L'eserciziu hè a chjave per un sonnu megliu?
Cuntenutu
Stancu. Beatu. Stancu. Un allenamentu duru pò, senza dubbitu, lasciarti prontu à schjattà u fenu. Ma sicondu un novu sundagiu, quell'allenamentu ùn face micca solu dorme, puderebbe fà dorme megliu.
E persone chì s'identificanu cum'è esercitori anu riportatu un sonnu megliu cà quelli chì si cunsidereghjanu micca esercitori, secondu una nova indagine di a Fundazione Naziunale di u Sonnu, ancu quandu i dui gruppi piglianu a stessa quantità di sonnu.
"E persone chì dorme megliu dichjaranu eserciziu più, è e persone chì esercitanu tendenu à dorme megliu", dice Matthew Buman, Ph.D., assistente prufissore di eserciziu è benessere in Arizona State University è membru di a task force di sondaghju NSF. "Sapemu chì a vita hè assai affaccendata per parechje persone. Ùn dormenu micca abbastanza è ùn facenu ancu abbastanza eserciziu".
Di e 1,000 persone indagate da u NSF, 48 per centu dicenu d'avè una attività fisica ligera di modu regulare, 25 per centu si consideranu moderatamente attivi, è 18 per centu dicenu d'avè un eserciziu vigoru regulare, lascendu nove per centu chì ùn anu signalatu attività fisica. L'esercitatori è i non-exercisers anu riportatu una media di sei ore è 51 minuti di sonnu in un ghjornu di travagliu è sette ore è 37 minuti di sonnu in i ghjorni di travagliu.
Esercitanti vigorosi anu riportatu u megliu sonnu, cù solu 17 per centu dicendu chì a so qualità generale di u sonnu era abbastanza o assai cattiva. Quasi a metà di i non-esercitatori, invece, hà ripurtatu un sonnu abbastanza o assai male. Tuttavia, ancu i liggeri esercitanti eranu megliu di quelli chì ùn avianu micca attività: u 24 per centu hà dettu ch'elli avianu dormitu abbastanza o assai male. "Ancu e piccule quantità di eserciziu sò megliu cà nimu", dice Buman. "Sembra chì alcuni sò boni è più hè megliu".
Questa hè una bona nutizia - per tutti i livelli di esercizii, ma soprattuttu couch potatoes. "Se site inattivu, aghjunghjendu una caminata di 10 minuti ogni ghjornu puderia migliurà a vostra probabilità di dorme una bona notte", Max Hirshkowitz, Ph.D., presidente di a task force di sondaghju, hà dettu in una dichjarazione.
Ùn sò micca quanti minuti site attivu o quantu esercitassi cun forza, ma veramente sì avete o no attività chì sembra predice quantu beni puderete dorme, dice Michael A. Grandner, Ph.D. un istruttore di psichiatria è un membru di u prugramma di Medicina di u Comportamentu di u Sonnu à l'Università di Pennsylvania. "Solu muvendusi un pocu puderebbe micca bastà per calà chilò, ma pò aiutà à migliurà u vostru sonnu, chì ellu stessu hà assai effetti pusitivi impurtanti, in aval", dice.
Infatti, una salute generale più grande pò migliurà u vostru sonnu, spiega Buman. "Alcune di e cause più frequenti di avè sonnu sò l'obesità, u diabete è u fumu", dice. "Sapemu chì l'eserciziu regulare pò aiutà à migliurà ognuna di queste cose". L'eserciziunisti chì informanu un sonnu di qualità megliu ponu gode di l'"effetti pusitivi chì venenu da a riduzione di u nostru pesu, a migliurà a diabetes è a smetta di fumà", dice. Ma l'eserciziu hè ancu un cunnisciutu per alleviare l'estressi, è, sorpresa, sorpresa, dormemu megliu quandu simu più in pace.
Ancu l'attività fisica chì tipicamente ùn cunsidererete micca "eserciziu" pò purtà à un sonnu più serenu. In fatti, simpliciamente sedendu menu pò prumove un sonnu megliu.Solu u 12 per centu di e persone chì dicenu chì passanu 10 ore o più à pusà ogni ghjornu hà dettu un sonnu assai bonu, mentre chì u 22 per centu di e persone chì si sentenu per menu di sei ore à ghjornu facenu, secondu u sondaghju.
Sapemu chì troppu seduta ogni ghjornu pò purtà à una quantità di cunsequenze per a salute, cumprese a malatia di u cori è a diabetes, indipendentemente da quantu eserciziu una persona, dice Buman. Questa hè a prima indagine chì lega tuttu quellu desk jockeying à un sonnu poveru. "Menu seduta hè sempre megliu, ùn importa micca quantu pocu fate. Ùn hè micca bisognu di eserciziu, pò esse qualcosa di simplice quant'è stà à u vostru desk quandu pigliate a vostra prossima telefonata, o camminendu in a sala per parlate cù u vostru cumpagnu invece di mandà quellu email ", dice.
E persone chì ùn esercitanu micca affattu anu ancu luttatu u più per stà svegli durante l'attività di ghjornu, cum'è manghjà o guidà. "U corpu hà bisognu di dorme cum'ellu ci vole à cunsumà è si deve spustà", dice Grandner, portavoce di l'Accademia Americana di Medicina di u Sonnu. "U sonnu, l'attività, a dieta-si sustenenu tutti cum'è trè pilastri impurtanti di a salute."
Fortunatamente per tutti quelli chì cercanu di inserisce l'eserciziu in un calendariu impegnatu, u sundagiu hà ancu trovu chì l'eserciziu benefica u sonnu, ùn importa micca l'ora di a ghjurnata. I sperti generalmente cunsiglianu di lascià qualchì ora trà un allenamentu è l'ora di dorme, ma Grandner dice chì ùn deve micca necessariamente esse cunsiglii di manta per tutti. "Se pudete uttene a vostra attività [almenu] una ora o duie prima di dorme, hè probabilmente ideale", dice. "Ma a probabilità hè chì ùn puderete micca uttene l'intensità o a durata chì averia bisognu per affettà u vostru sonnu".
Buman accunsenu, per a maiò parte, ancu chì aghjunghje chì alcune persone ponu sempre sentenu l'eserciziu troppu tardi à a sera disturbanu u so sonnu, è anu da cunsiderà travaglià prima. E persone chì sò trattate per insonnia cronica sò ancu generalmente dite di evità l'eserciziu tardu.
Forsi senza sorpresa, più di a mità di i rispondenti à l'inchiesta - à ogni livellu di attività - hà dettu chì dopu à una notte passata in giru è giru o una notte di sonnu più corta di u solitu, l'esercitu hà patitu. Simu stati tutti quì: una notte inaspettata tarda porta à qualchi giru cù u buttone di snooze invece di saltà da u lettu per ghjunghje in palestra. Per furtuna, un ghjornu di saltà u vostru allenamentu-o un ghjornu di taglià torna u sonnu per assicurassi chì l'addunite in-probabilmente ùn farà micca una grande differenza, dice Grandner, supponendu chì stai già dormendu abbastanza.
Più nantu à Huffington Post Living Healthy:
5 di Marzu Superalimenti chì duvite manghjà
Weight Snack Late-Night Cravings, Spiegatu
More Bad News About BPA