5 opzioni di trattamentu per a cistifellea

Cuntenutu
- 1. Rimedii
- 2. Dieta bassa in grassu
- 3. Onde di scossa
- 4. Chirurgia per caccià a cistifellea
- 5. Trattamentu in casa
- Possibili complicazioni
U trattamentu per a cistifellea pò esse fattu cù una dieta adatta, l'usu di droghe, onde di scossa o chirurgia, è dipenderà da i sintomi presentati, da a dimensione di e pietre è da altri fattori cum'è l'età, u pesu è altre malatie esistenti, cum'è u diabete è u colesterolu altu.
A dieta è i medicazione sò megliu indicati quandu e petre sò sempre chjuche è ùn causanu sintomi, cum'è un dolore severu à u latu drittu di l'addome. Tuttavia, quandu a persona hà sintomi o quandu a petra hè grande o entra in i canali biliari causendu ostruzione, u trattamentu hè generalmente fattu cù una chirurgia per rimuovere a cistifellea. In i casi induve u paziente ùn pò micca fà a chirurgia, u duttore pò indicà l'onde di scossa, chì ponu rompe e pietre in picculi pezzi, facilitendu a so eliminazione attraversu l'intestinu.

Cusì, u trattamentu per a petra di a cistifellea pò esse fattu cù:
1. Rimedii
I rimedii indicati per u trattamentu di i calcoli biliari sò u colesterolu, postu chì i medicazione cum'è Ursodiol funzionanu dissolvendu queste pietre.Tuttavia, a persona pò avè bisognu à piglià stu tipu di medicina per un bellu pezzu, postu chì e petre di solitu piglianu anni per dissolve è, dunque, stu trattamentu hè indicatu solu per e persone chì ùn anu micca dolore o disconfortu constante da a presenza di u petra.
2. Dieta bassa in grassu
L'alimentazione per a petra di a cistifellea deve esse fatta per prevene u colesterolu da a crescita, chì hè una causa principale di furmazione di a cistifellea. Cusì, a dieta deve esse bassa in grassi saturati è trans è pasta, è alta in fibre.
- Cosa da manghjà: frutti, ligumi, insalata cruda, prudutti di granu integrale cum'è pane, risu, pasta è crackers, cereali integrali cum'è avena, chia è semi di lino, crackers d'acqua è di sale o maria.
- Chì ùn manghjà micca: cibi fritti in generale, salsicce, salsicce, carni rosse, margarina, latte interu, casgi gialli cum'è cheddar è mozzarella, panna acida, pizza, prudutti industrializati cum'è crackers ripieni, spuntini imballati è cibu congelatu.
Inoltre, hè impurtante di beie assai liquidi durante a ghjurnata, cum'è acqua, tè o suchji naturali, di preferenza senza zuccheru, postu chì hè cusì pussibule favurisce l'eliminazione di e petre è impedisce a furmazione di l'altri. Scuprite cumu deve esse l'alimentu di a petra di a vescicula.
Vede u video sottu per più dettagli nantu à a dieta di i calcoli biliari:
3. Onde di scossa
E petre in a cistifellea ponu esse trattate per mezu di litotripsia extracorporea, chì sò onde di scossa chì rompenu e pietre in pezzi più chjuchi, più faciule da passà per i canali biliari in l'intestinu, induve seranu eliminati per mezu di e feci. Tuttavia, sta tecnica hè limitata à e persone chì anu sintomi è chì anu una sola petra, di diametru da 0,5 à 2 cm, è poche persone soddisfanu questi criteri.
U svantaghju di i trattamenti non chirurgichi per e pietre di cistifellea hè l'alta probabilità chì e pietre riappariscinu è accendinu a cistifellea.
4. Chirurgia per caccià a cistifellea
U trattamentu chirurgicu di i calcoli biliari si face quandu a persona hà dolore addominale o quandu e petre sò assai grandi. A chirurgia pò esse fatta per mezu di un tagliu in l'addome o per laparoscopia, chì hè una chirurgia fatta per mezu di un picculu tagliu in u ventre, induve u chirurgu mette una fotocamera in l'abdomen è hè capace di rimuovere a cistifellea senza avè da fà una più grande tagliatu. Stu metudu hè quellu chì hè statu adupratu u più.
A chirurgia hè di solitu u trattamentu di scelta perchè porta una soluzione definitiva à u prublema è u paziente di solitu deve esse ospitalizatu per 1 ghjornu, pudendu vultà à e so attività normali dopu à circa 2 settimane. Dopu a chirurgia, u fegatu continuerà à pruduce bile, chì avà va direttamente à l'intestinu à u mumentu di a digestione, postu chì ùn ci hè più una cistifellea per u almacenamentu.
Vede più nantu à a chirurgia di a cistifellea è a recuperazione.
5. Trattamentu in casa
Un trattamentu casanu chì pò esse adupratu per a cistifellea hè a bardana è u tè boldo, chì aiuta à riduce l'infiammazione di a cistifellea è eliminà e pietre. Tuttavia, a persona deve avvisà u duttore nantu à u trattamentu in casa, è questu deve esse fattu solu quandu ùn ci sò sintomi presenti, cum'è u dolore addominale.
Per fà stu tè, basta à mette un saccu di tè boldo, 1 cucchiainu di radice di bardana è 500 ml d'acqua. Mettite l'acqua à ebollizione, spegne u focu è aghjunghjite u boldo è a bardana. Dopu à 10 min, stende u mischju è beie 2 tazze di tè à ghjornu, 1 ora dopu à pranzu è cena.
Scuprite altre opzioni per i rimedii casani per a cistifellea.

Possibili complicazioni
Quandu e petre sò chjuche è ùn causanu dolore, a persona pò passà a vita senza sente nunda. Tuttavia, e pietre ponu cresce è bloccà i canali biliari, causendu cumplicazioni cum'è:
- Colecistite, chì hè l'infiammazione di a cistifellea cù un risicu aumentatu di infezione, essendu percepita per mezu di certi sintomi cum'è u dulore addominale custante, ancu quandu a persona ùn manghja micca, frebba è vomitu;
- Choledocolithiasis, hè quandu u calculu lascia a cistifellea è ostruisce u coledocale, causendu dolore è itterizia, chì hè una situazione in cui a pelle è l'ochji sò di culore giallu;
- U colesterolu, chì hè una infezzione seria causata da i batteri, chì pò purtà à a morte, è chì pò causà alcuni sintomi cum'è u dolore addominale, a frebba, i brividi è l'itterizia;
- Pancreatite acuta, chì hè quandu a petra obstruisce un conduttu in u pancreas, chì porta à sintomi cum'è dolore addominale severu, nausea, vomitu è itterizia.
Dunque, in presenza di segni è sintomi chì ponu esse indicativi di complicazioni da a presenza di calcoli di a cistifellea, hè impurtante chì a persona cunsulti u medicu generale o gastroenterologu per chì i testi ponu esse effettuati è, cusì, sia pussibule trattamentu per a complicazione chì prumove a qualità di vita di a persona.