Esaminazione di e proteine totali è di e frazioni: cosa hè è cumu capisce u risultatu
![Esaminazione di e proteine totali è di e frazioni: cosa hè è cumu capisce u risultatu - Salute Esaminazione di e proteine totali è di e frazioni: cosa hè è cumu capisce u risultatu - Salute](https://a.svetzdravlja.org/healths/exame-de-protenas-totais-e-fraçes-o-que-e-como-entender-o-resultado.webp)
Cuntenutu
- Valori di riferenza
- Quandu fà l'esame
- Cosa significa u risultatu di l'esame
- 1. Pocu proteine tutali
- 2. Proteine totali elevate
- Ciò chì pò esse proteine in l'urina
A misura di e proteine totali in u sangue riflette u statu nutrizionale di a persona, è pò esse aduprata in a diagnosi di rene, malatie di fegatu è altri disordini. Se i livelli totali di proteine sò alterati, altri testi devenu esse effettuati per identificà chì proteina specifica hè alterata, affinchì a diagnosi curretta possa esse fatta.
E Proteine sò strutture assai impurtanti per u funziunamentu currettu di u corpu, piglianu una varietà di forme cum'è albumina, anticorpi è enzimi, svolgenu funzioni cum'è lotta à e malatie, regulazione di e funzioni di u corpu, custruzzione di musculi, è trasportu di sostanze in tuttu u corpu.
Valori di riferenza
I valori di riferimentu per e persone di 3 anni o più sò:
- Proteine totali: 6 à 8 g / dL
- Albumin: 3 à 5 g / dL
- Globulin: trà 2 è 4 g / dL.
Tuttavia, questi valori devenu esse aduprati cum'è guida è ponu variare leggermente trà laboratori.
Per fà sta prova, a misurazione hè fatta nantu à u seru chì hè presu da u campionu di sangue, è di solitu ci vole da 3 à 8 ore di digiunu prima di piglià u campionu, tuttavia, duvete cunsultà u laboratoriu per più infurmazioni nantu à a preparazione per questu esame.
Quandu fà l'esame
L'esame di e proteine totali pò esse solu parte di un esame di routine, o pò esse effettuatu in casi di perdita di pesu recente, quandu ci sò segni è sintomi di malattie renali o epatiche, o per investigà l'accumulazione di fluidi in i tessuti.
E frazioni ponu ancu esse misurate, chì cunsiste in u frazionamentu di e proteine in dui grandi gruppi, di albumina è l'altru cù u restu, in quale a maiò parte hè globulina, per fà un diagnosticu più precisu.
Cosa significa u risultatu di l'esame
U cambiamentu di i valori di i livelli di proteine pò esse indicatori di varie malatie, dipende assai da a proteina chì hè alterata.
1. Pocu proteine tutali
E cause possibili chì portanu à una diminuzione di e proteine in u sangue sò:
- Alcoolismu crònicu;
- Malatie di u fegatu, chì impediscenu a produzzione di albumina è globulina in u fegatu;
- Malatia renale per via di a perdita di e proteine in l'urina;
- Gravidanza;
- Idratazione eccessiva;
- Cirrosi;
- Ipertiroidismu;
- Carenza di calciu è vitamina D;
- Insuffisienza cardiaca;
- Sindrome di malabsorzione.
Inoltre, a malnutrizione severa pò ancu cunduce à una riduzione di i livelli di proteine in u sangue. Vede ciò chì manghjate per normalizà i livelli di proteine.
2. Proteine totali elevate
E cause possibili chì portanu à una crescita di e proteine in u sangue sò:
- Aumentata a pruduzzione di anticorpi in alcune malatie infettive;
- Cancer, principalmente in mieloma multiplu è macroglobulinemia;
- Malatie autoimmune, cum'è l'artrite reumatoide è u lupus eritematoso sistemicu,
- Malatie granulomatose;
- Disidratazione, perchè u plasma di sangue hè più cuncintratu;
- Epatite B, C è autoimmune;
- Amiloidosi, chì cunsiste in accumuli di proteine anormali in vari organi è tessuti cellulari.
Ancu se a diminuzione di i livelli di proteine pò esse un segnu di malnutrizione, una dieta alta in proteine ùn alza micca i livelli di proteine in u sangue.
Ciò chì pò esse proteine in l'urina
E proteine ponu ancu esse quantificate in urina, in casi di proteinuria, in cui a quantità di proteine hè più alta di u normale. Generalmente, e proteine ùn ponu passà per i glomeruli o i filtri renali durante a filtrazione di u sangue, per via di a so dimensione, tuttavia hè normale truvà quantità residue.
Tuttavia, ci sò alcune situazioni chì ponu causà un aumentu tempuraneu di i livelli di proteine, chì puderebbenu risultà da esposizione à un freddo intensu, calore, febbre alta, attività fisica intensa o stress, ùn esse micca una causa di preoccupazione, o un aumentu chì duri per tempu, chì pò esse un segnu di a presenza di disordini cum'è malatie renali, diabete, ipertensione o artrite reumatoide, per esempiu. Amparate più nantu à a proteinuria.