Cicculu di u sonnu: chì fasi è cumu funzionanu
Cuntenutu
- Quantu dura u ciclu di u sonnu
- E 4 tappe di u sonnu
- 1. Sonniu leggeru (Fase 1)
- 2. Sonniu leggeru (Fase 2)
- 3. Sonnu prufondu (Fase 3)
- 4. REM sonnu (Fase 4)
U ciclu di u sonnu hè un inseme di fasi chì partenu da u mumentu chì a persona si dorme è progredisce è diventa sempre più profonda, finu à chì u corpu entre in sonnu REM.
Normalmente, u sonnu REM hè u più difficiule da ottene, ma hè in questa fase chì u corpu pò veramente rilassassi è à chì u ritmu di rinnovu cerebrale hè u più altu. A maiò parte di e persone seguitanu u seguitu schema di fasi di sonnu:
- Sonnu leggeru di a fase 1;
- Sonnu leggeru di a fase 2;
- Fase 3 sonnu prufondu;
- Sonnu leggeru di a fase 2;
- Sonnu leggeru di a fase 1;
- REM dorme.
Dopu à esse in a fase REM, u corpu torna à a fase 1 è ripete tutte e fasi finu à u ritornu à a fase REM. Stu ciculu hè ripetutu per tutta a notte, ma u tempu in u sonnu REM aumenta cù ogni ciclu.
Cunnosce i 8 disordini principali chì ponu influenzà u ciclu di u sonnu.
Quantu dura u ciclu di u sonnu
U corpu passa per parechji cicli di sonnu durante una notte, u primu dura circa 90 minuti è dopu a durata aumenta, finu à una media di 100 minuti per ciclu.
Un adultu hà di solitu trà 4 è 5 cicli di sonnu per notte, chì finisce per ottene 8 ore necessarie di sonnu.
E 4 tappe di u sonnu
U sonnu pò esse divisu in 4 fasi, chì sò intercalate:
1. Sonniu leggeru (Fase 1)
Questa hè una fase di sonnu assai ligera chì dura circa 10 minuti. A Fase 1 di u sonnu principia à u mumentu di chjude l'ochji è u corpu principia à addurmintassi, tuttavia, hè ancu pussibule di svegliarsi facilmente cù qualsiasi sonu chì accade in stanza, per esempiu.
Alcune caratteristiche di sta fase includenu:
- Ùn capite micca chì dormite dighjà;
- A respirazione diventa più lenta;
- Hè pussibule avè a sensazione chì site in cascata.
Durante sta fase, i musculi ùn sò ancu rilassati, cusì a persona si move sempre in u lettu è pò ancu apre l'ochji mentre prova à addurmintassi.
2. Sonniu leggeru (Fase 2)
A Fase 2 hè a fase à a quale quasi tutti si riferenu quandu dicenu chì sò travagliadori leggeri. Hè una fase in cui u corpu hè dighjà rilassatu è addurmintatu, ma a mente hè attenta è, per questa ragione, a persona pò sempre svegliarsi facilmente cù qualcunu chì si move in a stanza o cù un rumore in casa.
Questa fase dura per circa 20 minuti è, in parechje persone, hè a fase in cui u corpu passa u più tempu in tutti i cicli di sonnu.
3. Sonnu prufondu (Fase 3)
Questa hè a fase di u sonnu prufondu in cui i musculi si rilassanu cumpletamente, u corpu hè menu sensibile à stimuli esterni, cume u muvimentu o u rumu. À questu stadiu a mente hè disconnessa è, dunque, ùn ci hè nè sogni. Tuttavia, sta fase hè assai impurtante per a riparazione di u corpu, chì u corpu prova à ripiglià da e piccule ferite chì sò state apparsu durante u ghjornu.
4. REM sonnu (Fase 4)
U sonnu REM hè l'ultima fase di u ciclu di u sonnu, chì dura circa 10 minuti è di solitu principia 90 minuti dopu adormitu. À questu stadiu, l'ochji si movenu assai rapidamente, a frequenza cardiaca aumenta è i sogni apparsu.
Hè dinò in questa tappa chì un disordine di u sonnu cunnisciutu cum'è sonnambulismu pò nasce, in u quale a persona pò ancu alzà si è girà per a casa, senza mai svegliarsi. A fase REM dura più cù ogni cicculu di sonnu, righjunghjendu finu à 20 o 30 minuti di durata.
Amparate più nantu à u sonnambulismu è 5 altre cose strane chì ponu accadere durante u sonnu.