Febbra Reumatica: chì hè, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Prevenzione di frebba reumatica
A frebba reumatica hè una malattia autoimmune caratterizata da infiammazione di vari tessuti in u corpu, dendu à u dulore articulare, l'apparizione di noduli in a pelle, prublemi cardiaci, debolezza musculare è movimenti involuntarii.
A frebba reumatica si faci di solitu dopu à un episodiu d'infezzione è d'infiammazione di a gola micca trattate currettamente è causate da i batteri Streptococcus pyogenes. L'infezzione cù stu batteriu hè più cumuna in i zitelli è l'adulescenti finu à l'età di 15 anni, ma pò accade in persone di ogni età.
Dunque, in casu di segni è sintomi di faringite è di tonsillite ricorrente, si consiglia di cunsultà u duttore in modu chì u trattamentu adeguatu pò esse iniziatu per evità e complicazioni di l'infezione da Streptococcus pyogenes.
Principali sintomi
Quandu l'infezzione batterica Streptococcus pyogenes ùn hè micca trattatu currettamente cù l'usu d'antibiotici, secondu l'indicazione da u pediatra o medicu generale, l'anticorpi prudutti in l'infiammazione ponu attaccà parechji organi di u corpu, cum'è articulazioni, cori, pelle è cervellu.
Cusì, in più di a frebba, chì pò ghjunghje à 39 ° C, i sintomi principali di a frebba reumatica sò:
- Sintomi cumuni: dulore è gonfiore di l'articuli, cum'è ghjinochje, gomiti, caviglie è polsi, chì anu un mudellu migratoriu, vale à dì, sta infiammazione pò alternà da una articulazione à l'altra, è pò durà finu à 3 mesi;
- Sintomi cardiaci: mancanza di fiatu, stanchezza, dulore à u pettu, tosse, gonfiore in e gambe è murmuriu di u core pò esse causatu per via di l'infiammazione di e valvule è di i musculi di u core;
- Sintomi neurologichi: muvimenti involuntarii di u corpu, cume alzà bracci o gambe involuntariamente, ste manifestazioni neurologiche essendu cunnisciute cum'è corea. Ci pò ancu esse una fluttuazione costante di umore, discorsu slurred è debolezza musculare;
- Sintomi di a pelle: noduli sottu à a pelle o macchie rossu.
I sintomi di a frebba reumatica si presentanu di solitu trà 2 settimane à 6 mesi dopu l'infezzione da a batteria, è ponu durà parechji mesi, secondu u trattamentu currettu è l'immunità di ogni persona. Tuttavia, se e ferite causate à u core sò assai gravi, a persona pò esse lasciata cun sequelle in u funziunamentu cardiacu. Inoltre, cume i sintomi ponu accade in focolai, ogni volta chì e conseguenze cardiache apparenu sò peggiori, mettendu a vita di a persona in periculu.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di frebba reumatica hè fattu da u medicu generale, reumatologu o pediatra basatu annantu à a presenza di i sintomi principali è l'esame fisica di u paziente è u risultatu di alcuni test di sangue chì mostranu l'infiammazione, cum'è ESR è CRP.
Inoltre, hè investigata a presenza di l'anticorpu contr'à u batteriu di a febbre reumatica, chì hè rilevata da esami di secrezioni da a gola è da u sangue, cum'è l'esame ASLO, chì hè un esame impurtante per cunfirmà l'infezzione da u batteriu è cunfirmà u diagnosticu. Capite cumu hè fattu l'esame ASLO.
Cumu hè fattu u trattamentu
A frebba reumatica hè curabile, è u trattamentu si face cù l'usu di antibiotici, cum'è Benzetacil, prescrittu da un pediatre, reumatologu o medicu generale. I sintomi di l'infiammazione in e articulazioni è u core ponu esse alleviati cù u riposu è l'usu di farmaci anti-infiammatori, cume ibuprofene è prednisone, per esempiu.
A seconda di a gravità di a frebba reumatica, u duttore pò indicà chì l'iniezioni intramuscolari di Benzetacil sò effettuate cù un intervallu di 21 ghjorni, chì pò durà finu à i 25 anni di a persona secondu u gradu di indebolimentu cardiacu.
Prevenzione di frebba reumatica
A prevenzione di a febbre reumatica hè assai impurtante per prevene u sviluppu di sta malattia è di e so sequenze è, dunque, hè impurtante chì in casu di faringite o tonsillite da Streptococcus pyogenes, u trattamentu antibioticu sia effettuatu secondu a raccomandazione di u duttore, essendu impurtante fà u trattamentu sanu, ancu s'ellu ùn ci sò più sintomi.
Per e persone chì anu avutu almenu un episodiu di sintomi di febbre reumatica, hè impurtante seguità u trattamentu cù iniezioni Benzetacil per prevene l'epidemia di succorsu è ci hè un risicu più grande di complicazioni.