, era u mo primu ghjornu di ritornu in ginnastica dopu à a ripresa di una ferita, è aghju avutu a sensazione chì dui metatarsiani si rompessinu (torna) in u mo pede. Ùn vulia micca dì à u mo coach o duvete stà fora , cusì sò andatu à u bagnu è aghju appiccicatu u mo pede in u toilette per ghiacciallu, dopu vultatu è cuntinuatu à fà classi ".
Questa determinazione è passione ùn anu mai sbulicatu in Hayes, chì solu sei mesi dopu avè fattu a storia La Rambla hè diventata a prima femina à scalà Biographie, un itinerariu quasi completamente verticale in Francia. Solu 13 persone in u mondu avianu scalatu prima. Sti dui successi incredibili in menu di un annu l'anu aiutata à ricunnosce cinch à l'American Alpine Club 2018 Climbing Awards, vincendu u Premiu Robert Hicks Bates per un ghjovanu scalatore cun prumessa eccezziunale.
"E donne si arrampicanu cum'è l'omi, è prestu a ghjente ùn hà da prestu attenzione à a separazione di sessu", dice. "Hè ciò chì mi piace à l'arrampicata - ùn site micca segregatu per sessu. Puderaghju furmà cù un omu o una donna di 55 o 20 anni, perchè l'escalada ùn hè micca tutta a forza fisica pura. Tutti avemu. diversi tipi di corpu è punti di forza è amparate à utilizà i vostri punti di forza è migliurà e vostre debule per truvà u vostru propiu modu unicu à a cima ". (Assuciatu: 10 Donne Forte, Putente per Ispirà u vostru Cattivu Internu)
Hayes attribuisce una forte etica di travagliu è ghjurnale per i so successi incredibili. "À u principiu di l'annu, pianificu sempre i mo scopi", dice ella. "Hè impurtante chì i mo scopi sianu grossi è veramente ispiratori. Guardu u prucessu è mi prumettu di stammi à gode". Una volta chì un scopu hè fissatu, Hayes si mette veramente à travaglià. "À contu meiu, travaglià assai hè assai ammirevule", dice ella. "A mo famiglia per generazioni hà sempre avutu una forte etica di travagliu. A mo surella hè una di e mo più grande inspirazioni ". (Vede: Cumu Sceglie un Grande Obbiettivu Altissimu Pò Funziona In Vostru Favore)
Hayes guarda ancu à l'atleti femine Serena Williams è Lindsey Vonn per ispirazioni, dicendu: "Sò tenaci, sò cumbattenti, è sò maravigliosi mudelli. Ùn si rendenu micca è credenu in ciò chì hè pussibule". È quandu averà daveru bisognu di una spinta, rellegerà u puema "Invictus" di William Ernest Henley. Si dice…
Ùn importa micca quantu a porta hè stretta,
Quantu hè accusatu di punizioni u rotulu,
Sò u maestru di u mo destinu,
Sò u capitanu di a mo anima.
In questu momentu, Hayes dice chì ripete queste linee è sfrutta in a so palestra d'arrampicata lucale in Boulder, CO. Si allena per competere in eventi di qualificazione olimpica chì speremu chì l'atterrissinu un postu in i Ghjochi di Estate 2020. Attenti, o mondu, Margo Hayes vene per voi. (Ispiratu assai? Marcate questi cinque esercizii di forza per i principianti di l'arrampicata.)