A Moda è l'Autismu sò Profundamente Correlati per Me - Eccu Perchè
Cuntenutu
- A moda cum'è interessu particulare
- U vestitu capricciosu agisce oramai cum'è una forma di accettazione è autocura
- Ciò chì era una volta un meccanismu per affrontà si hè trasformatu in espressione di sè
Abbracciu tutti l'aspetti di u mo autismu attraversu i mo vistimenti culuriti.
Salute è benessere toccanu ognunu di noi in modu diversu. Questa hè a storia di una persona.
Una di e prime volte chì mi sò vistutu cù un vistitu capricciosu è culuritu - {textend} cù calzetti arcubalenu à strisce finu à u ghjinochju è un tutu viulettu - {textend} Sò andatu in u centru cummerciale cù i mo dui migliori amichi.
Mentre serpavamu a nostra strada per vari chioschi di gioielli è negozi di vestiti, i cumpratori è u persunale si giravanu à fighjà mi. A volte mi cumplementavanu verbalmente u mo vestitu, altre volte mi burlavanu è insultavanu e mo scelte di stile.
I mo amichi sò stati stupiti, inutilizati per tanta attenzione cum'è i sculari, ma mi hè stata familiare. Era luntanu da a prima volta chì eru statu fighjatu.
Sò statu diagnosticatu cun autismu da zitellu. Tutta a mo vita, a ghjente mi hà guardatu, sussurru di mè, è mi hà fattu cummenti (o i mo genitori) in publicu perchè stava battendu e mani, girendu i mo pedi, avendu difficoltà à camminà sopra è in giù per e scale, o mi pariu cumpletamente persu in una folla.
Dunque, quandu aghju messu nantu à quella coppia di altezza di u ghjinochju arcubalenu, ùn avia micca intenzione per elli di esse un modu per abbraccià esse autisticu in tutte e so forme - {textend} ma u mumentu chì aghju capitu chì a ghjente mi stava fighjendu per via di cume eru vestutu , hè ciò chì hè diventatu.
A moda cum'è interessu particulare
A moda ùn era micca sempre cusì impurtante per mè.
Aghju cuminciatu à vestimi in abiti culuriti quandu avia 14 anni cum'è un modu per passà i lunghi ghjorni di l'ottesimu annu passatu per esse intimuritu per esce cum'è stranu.
Ma un vistitu luminosu è divertente hè diventatu subitu un interessu particulare. A maiò parte di e persone autistiche anu unu o più interessi speciali, chì sò interessi intensi è passiunati in una cosa specifica.
Più aghju pianificatu meticulosamente e mo vestite d'ogni ghjornu è aghju riunitu novi calzini stampati è braccialetti scintillanti, più era felice. E ricerche anu dimustratu chì quandu i zitelli di u spettru di l'autismu parlanu di i so interessi particulari, u so cumpurtamentu, cumunicazione, e cumpetenze suciale è emotive migliuranu.
A spartera di u mo amore per a moda strana cù u mondu purtendula ogni ghjornu m'hà fattu è mi face sempre gioia.
Cum'è a notte mentre stava pigliendu a piattaforma di u trenu in casa, una donna anziana mi hà fermatu per dumandà se eru in una performance.
O u tempu chì qualcunu hà lampatu nantu à u mo vestitu à u so amicu accantu.
O ancu e parechje volte chì i stranieri anu dumandatu a mo foto perchè li piaci ciò chì portu.
U vestitu capricciosu agisce oramai cum'è una forma di accettazione è autocura
E conversazioni di benessere autistiche sò spessu centrate intornu à i trattamenti medici è e terapie, cume a terapia occupazionale, a fisioterapia, a furmazione in u travagliu è a terapia comportamentale cognitiva.
Ma veramente, queste cunversazioni devenu piglià un approcciu più olisticu. È per mè, a moda face parte di sta dimarchja. Dunque, quandu riuniscu abiti divertenti è li portu, hè una forma di autocura: sceltu di impegnà mi in qualcosa chì mi piace chì ùn solu mi porta un sensu di gioia, ma accettazione.
A moda mi aiuta ancu à ottene una sovraccarica sensoriale. Per esempiu, cum'è una persona autistica, cose cum'è avvenimenti prufessiunali ponu esse un pocu travolgenti. Ci hè assai input sensoriale duru da analisi, da luci luminose è camere affollate à sedi scomodi.
Ma portà un vestitu chì hè comodu - {textend} è un pocu capricciosu - {textend} mi aiuta à praticà a mente è à stà in terra. Se mi sentu frasturnatu, possu dà un ochju à u mo vestitu di cavalluccio marinu è u braccialettu di pesci è ricurdami di e cose semplici chì mi portanu gioia.
Per un avvenimentu recente induve aghju da fà una cobertura suciale in diretta per un circulu lucale di rigalu in Boston, aghju pigliatu un vestitu à strisce in neru è biancu di lunghezza media, una giacca blu coperta d'ombrelli, una borsa rotativa per u telefunu, è scarpe da tennis glitter d'oru è si n'andò fora da a porta. Tutta a notte a mo vestita è i capelli viola ombre anu attiratu cumplimenti da l'impiegati senza scopo di lucro è dendu à i membri di u circulu a presenza.
Mi hà ricurdatu chì fà scelte chì mi abilitanu, ancu qualcosa di chjucu quant'è i capelli culuriti, sò strumenti putenti di cunfidenza è d'espressione di sè.
Ùn aghju micca da sceglie trà esse me stessu è esse vistu cum'è solu u mo diagnosticu. Possu esse tramindui.
Ciò chì era una volta un meccanismu per affrontà si hè trasformatu in espressione di sè
Mentre a moda hà iniziatu cum'è un meccanismu di affruntamentu, hà sviluppatu pianu pianu in un modu di fiducia è di espressione di sè. A ghjente spessu mette in discussione e mo scelte di stile, dumandendu se questu hè u missaghju chì vogliu mandà à u mondu - {textend} in particulare u mondu prufessiunale - {textend} nantu à quale sò.
Mi pare chì ùn aghju altra scelta cà di dì di sì.
Sò autistu. Rimaraghju sempre in risaltu. Vogliu sempre vede u mondu è cumunicà un pocu sfarente di quelli chì ùn sò micca autisti intornu à mè, siasi ciò chì significa alzassi à mezu scrive stu saggio per fà una pausa di ballu di 10 minuti è batte e mani intornu, o temporaneamente perde a capacità di cumunicà verbalmente quandu u mo cervellu hè sopraffattu.
Se vò esse diversu ùn importa ciò chì, preferiscu esse diversu in un modu chì mi porta gioia.
Purtendu un vestitu cupertu in libri arcubalenu, rinforzu l'idea chì sò fieru d'esse autistu - {textend} chì ùn aghju micca bisognu di cambià quale sò per adattassi à e norme di l'altri.
Alaina Leary hè un editore, manager di social media, è scrittore di Boston, Massachusetts. Hè attualmente l'assistente di redattore di Equally Wed Magazine è un redattore di social media per u prufittu Avemu bisognu di libri diversi.