Troponina: à chì serve u test è chì significa u risultatu
Cuntenutu
U test di troponina hè fattu per valutà a quantità di proteine troponina T è troponina I in u sangue, chì sò rilasciate quandu ci hè una ferita à u musculu cardiacu, cume quandu si verifica un attaccu di core, per esempiu. Più grande hè u dannu à u core, più grande serà a quantità di queste proteine in u sangue.
Cusì, in e persone sane, u test di troponina ùn identificheghja micca nurmalmente a presenza di ste proteine in u sangue, essendu cunsideratu cum'è un risultatu negativu. I valori normali di troponina in u sangue sò:
- Troponina T: 0,0 à 0,04 ng / mL
- Troponina I: 0,0 à 0,1 ng / mL
In certi casi, stu test pò esse urdinatu ancu cù altri test di sangue, cum'è a misurazione di a mioglobina o di a creatina fosfochinasi (CPK). Capite à chì serve l'esame CPK.
U test hè fattu da un campione di sangue chì hè inviatu in laboratorio per analisi. Per stu tippu di analisi cliniche, ùn hè necessaria alcuna preparazione, cum'è digiunu o evitendu i medicamenti.
Quandu fà l'esame
Questa prova hè generalmente ordinata da u duttore quandu ci hè un suspettu chì un infartu sia accadutu, cume quandu sintomi cum'è dolore toracicu severu, difficoltà à respirà o tinghje in u bracciu sinistro, per esempiu. In questi casi, a prova hè ripetuta ancu 6 è 24 ore dopu a prima prova. Verificate d'altri segni chì ponu indicà un attaccu di core.
A troponina hè u principale marcatore biochimicu adupratu per cunfirmà l'infartamentu. A so cuncintrazione in u sangue cumencia à cresce 4 à 8 ore dopu l'infartu è torna à a cuncentrazione nurmale dopu à circa 10 ghjorni, pudendu indicà à u duttore quandu l'accadimentu hè accadutu. Malgradu u marcatore principale di l'infartamentu, a troponina hè generalmente misurata cun altri marcatori, cum'è CK-MB è mioglobina, chì a so concentrazione in u sangue principia à cresce 1 ora dopu l'infartamentu. Amparate più nantu à i test di mioglobina.
U test di troponina pò ancu esse urdinatu per via di altre cause di dannu cardiacu, cum'è in casi d'angina chì peghju cù u tempu, ma chì ùn mostranu sintomi d'infartamentu.
Chì significa u risultatu
U risultatu di u test di troponina in persone sane hè negativu, chì a quantità di proteine liberate in u sangue hè assai bassa, cù poca o nulla rilevazione. Cusì, se u risultatu hè negativu 12 à 18 ore dopu u dolore cardiacu, hè assai improbabile chì un infartu sia accadutu, è altre cause, cume gas eccessivu o prublemi digestivi, sò più probabili.
Quandu u risultatu hè pusitivu, significa chì ci hè qualchì ferita o cambiamentu in u funziunamentu cardiacu. Valori assai alti sò di solitu un segnu di attaccu di core, ma valori inferiori ponu indicà altri prublemi cum'è:
- A frequenza cardiaca troppu rapida;
- Pressione alta in i pulmoni;
- Emboli pulmonari;
- Fallimentu cardiacu congestivu;
- Inflammazione di u musculu di u core;
- Traumu causatu da accidenti di trafficu;
- Malatia renale cronica.
Normalmente, i valori di e troponine in u sangue sò alterate per circa 10 ghjorni, è ponu esse valutati cù u tempu per assicurà chì a lesione sia trattata currettamente.
Vede chì testi pudete fà per valutà a salute di u vostru core.