Tiroidite cronica (malattia di Hashimoto)
A tiroidite cronica hè causata da una reazione di u sistema immunitariu contr'à a glàndula tiroidea. Spessu si traduce in riduzzione di a funzione tiroidea (ipotiroidisimu).
U disordine hè ancu chjamatu malattia di Hashimoto.
A glàndula tiroidea hè situata in u collu, ghjustu sopra induve e vostre clavicule si scontranu à mezu.
A malatia di Hashimoto hè un disordine cumunu di a glàndula tiroidea. Pò accade à ogni età, ma hè più spessu vistu in donne di mezza età. Hè causatu da una reazzione di u sistema immune contru a glàndula tiroidea.
A malatia principia pianu. Pò piglià mesi o ancu anni per chì a cundizione sia rilevata è per chì i livelli di ormoni tiroidali diventinu più bassi di u normale. A malatia di Hashimoto hè a più cumuna in e persone cù una storia di famiglia di malatia tiroidea.
In rari casi, a malatia pò esse ligata à altri prublemi ormonali causati da u sistema immunitariu. Pò accade cù una funzione surrenale povera è un diabete di tippu 1. In questi casi, a cundizione hè chjamata sindrome autoimmune poliglandulare di tippu 2 (PGA II).
Raramente (di solitu in i zitelli), a malattia di Hashimoto si presenta in una situazione chjamata sindrome autoimmune poliglandulare di tip 1 (PGA I), cù:
- Povira funzione di e glàndule surrenali
- Infezzioni fungichi di a bocca è di e unghje
- Glàndula paratiroide underactive
I sintomi di a malattia di Hashimoto ponu includere unu di i seguenti:
- Custipazione
- Difficultà di cuncentrazione o di pensà
- Pelle secca
- Collu allargatu o presenza di boccu, chì pò esse l'unicu sintomu primu
- Stanchezza
- Perdita di capelli
- Periodi pesanti o irregulari
- Intolleranza à u fretu
- Un ligeru guadagnu di pesu
- Glàndula tiroidea chjuca o ridutta (tardi in a malatia)
I test di laboratorio per determinà a funzione tiroidea includenu:
- Pruvenza T4 gratuita
- Sérum TSH
- Total T3
- Autoanticorpi tiroidi
Studii di imaghjina è biopsia fina di agulla ùn sò generalmente necessarii per diagnosticà a tiroidite Hashimoto.
Sta malattia pò ancu cambià i risultati di e prove seguenti:
- Compiu di sangue cumpletu
- Prolactina sierica
- Sodiu sodicu
- U colesterolu tutale
L'ipotiroïdismu micca trattatu pò cambià cumu u vostru corpu usa medicinali chì pudete piglià per altre condizioni, cume l'epilepsia. Probabilmente averete bisognu di avè analisi di sangue regulare per verificà i livelli di i medicinali in u vostru corpu.
Sì avete scuperte di una tiroide pocu attiva, pudete riceve una medicina di sustituzione di tiroide.
Micca tutti cù a tiroidite o u boccu anu livelli bassi di ormone tiroidea. Puderete solu bisognu di un seguitu regulare da un fornitore di assistenza sanitaria.
A malatia ferma stabile per anni. S'ellu progredisce lentamente à a carenza di ormoni tiroidei (ipotiroïdismu), pò esse trattatu cù terapia di sostituzione ormonale.
Sta cundizione pò accade cù altri disordini autoimmuni. In rari casi, u cancheru di tiroide o linfoma tiroidea pò sviluppà.
Un ipotiroïdismu severu senza trattamentu pò purtà à un cambiamentu di cuscenza, di coma è di morte. Questu accade di solitu se e persone anu una infezione, sò ferite, o piglianu medicinali, cum'è oppioidi.
Chjamate u vostru duttore se sviluppate sintomi di tiroidite cronica o ipotiroidisimu.
Ùn ci hè manera cunnisciuta per prevene stu disordine. Esse cusciente di fattori di risicu pò permette un diagnosi è un trattamentu precoce.
Tiroidite Hashimoto; Tiroidite linfocitica cronica; Tiroidite autoimmune; Tiroidite autoimmune cronica; Bocchiu linfadenoide - Hashimoto; Ipotiroïdismu - Hashimoto; Sindrome poliglandulare autoimmune di tippu 2 - Hashimoto; PGA II - Hashimoto
- Glàndule endocrine
- Allargamentu di a tiroide - scintiscanu
- Malattia di Hashimoto (tiroidite cronica)
- Glàndula tiroidea
Amino N, Lazarus JH, De Groot LJ. Tiroidite cronica (di Hashimoto). In: Jameson JL, De Groot LJ, de Kretser DM, et al, eds. Endocrinologia: Adultu è Pediatricu. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 86.
Brent GA, Weetman AP. Ipotiroïdismu è tiroidite. In: Melmed S, Auchus RJ, Golfine AB, Koenig RJ, Rosen CJ, eds. Manuale di Williams di Endocrinologia. 14a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 13.
Jonklaas J, Bianco AC, Bauer AJ, et al. Linee guida per u trattamentu di l'ipotiroïdismu: preparate da a forza di travagliu di l'Associazione Americana di Tiroide nantu à a sostituzione di l'ormone tiroideu Tiroide. 2014; 24 (12): 1670-1751. PMID: 25266247 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25266247/.
Lakis ME, Wiseman D, Kebebew E. Gestione di tiroidite. In: Cameron AM, Cameron JL, eds. Terapia Chirurgica Attuale. XIII ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: 764-767.
Marcdante KJ, Kliegman RM. Malatia tiroidea. In: Marcdante KJ, Kliegman RM, eds. Nelson Essenziali di Pediatria. 8a ed. Elsevier; 2019: chap 175.