8 principali esami ginecologichi di routine
Cuntenutu
- 1. Ultrasound pelvicu
- 2. Papanicolau
- 3. Prutezzione infettiva
- 4. Colposcopia
- 5. Isterosalpingografia
- 6. Risonanza magnetica
- 7. Laparoscopia Diagnostica
- 8. Ultrasound di u pettu
L'esami ginecologichi richiesti da u ginecologu anu per scopu annuale di assicurà u benessere è a salute di a donna è di diagnosticà o curà alcune malatie cum'è endometriosi, HPV, secrezione vaginale anormale o sanguinamentu fora di u periodu mestruale.
Hè cunsigliatu d'andà à u ginecologu almenu una volta à l'annu, soprattuttu dopu à a prima menstruazione, ancu s'ellu ùn ci sò sintomi, postu chì ci sò malatie ginecologiche chì sò asintomatiche, soprattuttu in a fase iniziale, è u diagnosticu hè fattu durante u ginecologicu cunsultazione.
Cusì, da alcuni esami, u duttore pò valutà a regione pelvica di a donna, chì currisponde à l'ovari è l'utru, è i seni, pudendu identificà alcune malatie precoce. Alcuni esempi di testi chì ponu esse urdinati in a rutina ginecologica sò:
1. Ultrasound pelvicu
L'ultrasu pelvicu hè un esame di maghjine chì permette di osservà l'ovari è l'utru, aiutendu à a rilevazione precoce di alcune malatie, cume l'ovari polististiche, utru allargatu, endometriosi, sanguinamentu vaginale, dolore pelvicu, gravidanza ectopica è sterilità.
Questu esame hè fattu inserendu un trasduttore in u ventre o in a vagina, è u test hè chjamatu ultrasu transvaginale, chì furnisce immagini chiare è dettagliate di u sistema riproduttivu femminile, permettendu à u duttore di identificà cambiamenti. Capite ciò chì hè è quandu fà l'ultrasound transvaginale.
2. Papanicolau
U test di Papanicolaou, cunnisciutu ancu cum'è esame preventivu, hè fattu per mezu di una raschiatura di u cervice è u campione raccoltu hè inviatu à u laboratoriu per analisi, permettendu d'identificà infezioni vaginali è cambiamenti in a vagina è l'utru chì ponu esse indicativi di cancru . A prova ùn face micca male, ma ci pò esse fastidiu quandu u duttore rasca e cellule da l'utru.
L'esame deve esse effettuatu almenu una volta à l'annu è hè indicatu per tutte e donne chì anu dighjà principiatu a vita sessuale o chì anu più di 25 anni. Amparate più nantu à u fruttu Pap è cumu si face.
3. Prutezzione infettiva
U screening infettivu hà per scopu di identificà l'occorrenza di malatie infettive chì ponu esse trasmesse sessualmente, cume l'herpes, HIV, sifilide, chlamydia è gonorrea, per esempiu.
Stu screening infettivu pò esse fattu per mezu di analisi di sangue o per analisi microbiologica di urina o secrezione vaginale, chì in più di indicà s'ellu ci hè o ùn infezzione, indica chì microorganismu hè rispunsevule è u megliu trattamentu.
4. Colposcopia
A colposcopia permette l'osservazione diretta di u collu di l'utru è altre strutture genitali, cum'è a vulva è a vagina, è pò identificà cambiamenti cellulari benigni, tumori vaginali è segni di infezione o infiammazione.
A colposcopia hè di solitu dumandata da u ginecologu in un esame di routine, ma hè ancu indicata quandu u test di Pap hà risultati anormali. Questa prova ùn face micca male, ma pò causà qualchì disagiu, di solitu brusgiante, quandu u ginecologu applica una sostanza per visualizà i cambiamenti possibili in l'utru, a vagina o a vulva di a donna. Capite cumu si face a colposcopia.
5. Isterosalpingografia
L'isterosalpingografia hè un esame di raggi X in u quale u cuntrastu hè adupratu per osservà u cervice è e tube di Falloppiu, identificendu e pussibili cause di sterilità, in più di salpingite, chì hè l'infiammazione di i tubi uterini. Vede cumu si tratta a salpingite.
Questa prova ùn face micca male, ma pò causà fastidiu, allora u duttore pò raccomandà antidolorifici o antiinfiammatori prima è dopu a prova.
6. Risonanza magnetica
A risonanza magnetica permette di osservà, cù una bona risuluzione, l'imaghjini di e strutture genitali per a rilevazione di alterazioni maligne, cum'è fibromi, cisti ovariani, cancru di l'utru è di a vagina. Inoltre, hè ancu adupratu per monitorà i cambiamenti chì ponu emergere in u sistema riproduttivu femminile, per verificà s'ellu ci hè stata o micca una risposta à u trattamentu, o se a chirurgia deve esse eseguita o micca.
Si tratta di un test chì ùn usa micca radiazioni è u gadolinuum pò esse adupratu per fà u test cun cuntrastu. Sapete à chì serve è cumu si face a MRI.
7. Laparoscopia Diagnostica
A laparoscopia diagnostica o videolaparoscopia hè un esame chì, attraversu l'usu di un tubu finu è chjaru, permette a visualizazione di l'organi riproduttivi di l'Organi in l'abdomen, permettendu d'identificà l'endometriosi, a gravidanza ectopica, u dolore pelvicu o cause di sterilità.
Ancu se stu test hè cunsideratu a migliore tecnica per diagnosticà l'endometriosi, ùn hè micca a prima opzione, chì hè una tecnica invasiva chì richiede anestesia generale, è l'ultrasound transvaginale o a risonanza magnetica sò più raccomandate. Scuprite cumu hè realizata a videolaparoscopia diagnostica è chirurgica.
8. Ultrasound di u pettu
In generale, l'esame ecograficu di u senu hè fattu dopu avè sentitu un buccu durante a palpazione di u senu o se a mammografia ùn hè micca cunclusiva, in particulare in a donna chì hà grandi seni è hà casi di cancru di senu in a famiglia.
L'ultrasonografia ùn deve micca esse cunfusa cù a mammografia, nè hè un sustitutu per questu esame, pudendu solu cumplementà a valutazione di u senu. Ancu se stu test pò ancu identificà noduli chì ponu indicà un cancheru di u senu, a mammografia hè u test più adattu da fà à e donne cun suspettatu di cancheru di u senu.
Per fà l'esame, a donna deve restà chjinata nantu à una barella, senza una camicetta è un bra, in modu chì u duttore frotte un gelu nantu à i seni è poi passi l'apparecchiu, osservendu simultaneamente u schermu di l'urdinatore per i cambiamenti.