Fisioterapia per a rottura di u tendinu d'Achille
Cuntenutu
- Mentre avete una stecca
- Dopu a rimozione di a stecca d'immobilizazione
- Per cumincià à rinfurzà i musculi
A fisioterapia pò esse iniziata dopu a liberazione di l'ortopedista, chì accade di solitu circa 3 settimane dopu a chirurgia. À questu stadiu, a persona deve esse sempre immobilizzata, ma e tecniche ponu esse aduprate per accelerà a guarigione, cume ultrasuoni è massaggi per riorganizà e fibre di collagene di u tendinu, evitendu a furmazione di punti di fibrosi.
Dopu chì l'ortopedistu sia liberatu per caccià l'immobilizazione, si ponu definitivamente iniziare esercizi di allungamentu è di rinfurzamentu, chì pò accadere trà 6 è 8 settimane dopu a chirurgia.
U trattamentu deve esse divisu in fasi:
Mentre avete una stecca
Alcune risorse chì ponu esse aduprate sò Decine, Ultrasuoni, usu di ghjacciu, esercizii di massaggi è allungamenti è mobilizazione passiva per liberà tutti i muvimenti di a caviglia, ma sempre senza mette u pesu di u corpu interamente à u pede.
Dopu à u trattamentu, a stecca deve esse rimessa in opera è a persona ùn deve ancu mette pienamente u pesu di u corpu nantu à u pede affettatu, aduprendu stampelle per marchjà.
Dopu a rimozione di a stecca d'immobilizazione
In più di e caratteristiche cum'è u ghjacciu cù tensione, se site sempre in dolore, ultrasuoni è massaggi, pudete inizià esercizi di allungamentu di u vitellu è u muvimentu attivu di u pede su è giù in pusizione seduta. Catturà marmi cù i vostri ditti è arrugà un asciugamanu aiuta ancu à migliurà u muvimentu di e dite.
In questa fase, dopu chì l'ortopedista abbia liberatu a persona, pò mette u so pesu corporeu nantu à u so pede è cumincià à aduprà solu una stampella per marchjà, servendu solu cum'è sustegnu.
Per cumincià à rinfurzà i musculi
Dopu à avè cacciatu e stampelle è pudè mette u pesu cumpletamente nantu à i pedi, hè nurmale chì ci sia sempre una restrizione di u muvimentu in a caviglia è chì a persona si senti incerta per vultà in e so attività.
In questa fase, alcuni esercizii chì ponu esse indicati ponenu una palla di tennis sottu à u pede è rotulanu sottu à a sola di i pedi, da davanti à daretu. Esercizii di resistenza cù bande elastiche sò ancu indicati.
Quandu u muvimentu di a caviglia permette, pudete stà 20 minuti nantu à a bicicletta d'eserciziu, finu à chì ùn ci sia dulore. Esercizii di squat, cullà è scendinu scala ponu ancu esse indicati.
Ogni persona si riprende in modu diversu è dunque u trattamentu pò varià da una persona à l'altra. Piazzà u ghjacciu è fà ultrasuoni dopu l'eserciziu pò esse indicatu per riduce u dolore è l'inconfortu à a fine di ogni sessione.