Scansione PET: à chì serve, à chì serve è cumu si face
![Scansione PET: à chì serve, à chì serve è cumu si face - Salute Scansione PET: à chì serve, à chì serve è cumu si face - Salute](https://a.svetzdravlja.org/healths/exame-pet-scan-o-que-para-que-serve-e-como-feito-2.webp)
Cuntenutu
A scansione PET, chjamata ancu tomografia computerizzata à emissione di positroni, hè un test di imaging ampiamente adupratu per diagnosticà u cancru precoce, verificà u sviluppu di u tumore è se ci hè metastasi. A scansione PET hè capace di mustrà cumu funziona u corpu, per via di l'amministrazione di una sustanza radioattiva, chjamata tracciatrice, chì, assorbita da l'organismu, emette radiazioni catturate da l'attrezzatura è trasformate in una maghjina.
L'esame ùn provoca dolore, tuttavia pò causà disagiu se a persona hè claustrofobica, cume si face in un equipamentu chjosu. Oltre à esse ampiamente applicatu in oncologia, a scansione PET hè ancu utile in a diagnosi di malatie neurologiche, cume Alzheimer è epilessia.
A PET scan hè un esame dispunibule in i piani di salute è SUS chì hè realizatu solu per l'investigazione, u diagnosticu è u monitoru di u cancheru di u pulmone, di i linfomi, di u colon, di u cancheru di u rettu è di e malatie immunoproliferative, cum'è u mieloma multiplu, chì hè una malattia in cui cumincianu e cellule sanguine per proliferà è accumulà in a midula ossea. Scuprite chì sò i sintomi è cumu identificà u mieloma multiplu.
Per chì ghjè
Scansione PET hè un test di diagnosticu chì hè diversu da altri testi di imaging, cume a tomografia computata è a risonanza magnetica, per esempiu. Questu hè chì permette di visualizà i prublemi à u nivellu cellulare per l'emissione di radiazioni, vale à dì, hè capace di verificà l'attività metabolica di e cellule, identificendu u cancheru prestu, per esempiu.
Oltre à a so applicazione in identificazione di u cancheru, a scansione PET pò esse aduprata per:
- Scopre i prublemi neurologichi, cum'è epilepsia è dimenzie;
- Verificate i prublemi di core;
- Monitorà l'evoluzione di u cancheru;
- Monitorà a risposta à a terapia;
- Identificà i prucessi metastatichi.
A scansione PET hè ancu capace di determinà u diagnosticu è di definisce a pronostica, vale à dì, e possibilità di migliurà o di peghju di u paziente.
Cumu hè fattu
U test hè fattu cù l'amministrazione orale, per mezu di liquidi, o direttamente in a vena di un tracer, chì hè normalmente glucosiu marcatu cù una sostanza radioattiva. Perchè u tracciatore hè u glucosiu, stu test ùn pone micca un risicu per a salute, chì hè facilmente eliminatu da u corpu. U tracer deve esse amministratu à dighjunu per 4 à 6 ore, secondu cunsiglii medichi, è a scansione PET hè fatta dopu 1 ora, per lascià u tempu per chì a sustanza radioattiva sia assorbita da u corpu, è dura circa 1 ora.
A scansione PET face una lettura di u corpu, catturendu a radiazione emessa è furmendu immagini. In l'investigazione di i prucessi tumorali, per esempiu, u cunsumu di glucosiu da e cellule hè assai grande, postu chì u glucosiu hè a fonte d'energia necessaria per a differenziazione cellulare. Cusì, l'immagine furmata averà punti più densi induve ci hè un cunsumu più grande di glucosiu è, dunque, una emissione più grande di radiazioni, chì pò caratterizà u tumore.
Dopu à l'esame hè impurtante chì a persona beva assai acqua per chì u tracciatore sia eliminatu più facilmente. Inoltre, pò esse chì ci sò sintomi sintomi d'allergii, cum'è rossu, induve u tracer hè statu injected.
U test ùn hà micca controindicazioni è pò esse realizatu ancu à e persone chì anu diabete o prublemi renali. Tuttavia, e donne in gravidanza o chì allattanu ùn sò micca cunsigliate per eseguisce stu test di diagnosticu, cum'è una sostanza radioattiva chì pò influenzà u zitellu hè aduprata.