Artrite Idiopatica Ghjuvana
Cuntenutu
- Chì sò i sintomi di l'artrite idiopatica giovanile?
- Chì sò i tippi di artrite idiopatica giovanile?
- Cumu hè diagnosticata l'artrite idiopatica giovanile?
- Cumu hè trattata l'artrite idiopatica giovanile?
- Trattamentu medicu
- Rimedi di vita
- Manghjà bè
- Eserciziu regularmente
- Terapia fisica
- Quali sò e cumplicazioni potenziali di l'artrite idiopatica giovanile?
- Chì ci hè a prospettiva per i zitelli cun artrite idiopatica giovanile?
Cosa hè l'artrite idiopatica giovanile?
Artrite idiopatica giovana (JIA), cunnisciutu prima cum'è artrite reumatoide giovanile, hè u tippu più cumunu di artrite in i zitelli.
L'artrite hè una cundizione à longu andà caratterizata da:
- rigidità
- gonfiore
- dulore in l'articuli
Circa 300.000 zitelli in i Stati Uniti anu una forma di artrite. Alcuni zitelli anu artrite per pochi mesi, mentre altri anu artrite da parechji anni. In rari casi, a cundizione pò durà una vita.
A causa esatta di JIA ùn hè micca cunnisciuta. Tuttavia, i ricercatori credenu chì hè principalmente una malattia autoimmune. In e persone cun malatie autoimmune, u sistema immunitariu attacca à tortu e cellule innocu cum'è s'elli fussinu invasori periculosi.
A maiò parte di i casi di JIA sò lievi, ma i casi gravi ponu causà complicazioni, cume danni articulari è dolore cronicu. Cunnosce i sintomi di l'AIA hè impurtante per uttene u trattamentu prima chì a malattia progredisce.
U trattamentu generalmente si compone di:
- diminuzione di l'infiammazione
- gestendu u dolore
- migliurà a funzione
- evitendu i danni cumuni
Questu pò aiutà à assicurà chì u vostru zitellu mantene un stilu di vita attivu è pruduttivu.
Chì sò i sintomi di l'artrite idiopatica giovanile?
I sintomi più cumuni di JIA includenu:
- dulore articulare
- rigidità
- gamma ridutta di muvimentu
- articulazioni calde è gonfie
- zoppu
- rossu in l'area affettata
- ganglioni gonfii gonfi
- frevi recurrenti
A JIA pò influenzà una articulazione o più articulazioni. In certi casi, a cundizione pò influenzà tuttu u corpu, pruvucendu una eruzione cutanea, frebba è gonfi di i linfonodi. Stu sottotipu hè chjamatu JIA sistemicu (SJIA), è si verifica in circa 10 per centu di i zitelli cun JIA.
Chì sò i tippi di artrite idiopatica giovanile?
Ci hè sei tippi di JIA:
- JIA sistemica. Stu tipu di JIA afecta à tuttu u corpu, cumprese l'articulazioni, a pelle è l'organi interni.
- Oligoarticular JIA. Stu tipu di JIA afecta à menu di cinque articuli. Accade in circa a metà di tutti i zitelli cun artrite.
- JIA Polyarticular. Stu tipu di JIA affetta cinque o più articulazioni. A proteina cunnisciuta cum'è fattore reumatoide pò esse presente o micca.
- Artrite psoriasica juvenile. Stu tipu di JIA affetta l'articuli è si faci cù psoriasis, chì hè per quessa ch'ella hè chjamata artrite psoriasica juvenile.
- JIA cun Enthesitis. Stu tipu di JIA implica l'osse chì risponde à i tendini è i ligamenti.
- Artrite indifferenziata. Stu tipu di JIA implica sintomi chì ponu attraversà dui o più sottotipi o ùn si adattanu à alcunu di l'altri sottotipi.
Più sò articuli chì sò affettati, di solitu più severa hè a malattia.
Cumu hè diagnosticata l'artrite idiopatica giovanile?
U fornitore di assistenza sanitaria di u to figliolu pò esse in gradu di diagnosticà l'AIA facendu un esame fisicu cumpletu è dumandendu una storia medica dettagliata.
Puderanu ancu urdinà vari test di diagnosticu, cum'è:
- Test di proteine C-reattive. Questa prova misura a quantità di proteina C-reattiva (CRP) in u sangue. A CRP hè una sustanza chì u fegatu produce in risposta à l'infiammazione. Un'altra prova chì rileva l'infiammazione, a velocità di sedimentazione o a velocità di sedimentazione eritrocitaria (ESR), pò esse eseguita ancu.
- Test di fattore reumatoide. Sta prova rileva a presenza di fattore reumatoide, un anticorpu pruduttu da u sistema immunitariu. A presenza di questu anticorpu spessu indica una malatia reumatica.
- Anticorpu antinucleare. L'anticorpu antinucleare hè un anticorpu per l'acidu nucleicu (DNA è RNA) chì si trova principalmente in u nucleu cellulare. Hè spessu creatu da u sistema immune in e persone cun una malatia autoimmune. Un test di anticorpi antinucleari pò dimostrà se a proteina hè presente in u sangue.
- Test HLA-B27. Questa prova rileva un marcatore geneticu chì hè assuciatu à l'AIA ligata à l'entesi.
- Radiografia o scansione MRI. Queste prove di imaging ponu esse aduprate per escludere altre cundizioni chì ponu causà infiammazione o dolore articulare, cume infezioni è fratture. L'imaging pò ancu rivelà scuperte specifiche (segni) di sottogruppi di artrite infiammatoria.
Cumu hè trattata l'artrite idiopatica giovanile?
Diversi trattamenti ponu gestisce è minimizà efficacemente l'effetti di l'AIA. I fornitori sanitari di solitu raccomandanu una cumbinazione di trattamenti per alleviare u dolore è l'inflamamentu è per mantene u muvimentu è a forza.
Trattamentu medicu
I farmaci antiinfiammatori non steroidali (AINE), cum'è ibuprofen (Advil) è naproxen (Aleve), sò spessu usati per riduce l'infiammazione è u gonfiore in cungiunzione cù altri trattamenti. L'usu di l'aspirina hè raru per via di l'effetti secundarii avversi putenziali in i zitelli.
I medicazione più forti sò spessu prescritti, cum'è droghe antireumatiche (DMARD) modificatori di malatie è biologichi.
I DMARD travaglianu per mudificà u corsu di a malattia, in questu casu supprimendu u sistema immunitariu per impedisce ch'ellu attacchi l'articuli.
Aduprà DMARDs hè cunsigliatu solu per i FANS. U fornitore sanitariu di u to figliolu pò inizialmente inizià u trattamentu cù DMARD cù o senza FANS prima di aduprà biologici.
Alcuni esempi di DMARD chì sò aduprati per trattà l'AIA includenu:
- metotrexatu
- sulfasalazine
- leflunomide
Hè impurtante di nutà chì u metotrexatu hè attualmente raccomandatu sopra l'altri DMARD.
I Biologichi travaglianu per destinà direttamente molecule specifiche o proteine chì sò implicate in u prucessu di a malattia. U trattamentu cù biologichi pò esse cumminatu cù trattamentu DMARD.
Alcuni esempi di biologici chì ponu esse aduprati per aiutà à diminuisce l'infiammazione è i danni articulari includenu:
- abatacept (Orencia)
- rituximab (Rituxan)
- tocilizumab (Actemra)
- Inibitori TNF (Humira)
Un medicamentu steroidale pò esse iniettatu in l'articulazione affetta, in particulare quandu i sintomi interferenu cù a capacità di fà attività quotidiane. Tuttavia, questu ùn hè micca cunsigliatu quandu parechje articulazioni sò implicate. In i casi severi, a cirurgia pò esse usata per rimpiazzà e articulazioni in tuttu.
Rimedi di vita
Esercitassi è mantene una dieta sana sò impurtanti per tutti, ma sò particulari benifichi per i zitelli chì anu JIA. Avè u vostru figliolu chì faci i seguenti aggiustamenti di stile di vita pò aiutà li à trattà i so sintomi più facilmente è à riduce u risicu di cumplicazioni:
Manghjà bè
I cambiamenti di pesu sò cumuni in i zitelli cun JIA. I medicazione ponu aumentà o diminuisce l'appetitu, causendu rapidu guadagnu o perdita di pesu. In quessi casi, una dieta sana chì cuntene u numeru ghjustu di calorie pò aiutà u vostru zitellu à mantene un pesu corporeu adattatu.
Parlate cù u vostru duttore sanitariu nantu à un pianu di pranzu se u vostru zitellu guadagna o perde troppu pesu per via di l'AIA.
Eserciziu regularmente
Eserciziu almenu trè volte à settimana pò rinfurzà i musculi è migliurà a flessibilità di l'articuli, facendu più faciule per trattà cù l'AIA à longu andà. Esercizii à bassu impattu, cume natà è camminà, sò di solitu megliu. Tuttavia, hè una bona idea di parlà prima cù u prufessore sanitariu di u to figliolu.
Terapia fisica
Un fisioterapeuta pò insegnà à u vostru zitellu l'impurtanza di attaccà cù una rutina di eserciziu è pò ancu raccomandà esercizii adatti à a so situazione specifica. U terapeuta pò suggerisce certi esercizii chì ponu aiutà à custruisce a forza è ristabilisce a flessibilità in articulazioni rigide, doloranti.
Elli travagliaranu cù u vostru fornitore di assistenza sanitaria primaria per aiutà à prevene i danni cumuni è anomalie di a crescita ossea / articulare.
Quali sò e cumplicazioni potenziali di l'artrite idiopatica giovanile?
A JIA non trattata pò purtà à più cumplicazioni. Questi includenu:
- anemia
- dulore recurrente à longu andà
- distruzzione cumuna
- crescita stunted
- membri irregulari
- cambiamenti di visione
- pericardite, o gonfiore intornu à u core
Chì ci hè a prospettiva per i zitelli cun artrite idiopatica giovanile?
I zitelli cun JIA lieve à moderata ponu generalmente recuperassi senza complicazioni. Tuttavia, JIA hè una cundizione à longu andà chì tende à causà occasionalmente flare-ups. U vostru zitellu pò aspettà d'avè rigidità è dolore in e articulazioni durante questi focolai.
Una volta chì a JIA diventa più avanzata, e probabilità di andà in remissione sò assai più basse. Hè per quessa chì u diagnosticu precoce è u trattamentu sò critichi. U trattamentu prontu pò prevene l'artrite da diventà più severu è si sparghje in altre articuli.