Cume Facebook Pò Diventà una 'Dipendenza'
Cuntenutu
- Chì sò i segni?
- Spende regolarmente più tempu in Facebook di ciò chì vulete o intende
- Aduprà Facebook per aumentà l'umore o scappà di i prublemi
- Facebook affetta a salute, u sonnu è e relazioni
- Difficultà à stà fora di Facebook
- Chì face chì Facebook sia dipendente?
- Cumu possu travaglià?
- Total up usu tipicu
- Fate una pausa
- Riduce u vostru usu
- Attenti à u vostru umore quandu si usa Facebook
- Distrarre si
- Quandu dumandà aiutu
- U fondu
Sempre chjosu Facebook è dite à voi stessu chì site finitu per oghje, solu per piglià si à voi stessu scorrendu automaticamente per u vostru feed solu 5 minuti dopu?
Forse avete una finestra di Facebook aperta nantu à u vostru urdinatore è ripiglià u vostru telefunu per apre Facebook senza pensà veramente à ciò chì fate.
Questi cumpurtamenti ùn significanu micca necessariamente chì site dipendente da Facebook, ma puderebbenu diventà un mutivu di preoccupazione se accadenu ripetutamente è vi sentite incapace di cuntrollà li.
Mentre "A dipendenza da Facebook" ùn hè micca formalmente ricunnisciuta in a recente edizione di u Manuale Diagnosticu è Statisticu di Disordini Mentali, i ricercatori suggerenu chì hè una preoccupazione crescente, in particulare in i ghjovani.
Continuate à leghje per amparà di più nantu à i sintomi di a dipendenza da Facebook, cumu pò accadere, è cunsiglii per travaglià.
Chì sò i segni?
L'esperti definiscenu generalmente a dipendenza da Facebook cum'è l'usu eccessivu è compulsivu di Facebook cù u scopu di migliorà u vostru umore.
Ma chì hè cunsideratu eccessivu? Depende.
Melissa Stringer, terapeuta in Sunnyvale, Texas, spiega: "Ciò chì hè cunsideratu cum'è usu problematicu di Facebook varieghja da una persona à l'altra, ma l'interferenza cù u funziunamentu cutidianu hè generalmente una bandera rossa".
Eccu un ochju à segni più specifici di usu eccessivu.
Spende regolarmente più tempu in Facebook di ciò chì vulete o intende
Forse verificate Facebook appena vi svegliate, poi verificatelu torna parechje volte in tuttu u ghjornu.
Puderia parè chì ùn site micca longu. Ma uni pochi di minuti di publicazione, cummentazione è scrollamentu, parechje volte à u ghjornu, ponu aghjustà rapidamente à ore.
Puderete ancu sente un desideriu di passà quantità crescenti di tempu in Facebook. Questu pò lascià cun pocu tempu per u travagliu, passatempi, o una vita suciale.
Aduprà Facebook per aumentà l'umore o scappà di i prublemi
Un generalmente accettatu nantu à u sintomu di a dipendenza da Facebook hè l'usu di Facebook per migliurà un umore negativu.
Forse vulete scappà di e difficultà di u travagliu o di una lotta cù u to cumpagnu, allora guardate à Facebook per sentesi megliu.
Forse site stressatu nantu à un prughjettu chì travagliate, allora aduprate u tempu chì avete messu da parte per chì u prugettu scorri per Facebook invece.
Aduprà Facebook per ritardà u vostru travagliu vi pò fà senta chì site sempre uttene qualcosa quandu ùn sì micca veramente, secondu e ricerche di u 2017.
Facebook affetta a salute, u sonnu è e relazioni
L'usu compulsivu di Facebook causa spessu interruzzioni di u sonnu. Puderete andà à dorme più tardi è arrizzassi dopu, o ùn riesci micca à dorme abbastanza per via di stà tardi. Tuttu què pò risultatu in una serie di prublemi di salute.
L'usu di Facebook pò ancu influenzà a vostra salute mentale se avete a tendenza à paragunà a vostra vita à ciò chì l'altri presentanu nantu à i social media.
A vostra relazione puderia ancu soffre, postu chì l'usu compulsivu di Facebook pò lascià vi menu tempu per u vostru cumpagnu o cuntribuisce à un insatisfaczione romantica.
Puderete sentite ghjilosu di l'interazzione di u vostru cumpagnu cù altre persone o sperimentà ghjilosu retroattivu quandu fighjate e foto di u so ex.
Stringer aghjusta chì Facebook pò ancu diventà un rimpiazzamentu di sorte per l'interazzione suciale faccia à faccia, chì pò purtà à sentimenti d'isulamentu è di sulitudine.
Difficultà à stà fora di Facebook
Malgradu pruvà à limità u vostru usu, finisci subitu torna nant'à Facebook, guasgi senza rendeci contu, ogni volta chì avete un mumentu liberu.
Forse avete stabilitu un limite cutidianu di cuntrollà Facebook solu una volta a mane è una volta a sera. Ma in a vostra pausa pranzu vi annoiate è dite à voi stessu chì ùn ci hè nunda di male in un sguardu rapidu. Dopu un ghjornu o dui, i vostri vechji mudelli tornanu.
Se riesci à stà fora, puderebbe sentite inquietu, ansiosu o irritatu finu à aduprà Facebook di novu.
Chì face chì Facebook sia dipendente?
Stringer spiega chì Facebook è altri tippi di media suciale "attivanu u centru di ricumpensa di u cervellu dendu un sensu di accettazione suciale in forma di likes è feedback pusitivi".
In altre parolle, offre gratificazione immediata.
Quandu sparte qualcosa in Facebook - ch'ellu si tratti di una foto, di un video divertente, o di un aghjurnamentu di statutu prufunditu emozionalmente, mi piace instantaneu è altre notificazioni vi permettenu di sapè subitu quale vede u vostru postu.
Cumenti ammiratori è di sustegnu ponu furnisce un significativu spinta di autostima, cume un numeru altu di likes.
Dopu un pocu tempu, puderete vene à bramà st'affirmazione, soprattuttu quandu avete un momentu duru.
Cù u tempu, aghjusta Stringer, Facebook pò diventà un meccanismu di trattamentu per trattà i sentimenti negativi di listessa manera chì e sostanze o certi comportamenti puderebbenu.
Cumu possu travaglià?
Ci hè parechji passi chì pudete fà per rinfurzà (o ancu eliminà) u vostru usu Facebook.
U primu passu, secondu Stringer, implica "diventà cuscenti di u scopu di u vostru usu è poi determinà se ciò s'allinea cù cumu si valore veramente passà u vostru tempu".
Se truvate chì u vostru usu di Facebook ùn hè micca necessariamente basatu nantu à cume vulete passà u vostru tempu, cunsiderate questi suggerimenti.
Total up usu tipicu
U seguitu di quantu aduprate Facebook per uni pochi di ghjorni pò furnisce insight annantu à quantu tempu Facebook occupa.
Stà un ochju fora per qualsiasi mudelli, cum'è l'usu di Facebook durante a classe, in pause, o prima di dorme. I mudelli d'identificazione ponu mostrà cumu Facebook interferisce cù l'attività quotidiana.
Pò dinò aiutà à sviluppà strategie per rompe l'abitudini di Facebook, cume:
- lascendu u vostru telefunu in casa o in vittura
- investisce in una sveglia è tene u vostru telefunu fora di a camara
Fate una pausa
Parechje persone trovanu utile fà una breve pausa da Facebook.
Principià cù una ghjurnata fora di linea, poi pruvà una settimana. I primi ghjorni puderebbenu esse difficiuli, ma à tempu chì passa, pudete truvà più faciule di stà fora di Facebook.
U tempu luntanu pò aiutà vi à cunnessione cù i so amati è passà u tempu in altre attività. Puderete ancu truvà u vostru umore migliurà quandu ùn site micca aduprendu Facebook.
Per attaccà cù a vostra pausa, pruvate à caccià l'app da u vostru telefunu è scunnettatevi in i vostri navigatori per rende più difficile l'accessu.
Riduce u vostru usu
Se a disattivazione di u vostru contu si sente un pocu troppu drastica, fucalizza nantu à riduce lentamente u vostru usu. Puderete truvà di più utile riduce pianu pianu l'usu Facebook invece di cancellà u vostru contu subitu.
Scopu di diminuisce l'usu cun menu login o menu tempu passatu in ligna ogni settimana, riducendu gradualmente u tempu chì passate nantu à u situ ogni settimana.
Puderete ancu sceglie di limità u numeru di posti chì fate ogni settimana (o ghjornu, secondu u vostru usu attuale).
Attenti à u vostru umore quandu si usa Facebook
Ricunnosce cumu Facebook vi face senta pò furnisce più motivazione per riduce.
Se aduprate Facebook per migliurà u vostru umore, ùn puderete micca rimarcà subitu chì l'usu di Facebook in realtà vi face sentire peghju.
Pruvate di scrive u vostru umore o u vostru statu emotivu prima è dopu aduprà Facebook. Attenti à i sentimenti specifici cum'è l'invidia, a depressione, o a solitudine. Identificate perchè li sentite, se pudete, per pruvà à cuntrastà i penseri negativi.
Per esempiu, forse lasciate Facebook pensendu: "Vuleria esse in una relazione. Tuttu u mondu in Facebook pare cusì felice. Ùn truveraghju mai à nimu ".
Cunsiderate stu cuntatore: "Queste foto ùn mi dicenu micca cumu si sentenu veramente. Ùn aghju ancu trovu à nimu, ma forse possu pruvà di più per scuntrà à qualchissia ".
Distrarre si
Se trova difficiule di stà fora di Facebook, pruvate à occupà u vostru tempu cù novi passatempi o attività.
Pruvate cose chì vi facenu fora di a vostra casa, luntanu da u vostru telefunu, o tramindui, cum'è:
- cucina
- escursioni
- yoga
- cusgitura o artigianatu
- schizzi
Quandu dumandà aiutu
Se avete un difficultu tempu per riduce u vostru usu di Facebook, ùn site micca solu. Hè abbastanza cumunu di sviluppà una dipendenza nant'à Facebook. Un numeru crescente di prufessiunali di salute mentale si focalizanu nantu à aiutà e persone à riduce u so usu.
Pensate à ghjunghje à un terapeuta o à un altru prufessiunale di salute mentale se:
- avete un tempu difficiule per riduce u vostru usu di Facebook da solu
- sentite angosciati da u penseru di taglià torna
- sperimentate depressione, ansietà, o altri sintomi d'umore
- avè prublemi di relazione per via di l'usu di Facebook
- nutate chì Facebook si mette in modu di a vostra vita d'ogni ghjornu
Un terapeuta pò aiutà:
- sviluppà strategie per taglià
- travaglia per tutte l'emozioni spiacevuli resultanti da l'usu di Facebook
- truvà metudi più pruduttivi di gestisce i sentimenti indesiderati
U fondu
Facebook face assai più faciule di stà in cuntattu cù l'amichi è i so cari. Ma pò ancu avè un svantaghju, soprattuttu se u aduprate per affrontà emozioni indesiderate.
A bona nutizia? Aduprà Facebook menu pò impedisce d'avè un impattu negativu in a vostra vita.
Hè spessu pussibule di taglià da solu, ma se avete prublemi, un terapeuta pò sempre offre supportu.
Crystal Raypole hà travagliatu prima cum'è scrittore è editore per GoodTherapy. I so campi d'interessu includenu lingue è letteratura asiatiche, traduzzione giapponese, cucina, scienze naturali, pusitività sessuale è salute mentale. In particulare, ella s'impegna à aiutà à diminuisce u stigma intornu à i prublemi di salute mentale.