Esame di e feci: à chì serve è cumu si racoglie
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Cume raccoglie feci
- Tipi principali di esame di feci
- 1. Esame macroscopicu di feci
- 2. Esame parasitologicu di e feces
- 3. Coprocultura
- 4. Cerca sangue occulte
- 5. Ricerca di rotavirus
U test di feci pò esse urdinatu da u duttore per valutà e funzioni digestive, a quantità di grassu in u feci o l'ova di parassiti, chì hè utile per sapè cumu sta persona. Pò esse raccomandatu chì duie à trè raccolte sianu fatte in ghjorni sfarenti, ogni campione sia conservatu in un contenitore specificu è tenutu in frigorifero.
Hè impurtante chì a persona abbia una guida da u duttore in quantu à a raccolta, se deve esse un campione unicu o parechji, è se dopu a raccolta deve esse purtata immediatamente in laboratorio per analisi o lasciata in u frigorifero per esse consegnata u prossimu ghjornu. In casu d'esame parasitologicu è in l'esame di sangue occulte, e feci ponu esse tenute in frigorifero finu à 24 ore.
Per chì ghjè
L'esame di feci pò esse urdinatu cum'è esaminazione di routine o indicatu per u scopu di investigà e cause di cambiamenti intestinali, essendu dumandatu principalmente da u duttore quandu a persona mostra segni è sintomi di vermi, cume dolore addominale, diarrea, presenza di sangue in u feci o stinzia. Verificate altri sintomi di vermi.
Inoltre, l'esame di feci pò ancu esse dumandatu per investigà a causa di pussibule sanguinamentu in u sistema digestivu è diarrea in i zitelli, chì hè generalmente associata à l'infezione da virus.
Cusì, l'analisi di feci pò esse raccomandata per verificà e strutture parassite, cum'è ova o cisti, o batteri, è cusì, hè pussibule di cunfirmà u diagnosticu è di inizià u trattamentu adattatu.
Cume raccoglie feci
A raccolta di feci deve esse fatta cù cura per ùn avè micca contaminazione cù urina o acqua di toilette. Per a raccolta hè necessariu:
- Evacuate nantu à u puttachju o nantu à un fogliu biancu di carta postu nantu à u pavimentu di u bagnu;
- Coglie un picculu sgabellu cù un picculu pezzu (chì vene cù a pignatta) è metti lu in u vasettu;
- Scrivite u nome cumpletu nantu à a buttiglia è conservate in frigorifero per 24 ore finu à chì sia purtatu à u laboratoriu.
A prucedura hè simplice è deve esse listessa per l'adulti, i zitelli è i zitelli, in ogni casu in casu di una persona chì porta pannolini, a raccolta deve esse fatta immediatamente dopu l'evacuazione.
Un altru modu per raccoglie feci più faciule hè di cumprà un tipu di saccu di plastica sterile chì allinea u bagnu è evacuarà aduprendu u bagnu normalmente. Issu saccu ùn permette micca di cuntaminà cù l'acqua prisente in a pignatta è facilita a raccolta di feci, essendu particolarmente utile per e persone à mobilità ridotta è chì ùn sò micca capaci di accupassi per avacà nantu à un vasettu o un fogliu di ghjurnale, per esempiu.
Verificate questi cunsiglii in u video seguente nantu à a raccolta di sgabelli per l'esame:
Tipi principali di esame di feci
Ci hè parechji tippi di test di feci chì ponu esse urdinati da u duttore secondu u scopu di u test. A quantità minima di feci dipende da a raccomandazione di u laboratoriu è da u test da fà. Normalmente, grandi quantità di feci ùn sò micca necessarie, solu una quantità chì pò esse raccolta cù l'aiutu di u seccu chì hè furnitu cù u contenitore per e feci.
I principali test di feci chì ponu esse urdinati sò:
1. Esame macroscopicu di feci
Questu esame cunsiste à osservà e feci macroscopicamente, vale à dì à ochju nudu, in modu chì u culore è a cunsistenza di e feci sianu valutate, chì hè direttamente ligata à a quantità d'acqua ingerita durante u ghjornu è à l'infezzione pussibile. Cusì, secondu a cunsistenza di e feci, si pò suggerisce u megliu esame cumplementariu di feci da fà.
2. Esame parasitologicu di e feces
Attraversu l'esame parasitologicu hè pussibule circà parassiti cisti o ova, essendu utili per identificà i vermi intestinali. In questu casu, ùn pudete micca aduprà lassativi o suppositori prima di raccoglie e feci, è u contenitore deve esse tenutu in frigorifero. Vede cumu hè fatta a parasitologia di e feci.
3. Coprocultura
U test di co-cultura hè dumandatu per identificà i batteri prisenti in e feci, è hè pussibule di verificà a salute di l'intestinu da u mumentu quandu a presenza di batteri chì ùn sò micca parte di u microbiota normale hè identificata.
I feci devenu esse messi in un cuntaineru adattatu è mandati à u laburatoriu in 24 ore, u paziente ùn deve micca aduprà lassativi è u cuntainer cù e feci deve esse tenutu in frigorifero. Capite cumu si face l'esame di co-cultura.
4. Cerca sangue occulte
A ricerca di sangue occulte in e feci hè indicata in u screening di u cancheru di u còdone, u cancheru di l'intestinu è l'investigazione di pussibule sanguinamentu in u sistema digestivu, chì serve per valutà piccule quantità di sangue in e feci chì ùn ponu micca esse vistu à ochju nudu.
Per fà sta prova, e feci devenu esse inviate à u laburatoriu à u più tardi u lindumane è tenute in frigorifero. Hè raccomandatu di evità di raccoglie feci in casu di sangu, nasali o sanguinanti di e gengive durante u lavu di i denti, postu chì ci pò esse ingoio di sangue, chì pò interferisce cù u risultatu di a prova.
5. Ricerca di rotavirus
Questa prova hà cum'è scopu principale di investigà a presenza di rotavirus in e feci, chì hè un virus responsabile di causà infezioni intestinali principalmente in i zitelli è chì porta à u sviluppu di feci liquide, diarrea è vomitu. Amparate più nantu à l'infezzione da rotavirus.
E feci, di preferenza quandu sò liquide, devenu esse raccolte à ogni mumentu di a ghjurnata è purtate à u laboratoriu in un massimu di 1 ora, cù u scopu di identificà u rotavirus è, cusì, hè pussibule di inizià u trattamentu subitu dopu, evitendu cumplicazioni.