5 esercizii per respirà megliu: cumu è quandu fà
Cuntenutu
- 1. Eserciziu di drenaggiu posturale
- 2. Eserciziu di respirazione addominale-diafragmaticu
- 3. Eserciziu cù supportu aereu
- 4. Eserciziu di sullivazione di u bracciu
- 5. Esercite cù una paglia
- Sti esercizii ponu aiutà cun COVID-19?
- Quale pò fà l'esercizii
- Quale ùn deve micca fà l'esercizii
L'esercizi di respirazione anu da scopu di aiutà à spustà e secrezioni per esse più facilmente eliminati, facilità u scambiu d'ossigenu, migliurà a mobilità di u diafragma, prumove u drenaggiu toracicu, ricuperanu a capacità pulmonare è prevenu o espandenu di novu e zone affette di u pulmone.
Queste esercitazioni ponu esse fatte cù l'aiutu di un fisioterapeuta o solu in casa, tuttavia, l'ideale hè chì sò sempre fatti sottu a raccomandazione di un prufessiunale sanitariu è secondu a storia di a salute. Fighjate u video seguente per amparà alcuni esercizii chì pudete fà per rinfurzà u to pulmone:
Altri esercizii simplici chì pudete pruvà in casa sò:
1. Eserciziu di drenaggiu posturale
In questu eserciziu, duvete chjinassi nantu à una superficia inclinata, mantenendu a testa più bassa di u vostru corpu. Questu ferà chì e secrezioni in e vie respiratorie si mobilizinu, rendendule più faciule da rimuovere tossendu.
U drenaggiu posturale pò esse fattu 3 à 4 volte à ghjornu, per 30 secondi o durante u tempu determinatu da u fisioterapeuta. Amparate più nantu à cumu funziona u drenaje posturale.
2. Eserciziu di respirazione addominale-diafragmaticu
Per fà st'eserciziu currettamente, a manu duminante deve esse posta sopra l'ombelico, è a manu non dominante deve esse posta sopra u pettu, in a regione trà i capezzoli. Dopu, una inalazione lenta deve esse fatta attraversu u nasu, per alzà progressivamente a manu dominante, evitendu di alzà a manu non dominante. L'espirazione duveria ancu esse lenta, di solitu cù e labbre mezu chjose, è duverebbe purtà solu a manu non dominante.
Questu eserciziu cunsiste à fà l'ispirazione aduprendu u muru addominale è riduce u muvimentu di u pettu, seguitatu da una espirazione passiva, chì contribuisce à migliurà u muvimentu di u muru di u pettu è a distribuzione di a ventilazione, allevendu a mancanza di respiru è aumentendu a resistenza à l'eserciziu ..
3. Eserciziu cù supportu aereu
Per fà questu eserciziu, duvete inspirà pianu, imaginendu chì site in un ascensore chì cullà pianu per pianu. Dunque, duvete inalà per 1 secondu, trattene u fiatu, cuntinuvà à inalà per altri 2 secondi, trattene u fiatu, è cusì, u più longu pussibule, finu à liberà cumpletamente l'aria.
Questu eserciziu deve esse fattu per circa 3 minuti. Sì avete vertigini hè cunsigliatu di piantà è riposà uni pochi di minuti prima di ripete l'eserciziu, chì duverebbe esse realizatu da 3 à 5 volte à ghjornu.
4. Eserciziu di sullivazione di u bracciu
St'eserciziu deve esse realizatu à pusà nantu à una sedia, cù e mani appughjate nantu à i vostri ghjinochji. Tandu, duverebbe empie u to pettu d'aria è alzà pianu pianu i vostri bracci stesi, finu à ch'elli sianu sopra a vostra testa. Infine, duvete calà e bracce di novu è lascià tutta l'aria fora di i to pulmoni.
St'eserciziu pò ancu esse realizatu chjinatu è deve esse fattu per 3 minuti.
5. Esercite cù una paglia
St'eserciziu hè fattu cù l'aiutu di una paglia, in quale hè necessariu soffia aria in un bichjeru d'acqua, facendu palle. Per fà questu, duvete piglià un respiru profundo, trattene u respiru per 1 secondu è liberate l'aria in a paglia, facendu bolle in l'acqua lentamente. L'eserciziu deve esse ripetutu 10 volte è duverà esse realizatu solu mentre stà sedutu o in piedi. S'ellu ùn hè micca pussibule di stà in queste pusizioni, l'eserciziu ùn deve esse realizatu.
In alternativa, a persona pò soffià in un fischju, inalendu per 2 o 3 secondi, trattenendu u fiatu per 1 secondu è espirendu per altri 3 secondi, ripetendu 5 volte. St'eserciziu pò avà esse fattu chjinatu.
Sti esercizii ponu aiutà cun COVID-19?
L'esercizi di respirazione facenu parte di a fisioterapia respiratoria, chì di solitu hè aduprata in e persone cun prublemi pulmonari acuti o cronichi, per aiutà à diminuisce i sintomi è facilità u prucessu di recuperu.
Cusì, questi esercizii ponu esse aduprati à e persone cun COVID-19 per alleviare i sintomi di mancanza di respiru, rendere a tosse più efficace, è riduce u risicu di cumplicazioni gravi, cum'è pneumonia o fallimentu respiratoriu.
Ancu in i pazienti chì ponu avè bisognu à esse ammessi à l'UCI per via di COVID-19, l'eserciziu fisicu, è tutta a fisioterapia respiratoria, ponu esse una parte assai impurtante di u trattamentu, rinfurzendu i musculi respiratori, chì ponu finisce indebuliti per usu di u ventilatori.
Dopu à luttà contr'à l'infezioni cù u novu coronavirus, Mirca Ocanhas spiega in una cunversazione informale cumu rinfurzà u pulmone:
Quale pò fà l'esercizii
Esercizii di respirazione sò indicati per e persone cù:
- A pruduzzione eccessiva di flegma, per via di infezioni, allergie o usu di sigarette, per esempiu;
- Insuffisenza respiratoria accusa;
- Collapse of the lung;
- Difficultà à tussà.
Inoltre, ponu ancu esse aduprati ogni volta chì hè necessariu aumentà u flussu di ossigenu in u corpu.
Quale ùn deve micca fà l'esercizii
Queste esercitazioni ùn devenu micca esse fatte quandu a persona hà una frebba superiore à 37,5ºC, postu chì l'esercitazioni ponu alzà ancu di più a temperatura di u corpu. Inoltre, eseguisce l'eserciziu ùn hè micca cunsigliatu quandu a pressione hè alta, chì ci pò esse ancu più cambiamenti di pressione.
In u casu di e persone cun malatie cardiache, l'esercitazioni di respirazione devenu esse effettuate solu cù l'accumpagnamentu di u fisioterapeuta, postu chì ponu cumparisce cumplicazioni.